خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۲۲۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشتریان و فروشندگان در مورد دیجی‌کالا چه می‌گویند؟

مشتریان و فروشندگان در مورد دیجی‌کالا چه می‌گویند؟

دیجی‌کالا می‌گوید به سوددهی رسیده و قرار بود در سالی که رو به پایان است، به بازار سرمایه هم برود. این فروشگاه اینترنتی در پانزدهمین سال فعالیت خود هم طرفدارانی دارد که از عملکرد آن راضی هستند و هم منتقداتی که معتقدند از زمانی که مارکت‌پلیس شده، کیفیت خدمات آن افت داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر چند گزارش عملکرد این فروشگاه در سال ۹۹، احتمالا طی ماه‌های آینده منتشر می‌شود اما برخی آمارها نشان می‌دهد بحران کرونا برای دیجی‌کالا با افزایش فروش همراه بوده است.

برای مثال آی‌تی رسان چندی پیش گزارشی را منتشر کرد که از افزایش ۱۰۰ هزار موردی تعداد سفارش‌‌های روزانه دیجی‌کالا در اسفند سال ۹۸، خبر می‌داد. بر اساس این گزارش تعداد مشتریان دیجی‌کالا در بهار سال ۹۹ نیز رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرد.

با وجود این، دیجی‌کالا که اکنون در پانزدهمین سال فعالیت خود به سر می‌برد، هم طرفداران جدی و هم منتقدان سرسختی دارد.

رضایت از کیفیت و مرجوعی!

موافقان این فروشگاه اینترنتی، تنوع کالاها، امکان مرجوعی و سرعت عمل در بازپرداخت هزینه را از جمله نقاط قوت آن می‌دانند.

آنها به این نکته اشاره می‌کنند که با خرید از دیجی‌کالا از حضور در بازار یا گشتن در خیابان‌ها به ویژه در سال شیوع کرونا بی‌نیاز شده‌اند.

ارسال به موقع و کیفیت محصولات هم از جمله نکاتی است که مشتریان وفادار این فروشگاه اینترنتی به آن اشاره می‌کنند.

گلایه از کیفیت و مرجوعی!

بعضی از همین موارد اما در میان گلایه‌های کاربران ناراضی هم دیده می‌شود. به ویژه شکایت از مرجوعی، لغو سفارش و تاخیر در بازگشت وجه کالا پرتعداد است.

برخی کاربران هم معتقدند عملکرد این فروشگاه اینترنتی از زمانی که مارکت‌پلیس شده افت داشته است. آنها برای مثال به فروش برخی کالاهای بی‌کیفیت، معیوب و گران‌تر از بازار، ناموجود شدن کالاها در زمان نوسانات قیمت دلار یا ارسال کالایی مغایر با سفارش خود اشاره می‌کنند.

همچنین گروهی از کاربران از این موضوع گلایه دارند که قیمت کالاها با افزایش قیمت دلار به صورت ناگهانی بالا می‌رود اما با کاهش قمیت آن تغییر چندانی نمی‌کند.

انتقادات تامین‌کنندگان

بخش دیگری از منتقدان دیجی‌کالا در گروه تامین‌کنندگان این فروشگاه اینترنتی قرار می‌گیرند. از جمله گلایه‌های آنها به آسیب‌هایی بازمی‌گردد که در حمل و نقل کالا به محصولات آنها وارد می‌شود.

فروشندگان همچنین به قوانین یک‌طرفه دیجی‌کالا برای مرجوعی محصولات انتقاد دارند. به گفته آنها برخی مشتریان، کالایی را می‌خرند، استفاده می‌کنند و بعد از چند روز بی‌دلیل پس می‌فرستند. این موضوع، ضرر زیادی را به آنها وارد می‌کند.

اخیرا نیز برخی از تامین‌کنندگان نسبت به افزایش بیش از حد هزینه ارسال و پردازش کالاها گلایه دارند و می‌گویند، این موضوع رقابت را برای آنها مشکل کرده است.

دیجی‌کالا: شکایت‌ها اندک است

دیجی‌کالا برخی از انتقادات مشتریان خود را در مورد تغییر قیمت‌ها یا ارسال کالاهای بی‎‌کیفیت، متوجه تامین‌کنندگان می‌داند و می‌گوید با آنها برخورد می‌کند.

امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی این فروشگاه اینترنتی، چندی پیش در مورد انتقادات مشتریان به تجارت‌نیوز گفت: دیجی‌کالا روزانه ۶۰۰ هزار کالا به مشتریان تحویل می‌دهد و حتی اگر برای یک درصد از آنها نیز مشکلی رخ دهد، به معنای روزی شش هزار مشتری ناراضی است.

به گفته او احتمال عرضه کالایی مغایر با سفارش مشتری یا بدون کیفیت، صفر نیست اما عدد آن به یک درصد هم نمی‌رسد؛ همین مقدار اندک هم برای دیجی‌کالا مهم است و تلاش می‌کند با راه‌حل‌های مختلف، این خطاها را کاهش دهد.

مدیر روابط عمومی این فروشگاه اینترنتی، برخی از شکایت‌های تامین‌کنندگان در مورد مرجوعی محصولات را نیز پذیرفت و تاکید کرد: دیجی‌کالا سازوکارهایی را برای شناسایی درصد کمی از کاربرانی که ممکن است از این موضوع سوءاستفاده کنند، در نظر گرفته است.

ماجرای افزایش هزینه ارسال

همچنین حامد نواب‌تهرانی، مدیر ارشد بازارگاه دیجی‌کالا، در مورد موضوع افزایش هزینه‌ ارسال دی جی کالا به تجارت‌نیوز گفت که اکنون در برخی دسته‌های کالایی، کمیسیون دریافتی کاهش یافته و هزینه حمل و نقل افزایش پیدا کرده، به گونه‌ای که در مجموع، پرداختی‌های فروشنده تغییری نداشته است.

تجربه‌های خود را از همکاری با دیجی‌کالا یا خرید از این فروشگاه اینترنتی با تجارت‌نیوز در میان بگذارید.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قبلا کالاها رو با کمترین قیمت میشد از دیجی کالا خرید.الان دیجی کالا گران فروش شده.این مهمترین مشکل دیجی کالا هست.

  • مرتضی

    کاملا اشتباه خرید از دیجیکالا دیگه مثل قدیم نیست من محصولات 23خریدم اول اینکه ? پولش از اول میگیره دوم اینکه انتخاب کردم امروز 27 اسفند محصولات تحویل بده الان نگاه کردم زده 7 فروردین ماه بعدش هم اکثریت جنسی که تو سایت میزاره همون برات ارسال نمیکنه یک بارزس نداره چک کنه ببینه فروشنده همون محصولات که توی سایت بفروش میرسه ارسال کرده یا نه در ضمن اگر کالا ناموجود بشه آخرین روز ارسال پول عودت میده

  • جابر

    دیجی کالا دیگه افتضاحه اشتباه نکنید هزینه ارسال افتضاح بالا رفته

  • سلیمانی

    متاسفانه ۶ هزار کالای مرجوعی در روز آیا عدد قابل قبولیه که در روز اتفاق بیفته که درصد آن به یک درصد نمیرسه آقای مدیر روابط عمومی بهتر نیست این عدد به زیر ۱0۰۰ برسه ضمن اینکه خیلی از مشتریان برای خرید هدیه از دیجی استفاده میکنن که زمانی برای مرجوعی کالا ندارند و هزار دردسر دیگه پس کالا رو تحویل میگیرن یعنی خیلی از این ۶۰۰ هزار کالاهای تحویلی دچار مغایرت و عدم تطابق رنگ هستن و مشتری به دلیل محدودیت زمان امکان مرجوع نداره پیشنهاد من استفاده از نیروی کار متخصص فقط در قسمت کنترل ترخیص کالا با سفارش مشتری است اگر بخورید به آمار یک درصدی اکتفا کنید رشد امروزتون مثل یک آسمان خراش میریزه امیدوارم برای روزی زیر ۱۰۰ مرجوعی تلاش کنید

  • حسین کمایستانی

    باسلام به برو بچ دیجی کالا آفرین به شما که در این اوضاع کرونایی مارااز گشتن در خیابان ها و آیا گیر بیاد یا نه خلاص کردید ،اگر درست فکر کنید کمی گرون باشه یا دیر بیاد مهم نیست چون تو خونه ات نشستی و از خطر کرونا در امانی ،من3سال است مشتری دیجی کالا هستم و25میلیون خرید کردم از تلویزیون بگیر تا گوشی و لوازم ماشینم ساینا که تو بازار نبوده ،تو این چند سال یک بار بر گشتی داشتم اونم دسته بازی که یک شاستیش خراب بود که خیلی راحت پولم را برگردوند

  • ناشناس

    هزینه ارسال و زمان ارسال رو افزایش داده و واقعا تمایل رو برای خرید خیلی کم کرده