کد مطلب: ۴۵۳۵۴۶

به‌سادگی به اهداف مالی دست پیدا کنید: ۴ قانون اصلی مدیریت پول

به‌سادگی به اهداف مالی دست پیدا کنید: ۴ قانون اصلی مدیریت پول

مدیریت پول کار مهمی است که باید بلافاصله بعد از دریافت اولین حقوق و دستمزد شروع شود. فقط ثروتمندان و افراد بزرگسال نیستند که باید برای پول خودشان طرح و برنامه‌ای داشته باشند. مدیریت پول کار مهمی است که هر کسی باید بعد از دریافت اولین حقوقش انجام دهد. داشتن رابطه خوب با پول برای

مدیریت پول کار مهمی است که باید بلافاصله بعد از دریافت اولین حقوق و دستمزد شروع شود.

فقط ثروتمندان و افراد بزرگسال نیستند که باید برای پول خودشان طرح و برنامه‌ای داشته باشند. مدیریت پول کار مهمی است که هر کسی باید بعد از دریافت اولین حقوقش انجام دهد. داشتن رابطه خوب با پول برای داشتن یک زندگی اقتصادی سالم ضروری و حیاتی است.

در ادامه ۴ قانون اصلی مدیریت پول را بررسی می‌کنیم که برای رسیدن به اهداف مالی باید به آنها عمل کنید.

هزینه باید از درآمد کمتر باشد

اولین گام برای بودجه‌بندی این است که ببینید آیا هزینه‌هایتان متناسب با درآمدتان است یا خیر. اگر حساب دقیق هزینه‌هایتان را نداشته باشید، کل درآمدتان را پیش از پایان ماه خیلی راحت خرج می‌کنید. حتی خرج کردن پول و هزینه کردن برای افرادی که از کارت اعتباری استفاده می‌کنند، آسان‌تر است، به دلیل اینکه داشتن اعتبار می‌تواند این تصور را ایجاد کند که هر چیزی را می‌توانیم راحت بخریم.

برای اطمینان از اینکه بیشتر از درآمدتان پول خرج نمی‌کنید، هزینه‌های ضروری و غیرضروری ماهانه خودتان را یادداشت کنید و مبلغ آنها را از مبلغ درآمد ماهانه‌تان کم کنید. اگر عدد باقی‌مانده منفی بود، از انجام هزینه‌های غیرضروری تا زمانی که هزینه‌هایتان کمتر از درآمدتان شود، اجتناب کنید.

حداقل ۱۰ درصد از درآمد را پس‌انداز کنید

اهمیت پس‌انداز را نمی‌توان به‌هیچ عنوان نادیده گرفت. پس‌انداز در مواقع اضطراری به کارمان می‌آید و به ما کمک می‌کند تا بدون قرض گرفتن پول و یا اخذ وام، از پس هزینه‌هایمان بربیاییم. با این وجود، خیلی از افراد، پس‌انداز کردن بخشی از بودجه‌شان را به دلیل انجام بعضی هزینه‌ها، به تعویق می‌اندازند.

مشاوران مالی می‌گویند که باید قبل از اینکه شروع به خرج کردن پول کنید، حداقل ۱۰ درصد از درآمدتان را در ابتدای ماه به‌عنوان پس‌انداز کنار بگذارید. یا می‌توانید این کار را با استفاده از یک حساب جاری و به‌صورت خودکار انجام دهید و یا می‌توانید این کار را با واریز کردن و یا انتقال منظم پول به یک حساب پس‌انداز ثانویه انجام دهید.

افرادی که به‌تازگی وارد بازار کار شده‌اند و درآمد کمی دارند هم باید ۱۰ درصد از حقوقشان را پس‌انداز کنند و نباید به خاطر اینکه درآمدشان کم است، پس‌انداز را انجام ندهند و این کار را به تعویق بیندازند.

پول ۲۰۰۰ تومانی

بدهی را مدیریت و کنترل کنید

داده‌های منتشرشده توسط رزرو بانک هند نشان می‌دهد که بدهی خانوارهای هندی از دوره مالی ۱۴-۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸-۱۹ به‌شدت افزایش پیدا کرده است. سهم وام‌های شخصی و بدهی کارت‌های اعتباری در این دوره زمانی به‌تنهایی بیش از دو برابر شده است.

دسترسی آسان به اعتبار منجر به خرج کردن پول و ایجاد هزینه می‌شود و در صورتی که این اعتبار با فکر و برنامه‌ریزی صرف نشود، می‌تواند به‌راحتی شما را به دام بدهی بیندازد. باید سعی کنید تا برای هزینه‌های غیرضروری به‌هیچ وجه از وام‌های بانکی و قرض استفاده نکنید. اگر باید پول قرض بگیرید، مطمئن شوید که میزان اقساط ماهیانه بیشتر از ۲۰ درصد درآمد شما در ماه نباشد.

هنگامی که وام می‌گیرید و پیش از اینکه وام‌های دیگری نیز دریافت کنید، بازپرداخت وامی را که گرفته‌اید، در اولویت قرار دهید، به دلیل اینکه دریافت چندین وام، توانایی شما برای خلق ثروت در بلندمدت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روی آینده سرمایه‌گذاری کنید

پس‌انداز به شما کمک می‌کند تا برای مواقع ضروری یک شبکه حفاظتی ایجاد کنید اما سرمایه‌گذاری برای تحقق و رسیدن به اهداف مالی در آینده لازم و ضروری است. پول در دست یا پول در حساب پس‌انداز را راکد نگه ندارید، به دلیل اینکه تورم باعث کاهش ارزش پولتان می‌شود. پس از اینکه مقداری پول برای مواقع اضطراری جمع کردید، پس‌اندازتان را در ابزارهای مالی که باعث افزایش ارزش پولتان می‌شود، سرمایه‌گذاری کنید.

اهداف مالی‌تان را مشخص و برای دستیابی به آنها برنامه‌ریزی کنید. بسته به زمان تعیین‌شده برای این اهداف و میزان ریسک‌پذیری شما، پولتان را در مجموعه‌ای از محصولات مالی سرمایه‌گذاری کنید. این راهکار با نام تخصیص دارایی شناخته می‌شود.

پس کمتر هزینه کنید، بیشتر پس‌انداز کنید، کمتر قرض بگیرید و بیشتر سرمایه‌گذاری کنید تا به‌راحتی بتوانید پول را مدیریت کنید و به‌سادگی به اهداف مالی موردنظرتان دست پیدا کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بسیار عالی بود

  • ناشناس

    رعایت این ۴ قانون مدیریت پول توی ایران یه کمی سخته

  • ناشناس

    اری مدیریت پول برای مملکتی اینهمه تورم و گرانی وجود نداشته باشد با حقوق 17000000 ریال باتوجه به اینکه مثلا پیاز امرز کیلویی 5 هزار تومان فردا 10000هزارتومان چه مدیریتی به دخل و خرج دارید

  • ناشناس

    مدیریت پول یعنی اول باید پولی وجود داشته باشه که بتونیم مدیریتش کنیم

  • ناشناس

    ده میلیارد رو بدن من جوری مدیریت پول کنم ک نتونم ۱۰ تومنم زیاد بیارم

  • ناشناس

    فرمایش شما متین ولی توی تورم ۴۶٪نمیشه قرض وقوله نکرد چون تا پول ما میشه ۱۰۰ تمن خونه وماشین وضروریات زندگی میشه ۱۰۰۰تمن تا پول میخابونی توی بانک واسه وام ..وامه فقط بدرد قرض تسویه کردن میخوره.سرمایه گذاری که میکنی میشه هیچ…

  • خودم

    پس انداز کنید تا هر روز پس اندازتان نصف شود

  • خودم

    هر روز پس اندازتان را سیاست دولت نصن می کند

  • محمد

    متشکرم

  • سعیده

    ازخودمم هم پولام میگیرن توکمدتوگاوصندوق میزاریم پولارو درشم قفل میکنیم بازم وقتی خوابیم یانیستیم برمیدارن چه کارکنیم بااین جورادمابه پلیسم نمیزارن بگیم قانونش چی که پولامون نگیرن وپول ندیم بهشون کارت شوهرم گرفتن ازتوش برداشت کردن یایواشکی ازکارتامون برداشت میکنن واس برداشتش پاک میکنن ازتوگوشیمون ویک دامادداریم که چشش بدجوری دنبال مال وپول من و شوهرم هست