کد مطلب: ۳۸۹۹۸۱

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

منتظر کاهش بیشتر قیمت خودروهای خارجی باشید / بازگشت قیمت خودروها به فروردین ۹۸

منتظر کاهش بیشتر قیمت خودروهای خارجی باشید / بازگشت قیمت خودروها به فروردین 98

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران می‌گوید: قیمت خودروهای وارداتی و داخلی به روزهای نخست فروردین ماه باز می‌گردد؛ براساس مصوبه دولت قرار است 6 هزار و 653 خودرو از گمرکات خارج شود و همین موضوع کاهش شدید قیمت‌ها را به همراه دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با کاهش قیمت دلار قیمت خودروهای خارجی ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه قیمت ارز تا سه هفته مدوام کاهش یابد قیمت خودروهای خارجی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین باید منتظر کاهش بیشتر قیمت خودروهای خارجی باشیم.

سعید موتمنی افزود: فعلا بازار خودروهای خارجی راکد است. این روزها خریداری در بازار مشاهده نمی‌شود. خریداران منتظرند که قیمت خودروهای خارجی بیش از این ارزان شود. وضعیت کسب و کارها به نحوی است که عمده جامعه توان خرید خودروهای زیر 40 میلیون تومان را دارند، در این شرایط تنها تعدادی از مردم هستند که قادرند خودرو خارجی را خریداری کنند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه کدام خودروهای خارجی بیشترین کاهش قیمت را داشته‌اند؟ اظهار کرد: کولیوس و تالیسمان از جمله خودروهایی هستند که بیشترین کاهش قیمت را تا به امروز داشته‌اند. تا چندی پیش قیمت رنو کولیوس 900 میلیون تومان بود که حالا به قیمت 870 میلیون تومان رسیده و تالیسمان که پیش از این خریداران به قیمت 800 میلیون تومان می‌خریدند نیز به قیمت 690 میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت سانتافه نیز 810 میلیون تومان است که این خودرو در ماه‌های آینده به قیمت 720 میلیون تومان هم می‌رسد.

موتمنی گفت: ما معتقدیم که قیمت خودروهای وارداتی و داخلی به روزهای نخست فروردین ماه باز می‌گردد؛ چرا که براساس مصوبه دولت قرار است 6 هزار و 653 خودرو از گمرکات خارج شود و همین موضوع کاهش شدید قیمت‌ها را به همراه دارد.

او در بخش دیگر سخنانش با اشاره به قیمت برخی خودروهای داخلی افزود: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی به یک باره گران شد. به طوری‌که قیمت پراید 131 به 44 میلیون تومان و پراید 111 به 49 میلیون تومان رسید این در حالی است که نرخ این خودروها در حال فروکش است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عجب ارزانی خودرو ۲۰۰ م ت شده ۸۷۰ م ت بعد میگید ارزانی خدا نابودتون کنه کابوس قیمت جهانی ۲۷۰۰۰دلاره با دلار ۱۵۰۰۰ت هم قیمتش به ۴۰۰ م ت نمیرسه

  • ناشناس

    خودرو ۱۸۰ میلیون تومانی بشه ۸۰۰ م ت بعد ۱۱۰ م ت ارزون بشه بعد بیشترین کاهش رو داشته

  • ناشناس

    بازار عالیه ماشین ۱۴۰تومانی شده ۹۰۰میلیون به کجا داریم میریم خدایا خودت یه کاری کن تو اسفند ۹۸ماشین چند برابر شده واقعا میخواد چطور بشه کی باید پاسخ بده تا کی بازار اینجور باید افسار گسیخته باشه نه تنها خودرو هرچیزی تو این مملکت صد برابر شده هیچکس هم پاسخگو نیست ادم دیگه نمیدونه چکار بکنه وقتیکه یه پراید میشه ۶۰میلیون وای به حال ماشینای خارجی

  • ناشناس

    جان خودت اصلا نفرمایید خودرو ارزان میشود هروقت که گفتین دو برابر شد

  • ناشناس

    اقا کی ماشین خارجی ارزون میشه هروقت که گفتین چیزی میخواد ارزون بشه بازار عکس گفته های شما بوده

  • ناشناس

    سلام
    اقاجان کی خودرو خارجی ارزون میشه ماشینیکه ۱۴تومان بود مثل هایلوکس یا سانتافه همه ماشینایخارجی ده برابر شده معلوم نیست کی ما باید شاهد ارزونی چیزی باشیم همه چی ده برابر شده هیچکس نظارت نمیکنه اون طرفیکه ده تا ماشین خارجی داره الان سرمایه دار هست همه این بازار بهه درد سرمایه دار میخوره برا قشر ضعیف جامعه سم هست اخرش باید چطور بشه کی باید طعم ارزونی را ما بچشیم یعنی یه خودرو که تو زازار خارجی ۷۰میلیونه الان تو ایران ۸۰۰میلیونه فقط این وسط سرمایه دار نون میخوره همین هرچی هم مابگیم گرونه چی فایده داره کی گوش بده