کد مطلب: ۴۲۱۶۲۴

مشکلات استخراج ارز دیجیتال و راه‌های رفع آنها

مشکلات استخراج ارز دیجیتال و راه‌های رفع آنها

همه چیز از هزینه‌های زیاد گرفته تا آسیب‌پذیری امنیتی قابل رفع و رجوع است. استخراج ارز دیجیتال به معنی فرآیند انتشار ارزهای رمزنگاری‌شده در یک شبکه با انجام مجموعه‌ای از محاسبات ریاضی است. و درست مانند هر صنعت معدنی دیگر –طلا، داده و غیره- با مشکلات منحصربه‌فردی روبه‌رو است. جهت اطلاع، ارز دیجیتال توسط فناوری

همه چیز از هزینه‌های زیاد گرفته تا آسیب‌پذیری امنیتی قابل رفع و رجوع است. استخراج ارز دیجیتال به معنی فرآیند انتشار ارزهای رمزنگاری‌شده در یک شبکه با انجام مجموعه‌ای از محاسبات ریاضی است. و درست مانند هر صنعت معدنی دیگر -طلا، داده و غیره- با مشکلات منحصربه‌فردی روبه‌رو است.

جهت اطلاع، ارز دیجیتال توسط فناوری معروف به بلاکچین (Blockchain) پشتیبانی می‌شود. بلاکچین‌ها دفاتر دیجیتالی هستند که اطلاعات را به‌صورت مداوم و پیوسته ذخیره و نگهداری می‌کنند. به عبارت دقیق‌تر، بلاکچین‌ها رشته‌هایی از بلوک‌های حاوی داده‌های تاییدشده هستند که توسط «هش»هایی (Hash) به یکدیگر وصل شده‌اند. از این رو، برای ساخت بلاکچین، داده‌ها باید پردازش و تایید شوند. در این مرحله است که ماینرهای ارز دیجیتال وارد می‌شوند و متقابلا داده‌ها را تایید می‌کنند و پاداش‌های ارزهای دیجیتال را کسب می‌کنند.

در حقیقت، شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از رایانه‌های شخصی‌تان استخراج ارز دیجیتال را انجام دهید. با این حال، این مورد دیگر کاربرد چندانی ندارد، به‌خصوص با افزایش تعداد ماینرهای ارز دیجیتال. از لحاظ تئوری، هر ارز دیجیتال «زمان ساخت بلاک» خود را دارد. برای بیت‌کوین، ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا یک بلاک را ماین کند و برای اتریوم، حدود ۲۰ ثانیه زمان لازم است.

استخراج ارز دیجیتال به معنی فرآیند انتشار ارزهای رمزنگاری‌شده در یک شبکه با انجام مجموعه‌ای از محاسبات ریاضی است.

با توجه به این نکته، به این معنی است که کامپیوترهای تکی یا رایانه‌های شخصی منفعت اقتصادی ندارند. به این ترتیب، ماینرها مجبور هستند تا پردازش‌های سریع‌تری را انجام دهند. برای پایین آمدن دمای ناشی از استخراج، در حال حاضر خیلی از ماینرها از دستگاه مخصوصی استفاده می‌کنند که با نام جریان ترکیبی کاربرد ویژه (ASIC) شناخته می‌شوند.

ماینینگ ارز دیجیتال

در مجموع، استخراج ارز دیجیتال هنوز هم می‌تواند سرمایه‌گذاری خیلی سودآوری باشد، اما بسیار مهم است که سه چالشی که ماینرهای ارز دیجیتال با آنها روبه‌رو هستند را بشناسید و اینکه چطور می‌توانید این چالش‌ها و مشکلات را رفع و رجوع کنید.

هزینه‌های زیاد انرژی

برای به حداکثر رساندن فرصت‌های استخراج موفق، شما باید صدها ASIC را با یکدیگر ترکیب کنید تا بتوانید یک مسئله را حل کنید. در نتیجه، این کار نیاز به تولید انرژی بسیار زیادی دارد، که هزینه برق بسیار گزافی روی دست شما خواهد گذاشت.

گزارش شبکه خبری CBS نشان داد که استخراج بیت‌کوین انرژی‌ای بیشتر از ۱۵۰ کشور جهان مصرف می‌کند. اما در ادامه مقاله روش‌های امکان‌پذیری را برای حل این مشکل بررسی می‌کنیم.

۱- ماینرهای ارز دیجیتال می‌توانند پروتکل‌های کم‌مصرف‌تری را انتخاب کنند. یکی از آن پروتکل‌ها گواهی اثبات سهام (PoS) است که شبکه‌ها را از طریق کنترل رمزارزها ایمن می‌کند. در حال حاضر، اتریوم و کاردانو پیشتاز این روش هستند. (نکته: این روش مشکل تمرکز را حل نمی‌کند، زیرا سهم بالاتر بهره بیشتری را جذب می‌کند. فقط کسانی که توانایی نگهداری رمزارزها و آن هم به میزان قابل توجهی ارز دیجیتال را دارند، از این پروتکل نفع می‌برند.)

۲- فعالیت‌های استخراج خود را بر روی سازه‌های استخراج و مراکز استخراج داده انجام دهید که انرژی‌شان از طریق نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر برق‌آبی و خورشیدی تامین می‌شود. شرکت‌های استخراج مانند هیدروماینر و بارنسی هزینه‌های زیاد انرژی خود با استفاده از برق نیروگاه‌های برق‌آبی کاهش می‌دهند و مزارع استخراج آنها در مناطق سردسیر قرار دارد تا هزینه‌های دفع گرما را کاهش دهند.

آسیب‌پذیری در برابر سرقت رمزارزها (Cryptojacking)

فراتر از ایجاد فضای دموکراتیک، ذات تمرکززدایی تامین امنیت است، مگر نه؟ خب، هکرها در زمینه سرقت منابع شما خبره‌تر و پیشرفته‌تر می‌شوند. در حقیقت، در سال ۲۰۱۷ میلادی، آئوگارد از رشد ۳۱ درصدی نرخ سرقت رمزارزهای درون‌مرورگری خبر داد. در همین حال، تجمیع انرژی نه‌تنها قابلیت قرار گرفتن در معرض حملات بدافزارها را دارد، بلکه سارقان سایبری در حال اتخاذ یک روش مانند باج‌افزار هستند تا از راه دور با استفاده از رایانه‌های کاربران رمزارز استخراج کنند.

ماینینگ ارز دیجیتال

هیچ راه‌حل معمولی برای مقابله با این مشکل وجود ندارد، اما بهبود PoS اتخاذشده توسط دیجی‌بایت، که از ترکیب پنج پروتکلی در پلتفرم بلاکچین خود استفاده می‌کند، ابزار قوی است که ماینرهای رمزارزها می‌توانند از آن برای دفاع در برابر این گونه حملات استفاده کنند.

ضمنا، جالب است بدانید که در این مورد هر پروتکل فقط ۲۰ درصد برای تامین امنیت پلتفرم تاثیر دارد. پس، اگر یک سیستم مورد حمله قرار بگیرد، ۸۰ درصد آن امن باقی می‌ماند. به همین شکل، این مدل ترکیبی به مقابله با تمرکززایی کمک می‌کند. در هر نقطه معینی، یک ماینر تنها ۲۰ درصد از شبکه را کنترل می‌کند، حتی اگر آنها در یک پروتکل معین مسئولیت ۱۰۰ درصد استخراج را بر عهده داشته باشند.

مطمئن شوید که هزینه‌هایتان را پایین نگه می‌دارید و از شبکه محافظت می‌کنید و بعد از آن پاداش را به دست می‌آورید.

تمرکززدایی

ASICها فقط برای استخراج استخراج یک رمزارز خاص کاربرد دارند. آنها به قدری قدرتمند هستند که هنگامی که ASIC ویژه سکه منتشر می‌شود، گاهی اوقات بدون استخراج بدون یکی از آنها مشکل است. در حالی که این پیشرفت بزرگی در صنعت رمزارز است، به‌عنوان یک مشکل هم شناخته می‌شود، به دلیل اینکه بسیاری از ماینرهای رمزارز بر روی روش و چگونگی ساخت یا طراحی ASICها تاثیر می‌گذارند. و از آنجا که ASIC توسط تعداد کمی از سازندگان تولید می‌شود، در نهایت فضای استخراج متمرکز خواهد شد.

با این وجود، دو روش امکان‌پذیر برای رفع این مشکل وجود دارد: تمرکززدایی از فرآیند تولید ماینرهای ASIC، و به‌کارگیری یک الگوریتم هش جدید که به‌طور موثر تمام ماینرهای ASIC را از حیض انتفاع خارج خواهد کرد.

برای شروع به فعالیت در زمینه استخراج ارز دیجیتال هنوز دیر نشده است. فقط مطمئن شوید که هزینه‌هایتان را پایین نگه می‌دارید و از شبکه محافظت می‌کنید و بعد از آن پاداش را به دست می‌آورید.

نویسنده: اجیوفور فرانسیس (Ejiofor Francis)
مترجم: میلاد قزللو
عنوان اصلی مقاله: 3 Major Crypto-Mining Challenges and How to Conquer Them
نشریه: Entrepreneur

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در حالیکه استخراج ارز دیجیتال باعث ضربه به کشور معرفی میشه چطور یک شرکت بعنوان دانش بنیان ثبت میشه و ساختمانش در پارک فناوری افتتاح و از معافیت‌هایی مثل معافیت مالیاتی برخوردار میشه؟ اصولا استخراج ارز دیجیتال چه جنبه‌ی دانش بنیانی داره؟