کد مطلب: ۵۸۹۴۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مستاجران بخوانند / چطور برای مسکن ارزان ثبت‌نام کنیم؟

مستاجران بخوانند / چطور برای مسکن ارزان ثبت‌نام کنیم؟

قرار است امروز ثبت نام برای طرح جهش مسکن آغاز شود که مهمترین شرط آن مستاجر بودن است. اما چطور می‌توان در این طرح ثبت نام کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ساخت و تحویل دو میلیون واحد مسکن مهر حدود ۱۴ سال زمان برد و طرحی که از سال ۸۶ آغاز شده بود تا سال ۱۴۰۰ همچنان ادامه داشت. علاوه بر این، در دولت سابق نیز قرار شد که دو ساله بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی ساخته و تحویل مردم شود اما در عمل این وعده طبق زمان اعلام شده عملی نشد.

حال این بار قرار است در طرح جهش مسکن مستاجران برای دریافت خانه‌های ارزان‌قیمت ثبت نام کنند.

به گفته محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در این طرح سامانه ثبت‌نام مسکن رئیسی بدون محدودیت زمانی است و این طرح برای مستاجران و افراد فاقد مسکن است و شامل افراد دیگر نمی‌شود.

افرادی هم که در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌ و هنوز مسکنی تحویل نگرفته‌اند، مشمول طرح جهش تولید مسکن می‌شوند. اما این دسته از متقاضیان لازم نیست مجددا در سامانه جدید ثبت‌نام کنند و درخواست آنها اعمال می‌شود.

همچنین قرار است دولت به متقاضیان طرح جهش مسکن، وام بدهد. اگرچه هنوز مبلغ این وام مشخص نیست. اما آنگونه که وزیر راه و نمایندگان مجلس گفته‌اند مبلغ وام بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان است.

همچنین گفته شده که اقساط ماهانه وام طرح جهش مسکن، بین سه میلیون و ۷۵۰ هزار تا پنج میلیون تومان است. این وام ۲۰ ساله است. اما مشخص نیست کارمزد آن چقدر است. برخی می‌گویند کارمزد تسهیلات مسکن رئیسی ۱۸ درصد است اما برخی از نمایندگان از وام خرید مسکن با کارمزد زیر ۱۰ درصد خبر داده‌اند.

طبق آخرین پیگیری‌ها از وزارت راه و شهرسازی سامانه ثمن به آدرس «SAMAN.MRUD.IR» برای ثبت‌نام متقاضیان مسکن در نظر گرفته شده که طبق گفته وزارت راه ممکن است ثبت‌نام در این سامانه به هفته بعد موکول شود. با این حال، طبق آخرین اعلام فعلا امروز زمان شروع ثبت نام در نظر گرفته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام معلول بهزیستی که فرزند دانشجو دارن و بیکار برای مسکن چکار کنن

  • ناشناس

    من زن سرپرست خانواده مستمربگیرهستم حقوق 3800اجاره خونم ماهی 3ملیون ازکجابیارم نه ماشین دارم نه ملکی خداروخوش میاد چکارکنم خواهش میکنم قیمت وام قسط شو کم کنید تابتونم صاحب خونه بشم خداروخوش نمیاد

  • ناشناس

    سلام من هم مستاجر هستم هم کار درست حسابی ندارم یه روز کار هست یه روز نیست نمی تونیم قصد بدیم لطفا کمک مون کنید از شهرستان خوی خلیل دودکانلوی میلان

    • بابل آباد

      آقی دلایی میلان بابل آبادی اول غلطهاتو درست من بعد بیا اینجا نظر بده .قسط.

  • غلامرضا

    بخداقسم از زوری که مساتجری کردیم اساسیه وسایل نداریم از سال 1385 مساتجر با 4 فرزند خجالت دیگه میکشم پیش فرزندانم

  • ناشناس

    مااگه پول داشتیم که خودمون میخریدیم نیاز نبود شما مارو صاحبخونه کنین … بااین شرایط حقوقا و اقتصاد وگرونی چجوری میشه این همه قسط داد…الان ما که شهر مشهد هستیم یعنی ما نمیتونیم ثبت نام کنیم چقد مسخره … یک فکری بحال ما مستاجرها بکنین

    • ناشناس

      سلام ببخشید هنوزهم ثبت‌نام مسکن وجود داره؟؟؟ اصلا صحت داره؟؟؟

  • حسین

    سلام.منی که از قشره ضعیف هستم ودر شهری که درآمد خیلی خیلی پاین هست که با فرا رسیدن زمستان که درآمدی نیست وبه سختی میتوان امراره معاش کرد چه توری متوانم ماهی ۳میلیون ۷۵۰ قصد بدم؟

  • ناشناس

    جناب آقای رییسی ملت بدبخت اگ داشتن انقد قسط بدن ک همونو گوشت و مرغ می‌خریدن از گشنگی نمیرن حالا که فکری میخاین بکنین ملت خونه دار بشه حداقل یه فکر درست حسابی میکردین ماهی سه و خورده ای تا پنج و خورده ای از کجا با شوهر کارگر که کارش رو هواس اینجوری اگه میشه قسط داد که ???

  • ناشناس

    پس ما باید ارزوی خونه دار شدن رو ب گور ببریم

  • ناشناس

    آقای رئیسی من ۸ سال از همسرم جدا یه زن بی سر پرست که حتی یارانه ام ندارم الانم از دیسک گردن شدید بیکار شدم افتادم تو خونه خنی یه بیمه ندارم که خودمو درمان کنم تو کرایه خونه و خرجیم موندم چطوری این هم قسط میتونم بدم خدا خیرتون بده شما یه وام واسه مستجرا درست کروین کلی دویدیم نتونیستیم بگیرمش فقط ۴۰۰ تومن موند رو دستمون خواهش میکنم کمک مردم نکنید بزارید تو حال درد خودمون بمیریم دیگه

  • ناشناس

    سلام باحقوق 3میلیون میشه بگین چطور سه ونیم تا پنج میلیون قسط داد توضیح بدین از این مهم