کد مطلب: ۵۰۴۸۵۸

انتقاد شدید از دستور فولادی وزیر صمت / ۱۵۰ هزار میلیارد رانت با قیمت‌گذاری جدید!

انتقاد شدید از دستور فولادی وزیر صمت / ۱۵۰ هزار میلیارد رانت با قیمت‌گذاری جدید!

عبدالله مشکانی، تحلیلگر اقتصادی و بازار سرمایه در یک محاسبه میزان توزیع رانت احتمالی تصمیم جدید وزارت صمت برای قیمت‌گذاری فولاد را بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالله مشکانی، تحلیلگر اقتصادی و بازار سرمایه در یک محاسبه میزان توزیع رانت احتمالی تصمیم جدید وزارت صمت برای قیمت‌گذاری فولاد را بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است.

وی در توییتی نوشته است: «مقرر شده فولاد با ۳۰٪ تخفیف نسبت به بهای حدودا ۶۰۰$ CIS فروخته شود.یعنی هر تن تقریبا ۵ میلیون تومان رانت! با توجه به تولید سالیانه ۳۰میلیون تنی، این تصمیم ۱۵۰همت رانت ایجاد می‌کند. یعنی از جیب هر ایرانی ۲میلیون تومان!»

رقم مورد اشاره این کارشناس یعنی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان، سه برابر درآمد نفتی پیش‌بینی شده امسال است.

آخرین اخبار از بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    امروز دیگه آخرین روز اصلاح بود از شنبه سبز سبزززززز 2 هفته ای میرسه به 2 میلیون

    • Amir

      رو چه منطقی استاد؟

    • ناشناس

      به همین خیال باش

  • ناشناس

    اقای روحانی شما تمامی شعار های انتخاباتی رو دارین برعکس انجام میدید ما حافظه خوبی داریم این همه رانت و فساد چرا؟

  • ناشناس

    با این قیمت گزاری دستوری دیگه داشتن بورس چه معنی داره؟

  • ناشناس

    با این تصمیمات شاید جایزه نوبل اقتصاد به ایران بدهند

  • سید ضیاء سلیمانپور

    آقای قالیباف اصل اگر توان اداره این سازمان را ندارید هر چه زودتر از سمت خود کناره گیری کنید.

  • ناشناس

    اگه به جای روحانی هر کسی دیگه هم بود اوضاع همین بود

  • ناشناس

    این اصلا ربطی به بقیه سهم ها ندارد چرا این همه خبرخوب میاهد هیچ اتفاقی نیفته اما تا میگن کوچکترین خبر بدی امده همه سهم ها با هم سقوط می کنند

  • ناشناس

    چرا متنم رو نمیزاری

  • ناشناس

    سلام. با توجه به کارهای نادرستی که در فروشگاههای زنجیره ای انجام شده که باورش سخت وتاسف بار است ؛ ایکاش در مناطق تهران گاه سری هم به سوپر مارکتهای محله ها بزنند وببینند که کارهای فروشگاههای زنحیره ای در این مکانها تکرار که گاه تعجب اور است . اگر کسی در رابطه با عمل خلاف در این مکانها جریمه میشوند و….. اینها سهم مردم بیچاره است که هیچوقت فکر نمیکردند که سرشان را در این برهه حساس کلاه میزارند . باید افراد را از غربال گذراند وراههای سختتری را برای این افراد سودجو ایجاد کرد. مگر میشود اینقدر قصی القلب که به ادمهای مملکتش هم رحم نمیکنه . اشد مجازات برایشان درس میشود. دوست داریم عکسشان راچاپ کنید وبرای مردم توضیح بدند که چرا انقدر بیرحمی کرده اند .

  • اعبد

    تشکر از وزیر صمت
    واقعا کارتون بخاطر دستوری بورس فولاد عالی بود چرا؟اولا فعالان بازار سرمایه و بازارگردانان از مرداد ماه تا الان مردم بدبخت کردن و پول و سرمایه مردم به چپاول بردن و حالا که یکی بالاتر از خودشون پیدا شده و سرمایه خودشون خورده پیداشون شده که چرا وزیر صمت دخالت میکنه؟؟این براتون درس عبرت بشه که پول مردم با نوسان گیری و رانت خوردین حالا هم یکی بالاتر پیدا میشه پول شما رو بخوره ثانیا شما فعالان بازار سرمایه که ۳ روز بازار منفی و ۱روز مثبت و ۱ روز دیکه خثی میکردید حالا هم باید چوب حقه بازیهاتون بخورین