کد مطلب: ۷۲۲۰۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۶ فاکتور مهم برای خرید گوشی‌های گیمینگ/مهم‌ترین ویژگی گوشی گیمینگ چیست؟

6 فاکتور مهم برای خرید گوشی‌های گیمینگ/مهم‌ترین ویژگی گوشی گیمینگ چیست؟

گوشی‌‌های گیمینگ به دلیل اینکه با بازی‌های پرحجم و پرسرعت سروکار دارند باید دارای برخی ویژگی‌های قدرتمندتری مانند پردازنده قوی و باتری با ظرفیت بالاتری نسبت به گوشی‌های معمولی باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگر خرید گوشی هوشمند امروز به دلیل تنوع بسیار زیاد برندها و انواع موجود، به اندازه کافی گیج کننده نبود، اکنون گوشی های گیمینگ هوشمندی وجود دارد که به بازی اختصاص داده شده‌اند.

هدف این دستگاه‌ها ارائه عملکرد بهتر در بازی، تمرکز بر مناطقی است که بیشتر از سایرین برای گیمرها اهمیت دارد، مانند ذخیره‌سازی سریع‌تر و پردازنده بهتر روی دوربین چند سنسوری.

چند فاکتور مهم برای خرید گوشی‌های گیمینگ وجود دارد که کسانی که قصد خرید این نوع از گوشی‌ها را دارند، باید به این ویژگی‌‎ها برای انتخاب گوشی ویژه گیم توجه کنند.

مهم‌ترین فاکتور گوشی های گیمینگ؛ پردازنده داخلی

اولین و مهمترین جنبه‌ای که هنگام خرید یک گوشی برای انجام بازی باید در نظر گرفت، پردازنده و سایر قطعات داخلی است.

گوشی گیمینگ باید سریع باشد، بنابراین باید حداقل به دنبال یک دستگاه اسنپدراگون سری 700 یا یک دستگاه سری 800 بود تا بهترین سازگاری و عملکرد را داشته باشد.

همچنین می‌توان تلفن‌هایی را در نظر داشت که بر روی تراشه‌های رده بالاتری از سری Dimensity مدیاتک مانند Dimensity 1000 و Dimensity 1200 کار می‌کنند.

گوشی های گیمینگ نیاز به مقدار رم مناسب و حافظه داخلی سریع دارد. پس حداقل 8 گیگابایت رم نیاز است تا دستگاه بتواند بازی‌های جدیدتر و با منابع سنگین‌تر را به راحتی اجرا کند.

از سوی دیگر، کاربر می‌تواند با ذخیره‌سازی UFS2.1 کندتر به کار خود ادامه دهد، اما ذخیره‌سازی سریع‌تر UFS 2.2، UFS 3.0 یا UFS 3.1 را برای بارگذاری سریع‌تر برنامه‌ها و بازی‌ها ترجیح می‌دهد. البته در حالت ایده‌آل، کاربر باید از فضای ذخیره‌سازی کافی مطمئن شود.

خنک کننده در گوشی های گیمینگ

اگر قرار است گوشی بازی‌ها را اجرا کند، به مرور افزایش دما دستگاه را به‌دنبال خواهد داشت. حالا دستگاه قبل از شروع گرما و تاثیر آن روی عملکرد پردازنده، به خنک‌سازی مناسبی نیاز دارد.

این فرآیند throttling نامیده می‌شود و چیزی است که گیمرها به دنبال دوری از آن هستند. بسیاری از تلفن‌های هدف بازی دارای نوعی مکانیزم خنک‌کننده پیشرفته در داخل دستگاه خواهند بود.

اگرچه ممکن است همه آنها به یک اندازه خوب نباشند (و برخی ممکن است ترفندهای مستقیم باشند)، یک راه خوب برای سنجش توانایی‌های خنک کننده گوشی گیمینگ بررسی کامل گوشی قبل از خرید است.

ظرفیت باتری در مقابل سرعت شارژ

هر چه بیشتر با گوشی هوشمند بازی اجرا شود، باتری بیشتری مصرف می‌کند. از این رو، داشتن ظرفیت باتری مناسب یکی دیگر از ویژگی‌های مهم گوشی های گیمینگ است.

البته باید به این نکته توجه کرد که عواملی مانند وضوح بالاتر و نرخ تازه‌سازی(رفرش) بالاتر نیز باتری را به سرعت تخلیه می‌کنند و به همین ترتیب تنظیمات گرافیکی بالاتر در بازی‌ها انجام می‌شود.

قبل از انتخاب گوشی گیمینگ، داشتن حداقل یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مهم است. چرا که باید از عمر باتری مناسب و در زمان طولانی‌تر بازی اطمینان حاصل کرد.

سرعت شارژ نیز مهم است، اما همیشه ظرفیت باتری بیشتر نسبت به سرعت شارژ بالاتر از اهمیت بیشتری برخودار است.

برای بازی‌هایی مانند Call of Duty Mobile و PUBG Mobile، که در آن یک مسابقه بتل رویال می‌تواند بیش از 30 دقیقه طول بکشد، داشتن باتری با ظرفیت بالاتر که می‌تواند ساعت‌های بازی طولانی‌تری را ارائه دهد، ممکن است سودمندتر باشد.

وضوح صفحه نمایش، نرخ تازه سازی و نرخ نمونه برداری لمسی

برای اینکه بازی‌ها خوب به نظر برسند، داشتن صفحه نمایش با وضوح بالاتر ضروری است. مهمتر از آن، صفحه‌نمایش‌های مدرن در گوشی‌های گیمینگ نیز از فرکانس‌های ۹۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

نرخ‌های تازه‌سازی بالاتر می‌تواند برای بازی‌هایی که در آن هر فریم هنگام تصمیم‌گیری در چند ثانیه اهمیت دارد، مفید باشد. نمایشگر با نرخ رفرش بالاتر در مقایسه با صفحه نمایش‌های سنتی 60 هرتزی، فریم‌های بیشتری را در ثانیه نشان می‌دهد.

با این حال، یکی از عوامل مهمی که بسیاری از مردم نادیده می‌گیرند، نرخ بالای نمونه برداری لمسی در صفحه نمایش تلفن‌های مدرن، نرخ نمونه برداری لمسی است.

نرخ نمونه برداری لمسی صفحه نمایش گوشی تعیین می‌کند که بازی‌ها با چه سرعتی به لمس‌های روی نمایشگر واکنش نشان می‌دهند. هرچه پاسخ لمسی بالاتر باشد بهتر است، اما کاربران باید انتظار داشته باشند که حداقل صفحه نمایش لمسی 180 هرتزی را داشته باشند.

دکمه‌های شانه در گوشی های گیمینگ

در حالی که فقط یک دکمه شانه را در تلفن‌های رده بالا یافت می‌شود، اما آنها افزوده‌های مهمی به تلفن‌های بازی اضافه می‌کنند. برای تعدادی از بازی‌ها، داشتن یک یا دو دکمه فیزیکی می‌تواند واقعا مفید باشد.

گوشی‌هایی مانند سری Asus ROG، سری Black Shark و redmi k40 دارای محرک‌های شانه‌ای هستند که می‌توان آنها را به کنترل‌های انتخابی در آورد. حتی شایعه شده است که Poco F3 GT شیائومی آینده دارای دکمه‌های شانه جمع شونده است.

برخی ممکن است که گمان کنند ابزار جک 3.5 میلی‌متری در گوشی‌های مدرن زائد شده است. زیرا افراد بیشتری به راه‌حل‌های صوتی مبتنی بر بلوتوث مانند هدفون‌های بی‌سیم واقعی روی آورده‌اند.

با این حال، گیمرها به هدفون یا ایرفون 3.5 میلی‌متری وفادار هستند، زیرا آنها با تاخیر صفر عرضه می‌شوند (تفاوت دقیقه‌ای در زمان بین تولید صدای بازی و رسیدن آن به گوش شما). وجود جک 3.5 میلی‌متری ممکن است حیاتی نباشد، اما برای تجربه‌ای کاملاً بدون تاخیر نیاز است.

از سوی دیگر، تعدادی از گوشی های گیمینگ میان رده تا رده بالا با پشتیبانی از لوازم جانبی عرضه می‌شوند. این موارد نیز باید در هنگام خرید یک گوشی جدید در نظر گرفته شود زیرا همه لوازم جانبی با هر گوشی سازگار نیستند.

لوازم جانبی جهانی مانند پد کنترل Razer Kishi یا OnePlus Triggers وجود دارد که با جدیدترین تلفن‌ها مناسب است. با این حال، لوازم جانبی مانند گیم پد ROG Kunai فقط با دستگاه‌های خاص از همان برند کار می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.