کد مطلب: ۴۷۰۹۷۴

رئیس اتحادیه بنکداران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

افزایش قیمت برنج چقدر محتمل است؟

افزایش قیمت برنج چقدر محتمل است؟

اگرچه شایعاتی درباره افزایش قیمت برنج در نیمه دوم سال وجود دارد اما رئیس اتحادیه بنکداران تهران می‌گوید با بارندگی‌های اخیر افزایش شدید قیمت برنج ممکن نیست و بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره احتمال افزایش قیمت برنج به تجارت‌نیوز گفت: با بارندگی‌های اخیر اینکه گفته می‌شود قیمت برنج ایرانی در آینده دچار افزایش شدید قیمت خواهد شد، اما چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. فعالان بازار هنوز برنج سال گذشته را در انبارها دارند و بنابراین امسال با بحران کمبود برنج رو به رو نیستیم.

محمد آقا طاهر افزود: قیمت هر کیلو برنج ایرانی در بازار از کیلویی 15 هزار تومان آغاز می‌شود و تا 28 هزار تومان می‌رسد.

او با اشاره به وضعیت برنج خارجی در بازار اظهار کرد: قیمت برنج هندی و پاکستانی هم از کیلویی 14 هزار تومان آغاز و به کیلویی 20 هزار تومان می‌رسد.

بحرانی برای کمبود برنج نداریم

همچنین رئیس اتاق اصناف فریدون‌کنار در پاسخ به این پرسش که آیا با بارندگی‌های اخیر در شمال کشور با بحران کمبود برنج رو به رو هستیم؟ به تجارت‌نیوز گفت: بارندگی‌های اخیر نگرانی را برای کشاورزها ایجاد کرده است که با وجود این بارندگی‌ها چطور می‌توانند برنج‎ها را از آسیب پوسیدگی نجات دهند. این بارندگی‌ها باعث کمبود یا گرانی قیمت برنج در بازار نخواهد شد.

شعبان حسین‌نژاد افزود: قیمت هر کیلو برنج ایرانی 25 هزار تومان است. از اوایل تا پایان مرداد فصل برداشت برنج است. با ورود دستگاه‌های مدرن جمع‌آوری برنج از آشالیزارها راحت‌تر از گذشته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم رو گرفتن مسخره برنج کیسه ای هشتاد تومان بود حالا شده صدوهشتاد.بابا مسعولین خجالت بکشید.توف تو این زندگی که نتونی خرج زن و بچه ات رو بدی

  • ۰۰۰

    مردم بلاخره از گرسنگی خواهند مرد ،مخصوصاً مردم فقیر
    خدا بهمون رحم کنه

  • ناشناس

    مطمئن باشید برنج،روغن،چای،قند،شکر همه و همه گران و گران تر میشن ولی چه باید کرد به نظرتون چقدر میتونیم بخریم یا ذخیره کنیم شما یه چیز بگو قیمتش پایین اومده باشه بجز…. دیگه همه چیزا قیمتشون رو به رشد است.

  • گلجک

    منم میگم ۶۰ تومن نمیشعه. محتملا ۵۸هزارو ۹۰۰ تومن میشه

  • رد دادم

    خدایاشکرت نباشه

  • ناشناس

    سلام .یعنی برنج هندی و ایرانی یک قیمت باشن چرااآا.کیفیتشون که زمین تا اسمونه. چرا به این بدبختا انقد جفا میکنین. تو خرج خودشون موندن زمیناشون فروختن. اه این کشاورزا دامنتون میگیره ها آهای مسعول به فکر باش

  • Zhra

    این چ اقتصاد مقاومتیه ک فقط ما باید تاوانشو بدیم ..خدا نگذره ازتون برنج هندی شده کیسه ای دویست و ده..بخدا مردم از گرسنگی میمیرند همین الانشم سفره هامون کمتر از نصف شده آجیل و خشکبارو میوه و گوشت و ماهی حذف شده ..

  • حسین

    من کشاورز در مازندران هستم برنج فرد اعلا طارم ما در اینجا مشتری ۲۰ هزار تومانی به ازای هر کیلو ندارد در حال که در تهران با مبلغ ۳۰ تا ۳۷ هزار تومان معامله میشه و همچنین اشغال هندی با مبلغ ۲۰ هزار تومان ، این پول هیچ وقت تو جیب کشاورز بد بخت نرفته و نمیر کشاورزی که تمام سم و کود رو با مبلغی چهار برابر سال قبل میخره ولی قیمت برنج همان قیمت سال قبله. بهترین کار برای مصرف کننده خرید مستقیم از کشاورزه تا دو طرف معامله سود ببرن نه دلال بی سفت.

    • آیدین

      سلام لطفاً شماره بذار ما از شما خرید کنیم

  • سلیمان

    به عنوان یک کشاورز ، حداقل از برنج ایرانی استفاده کنید تا اون یک درصد سود به سفره ما بیاد تا بااینکه کشاورزهستیم نان نسیه نخریم ، ، ،آه

  • ناشناس

    ای خدااا یک زلزله بیاد و همه مون بمیرم و راحت شیم