کد مطلب: ۷۵۱۲۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشخصات گلکسی اس ۲۳ اولترا لو رفت

مشخصات گلکسی اس 23 اولترا لو رفت

سامسونگ، گلکسی اس 23 اولترا را در 1 فوریه (12 بهمن 1401) معرفی خواهد کرد، اما در این میان برخی از مشخصات این گوشی جدید سامسونگ پیش از معرفی آن افشا شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سامسونگ قرار است در تاریخ 1 فوریه (12 بهمن) رویداد Galaxy Unpacked را میزبانی کند. این شرکت در جریان این رویداد از ورود گوشی‌های هوشمند جدید سری گلکسی S که انتظار می‌رود سری گلکسی S23 باشد، رونمایی می‌کند. اما پیش از این رویداد یکی از افشاگران برخی از مشخصات کلگسی اس 23 اولترا را فاش کرده است.

گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که گلکسی اس 23 اولترا تنها تغییرات حاشیه‌ای را نسبت به گلکسی اس 22 اولترا به همراه خواهد داشت، چیزی که توسط Ice Universe به طور مفصل در مورد آن صحبت شده است. با این حال، ویژگی برجسته آن، حسگر جدید 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 است که اخیراً معرفی شده است.

یکی از افشاکنندگان توییتر به نام Bilibilikun همه برگه مشخصات گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس را فاش کرده بود، اکنون همین کار را برای گلکسی اس 23 اولترا نیز انجام داده است.

مشخصات گلکسی اس 23 اولترا

به گزارش gsmarena ، براساس اطلاعاتی که افشا شده است، این گوشی هوشمند پرچمدار دارای پنل AMOLED 6.8 اینچی QHD+ (3088 x 1440) با نرخ تازه‌سازی (رفرش) 120 هرتز است. این برخلاف مدل‌های مقرون به صرفه‌تر سامسونگ، نرخ تازه‌سازی آن می تواند بین 1 تا 120 هرتز هم باشد.

این در حالیست که باید با شک و تردید با این ادعا برخورد کرد، چرا که سامسونگ ادعاهای مشابهی را در مورد صفحه نمایش گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس انجام داد، اما بعداً آن را پس گرفت. در افشای قبلی حدس زده می‌شد که حداکثر روشنایی گلکسی اس 23 اولترا می‌تواند به 2000 نیت برسد، اما متعاقباً توسط گزارش دیگری که این رقم را به 1750 نیت تنظیم کرده بود، رد شد.

از سوی دیگر اما گلکسی اس 23 اولترا گزینه‌های حافظه بسیار کمی را ارائه می‌کند که بین 8 تا 12 گیگابایت رم و 256،512، 1024 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را شامل می‌شود.

تمامی نسخه‌ها گلکسی اس 23 به اسنپدراگون چیسپت اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌شوند و از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که از شارژ سیمی 45 وات و شارژ بی سیم 10 واتی پشتیبانی می‌کند. به طور کلی، تا حدودی این نشان‌دهنده کاهش رتبه نسبت به پرچمدار نسل آخر است، زیرا ظرفیت باتری یکسان است و وات شارژ بی‌سیم از 15 وات کاهش یافته است.

همچنین، سایر مشخصات گلکسی اس 23 اولترا شامل بلوتوث 5.3، وای فای 6E ،UWB ،NFC و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر است. همچنین، گوشی جدید با اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 عرضه خواهد شد.

طراحی ظاهری چگونه خواهد بود؟

اگر گلکسی اس 23 اولترا به همان اندازه که شایعات می‌گویند در حال تغییر باشد، احتمالاً طراحی تقریباً مشابه گلکسی اس 22 اولترا با گوشه‌های مربعی، نمایشگر منحنی و دوربین‌های تعبیه‌شده جداگانه در پشت را شاهد خواهد بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که S23 Ultra ممکن است کمی طولانی‌تر و عریض‌تر از S22 Ultra و همچنین سنگین‌تر باشد، اگرچه فقط صدم میلی‌متر و کسری از اونس است، بنابراین بعید است که کاربر متوجه آن شود.

نمایشگر و کناره‌ها نیز ممکن است مسطح‌تر باشند، که ممکن است کاربرانی را که دوست ندارند روی صفحه‌نمایش‌های منحنی ضربه بزنند یا بنویسند، خوشحال می‌کند. همچنین احتمالا S23 Ultra دارای لنزهای دوربین بزرگ‌تر به‌علاوه دکمه‌های پاور/ولوم کمتر در کناره خواهد بود.

دوربین گلکسی اس 23 اولترا

براساس ادعای این افشاگر، سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 گلکسی اس 23 اولترا از یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی (f/ 1.4، 120 درجه FOV)، یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی (f/ 2.4، زوم اپتیکال 3 برابر، OIS) کمک خواهد گرفت.

لنز تله فوتو پریسکوپ 10 مگاپیکسلی دیگر (f/4.9، زوم اپتیکال 10 برابر، OIS). ضبط ویدیو با حداکثر سرعت 8K 30 فریم در ثانیه کاهش می‌یابد.

جالب اینجاست که ضبط 4K با وجود اینکه سنسور قادر به ضبط با سرعت 120 فریم در ثانیه است و با سرعت 60 فریم در ثانیه پایان می‌یابد.

دوربین گلکسی اس 23 اولترا

در دوربین جلو نیز گلکسی اس 23 اولترا از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت HDR10+ بهره می‌برد. البته این ویژگی در مقایسه با سنسور 40 مگاپیکسلی که در مدل های قبلی خود استفاده شده بود، به نظر کاهش یافته است که با این حال باید منتظر پیشرفت‌های دیگر سامسونگ در دوربین سری گلکسی بود.

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را در 1 فوریه (12 بهمن 1401) معرفی خواهد کرد و در رنگ‌های مشکی، بنفش، سبز یا کرم عرضه خواهد شد. اولترا سال گذشته از 1250 یورو شروع شد و باید دید که آیا سامسونگ قیمت‌ها را افزایش می‌دهد یا خیر.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه‌های تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.