کد مطلب: ۴۷۸۳۱۰

اخبار رسمی و غیررسمی استارتاپی و فناوری امروز

تماس با کلاهبرداران به جای پشتیبانی شاد! / گوشی صاایران چه مشخصاتی دارد؟

تماس با کلاهبرداران به جای پشتیبانی شاد! / گوشی صاایران چه مشخصاتی دارد؟

کلاهبرداری از طریق پشتیبانی سامانه شاد، فاش شدن مشخصات گوشی صاایران و افزایش سرعت اینترنت در ایران؛ اینها و اخبار دیگر را در مرور امروز مهم‌ترین رویدادهای دنیای استارتاپ‌ها و فناوری اطلاعات بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حساب توئیتر خود از کلاه‌برداری سودجویان ازطریق سامانه‌ شاد خبر داد. یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار توئیتی عنوان کرد که پس از تماس با پشتیبانی این سازمانه، به‌ازای هر دقیقه، سه هزار تومان و با گذشت ۴۳ دقیقه از مکالمه، هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ هزار تومان به قبض تلفن وی افزوده شده است. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در پاسخ به توئیت کاربر متضررشده، اعلام کرد که این مکالمه، نتیجه‌ یک کلاه‌برداری بوده و کاربر به‌جای تماس با پشتیبانی «شاد»، با کلاهبرداران تماس گرفته است. آذری جهرمی، در توییتر خود نوید داده تا با پیگیری و توقف این کلاهبرداری‌ها از سوءاستفاده از نام این سامانه‌ دانش‌آموزی جلوگیری کند. وی خطاب به این کاربر اعلام کرد که پول‌های کسرشده از حساب افراد قربانی، بعد از پیگیری‌های لازم به حساب آن‌ها بازمی‌گردد (زومیت).

- ۳۰ تیم در اختتامیه رویداد سکوی پرتاب «مجموعه ۱۰۰ استارتاپ» از سوی داوران برای جذب سرمایه انتخاب شدند. در این مراسم که 27 شهریور، در مرکز رویداد سلام برگزار شد،۶۰ تیم استارتاپی مورد بررسی قرار گرفتند (پیوست).

- با انتشار دستورالعمل ساماندهی ربات‌ها توسط مرکز ملی فضای مجازی، فعالیت بات‌های ناشناس ممنوع شد. در این دستورالعمل، نظارت بر بات‌های فضای مجازی به چهار وزارتخانه ارتباطات، فرهنگ و ارشاد، صمت و کشور سپرده شده است (دیجیاتو).

- گوشی هوشمند ایرانی با سیستم‌ عامل بومی درحال توسعه است. ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی از توسعه‌ گوشی هوشمند ایرانی با سیستم‌عامل بومی با همکاری وزارت ارتباطات خبر داد تا از این طریق آسیب‌پذیری شبکه ملی اطلاعات کاهش یابد (زومیت).

- معاون وزیر ارتباطات با انتقاد از وجود سامانه‌های متعدد احراز هویت در فضای مجازی کشور گفت: ایجاد موازی سامانه احراز هویت توسط دستگاه‌های اجرایی، خلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. امیر ناظمی افزود: این موضوع مخاطراتی را به همراه دارد که در این زمینه می‌توان به ایجاد ناامنی در حوزه امنیت اطلاعات، به خطر افتادن حریم خصوصی افراد، سردرگی مردم، نارضایتی بخش خصوصی، تخصیص غیر بهینه بودجه بخش دولتی و هدررفت هزینه‌های دولت اشاره کرد (خبرگزاری مهر).

- مشخصات فنی و تصاویر گوشی صاایران فاش شد. مدیرعامل شاتل‌موبایل در توییتی از مشخصات فنی گوشی صاایران پرده‌برداری کرد. طبق گفته‌ او، گوشی موردبحث دوربین دوگانه، نمایشگر ۶٫۳ اینچ و باتری ۶٬۳۵۰ میلی‌آمپرساعتی دارد (زومیت). برخی از کاربران فضای مجازی به شباهت زیاد میان این محصول و یکی از مدل‌های برند یولفون اشاره کرده‌اند.

- جدیدترین گزارش Speedtest نشان می‌دهد سرعت اینترنت در ایران بهبود داشته است. میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران در ماه آگوست به ۲۰.۵۸ مگابیت بر ثانیه رسیده که افزایش بالایی را نسبت به ماه ژوئیه، ۱۸.۱۴ مگابیت بر ثانیه از خود نشان می‌دهد. در این ماه سرعت آپلود برابر ۱۳.۱۸ مگابیت بر ثانیه بوده و ایران با ۵ رتبه صعود، در رتبه ۱۱۹ فهرست به چشم می‌خورد. سرعت اینترنت موبایل در ایران در ماه گذشته میلادی با افزایش به میانگین ۲۷.۹۱ مگابیت بر ثانیه رسیده که با دو رتبه صعود، آن را در رتبه ۷۱ جدول قرار می‌دهد. میانگین سرعت آپلود در این بازه زمانی برابر ۱۱.۸۵ مگابیت بر ثانیه بوده است (دیجیاتو).

- بانک‌های بریتانیا پیمان فین‌تک را امضا می‌کنند. بارکلیز، اچ‌اس‌بی‌سی، لویدز، نات‌وست و سانتاندر، بانک‌هایی هستند که پای پیمان فین‌تک را امضا کرده‌اند. طبق اصول کلیدی ذکر شده در این پیمان، بانک‌های مذکور باید طی یک فرآیند پذیرش سازمانی، رهنمودهایی روشن را در اختیار شرکت‌های فعال در حوزه فناوری قرار دهند (راه پرداخت).

- تیک تاک و وی چت به دستور ترامپ در آمریکا فیلتر شدند. وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد از روز یکشنبه تیک تاک و وی چت نه تنها از اپ استورهای آمریکایی حذف می‌شوند بلکه هیچ شرکت آمریکایی اجازه میزبانی از آنها را ندارد (خبرآنلاین).

- شرکت فیسبوک یک بار دیگر به خاطر دسترسی به دوربین گوشی‌های آیفون حتی در زمان غیرفعال بودن آنها، متهم به جاسوسی عامدانه از کاربران اینستاگرام شده است (تسنیم).

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.