حجم ویدیو: ۵۳.۹۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۴۱ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

کاشانه؛ در بازار مسکن منطقه ۴ چه خبر است؟

منطقه ۴ از مناطق شرقی شهرداری تهران است که محله‌هایی مانند تهرانپارس و نارمک را نیز در خود جای می‌دهد. اما این منطقه از سال گذشته چه روندی را در زمینه بازار معاملات و قیمت مسکن طی کرده است؟

به گزارش تجارت نیوز،

اگر قصد خرید خانه در شرق تهران و منطقه 4 را دارید با این ویدئو همراه باشید تا با هم بررسی کنیم از خرداد 1402 تا خرداد امسال، قیمت مسکن در این منطقه چه تغییراتی داشته است؟

گزارشی که بانک مرکزی هر ماه از تحولات بازار مسکن شهر تهران منتشر می‌کند نشان می‌دهد، متوسط قیمت مسکن این منطقه خردادماه سال گذشته، متری 84 میلیون و 800 هزار تومان ثبت شده است.

اما از این مقطع به بعد تا پایان تابستان، با وجود اینکه متوسط قیمت کل تهران مسیری کاهشی را طی کرده است، متوسط قیمت مسکن منطقه 4 تا شهریورماه به متری 86 میلیون رسیده و با افزایش قیمت مواجه شده است.

البته این روند پایدار نبوده و در نهایت کاهش قیمت مسکن دامن این منطقه را هم گرفته است؛ میانگین قیمت این منطقه تا انتهای پاییز به متری 79 میلیون و 900 هزار تومن رسیده است.

بازگشت مسیر صعودی به بازار مسکن منطقه 4

شروع زمستان و افزایش جنب و جوش مردم برای خرید خانه بار دیگر نویدی برای مالکان مسکن در منطقه 4 بوده است و متوسط قیمت به مسیر افزایشی خودش بازگشته و پله به پله بالا رفته است. در نهایت هم متوسط قیمت مسکن این منطقه اسفندماه با متری 93 میلیون و 500 هزار تومن کار خود را به اتمام رسانده و امسال هم روی همین حدود نوسان دارد.

با این روند اگر کسی خردادماه سال گذشته، یک خانه 60 متری را در منطقه 4 با قیمت پنج میلیارد و 88 میلیون تومان خریداری کرده، خردادماه امسال می‌توانسته آپارتمان خود را با بازدهی معادل 10.3 درصد به فروش برساند؛ سودی معادل 528 میلیون تومان.

معاملات در منطقه 4 تهران

بررسی تعداد معاملات مسکن منطقه 4 از خردادماه 1402 تا خرداد امسال نشان می‌دهد، نوسان معاملات در این منطقه همسو با معاملات کل تهران بوده است. تابستان 1402 معاملات مسکن حالت رکودی داشته و با وجود فاز افزایشی قیمت در این مقطع تعداد معاملات از 323 فقره در خرداد به 188 فقره در شهریورماه رسیده است.

تعداد معاملات پاییز، افزایشی نسبی را تجربه کرده، اما تمام این سه ماه روی رنج 270 فقره قرار داشته است.

زمستان هم با شروع افزایش تعداد معاملات در تهران، تعداد معاملات در منطقه 4 ناگهان تا 412 فقره رسیده و بعد از آن اسفندماه با 561 فقره پرونده آن بسته شده است، بعد از آن هم که بازار شاهد کاهش تعداد معاملات در تعطیلات نوروز بوده است.

تحقیقات میدانی تجارت‌نیوز، از خردادماه امسال نشان می‌داد با تاثیر از انتخابات مردم ترجیح می‌دادند، خرید و فروش خود را رو متوقف و آن را به زمانی موکول کنند که ثبات به بازار برگشته باشد.

گزارش‌های میدانی از کف بازار مسکن منطقه 4 هم نشان از رکود معاملات دارد. مشاوران املاک می‌گویند با وجود اینکه تعداد محدودی معامله در بازار جریان دارد، اما باز هم در حدی نیست که بتواند رکود را بشکند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.