کد مطلب: ۳۷۷۹۵۲

مدیر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با تجارت‌نیوز:

در بازار مسکن ورود نمی‌کنیم

در بازار مسکن ورود نمی‌کنیم

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌گوید: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره سقف قیمت در بازار اجاره مسکن دخالتی ندارد و مسئولیت این برنامه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اولین گزارش بانک مرکزی در امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در اولین ماه سال 98 به ۱۱میلیون و ۲۶۹هزار تومان افزایش یافته است. با افزایش ۱۰۳ درصدی قیمت مسکن در تهران این سوال مطرح می‌شود که صاحب‌خانه‌ها چقدر می‌توانند اجاره را بالا ببرند؟

واقعیت این است که قانون یکسانی برای تعیین نرخ اجاره‌بها وجود ندارد. اجاره خانه‌ها در هر محله متفاوت است و بر اساس عرفی تعیین می‌شود که عموما یکسان نیست.

باید گفت که تعیین نرخ اجاره‌بها، تابعی از نرخ مسکن است. با این حال امسال مباحثی مبنی بر تعیین سقف قیمت اجاره‌بها مطرح شده که سازمان حمایت مدعی است در بازار اجاره مسکن دخالتی نمی‌کند.

مستاجران از طرف دولت حمایت می‌شوند

حال مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک تهران در فروردین ماه امسال درباره نرخ اجاره‌بها به فارس گفته بود: « نرخ اجاره‌بها در سال گذشته در نهایت ۳۲ درصد رشد داشت؛ امسال هم نرخ اجاره بهای خانه بیش از ۳۲درصد رشد نخواهد کرد و به همان میزان پارسال خواهد بود.»

این اظهار نظرها در شرایطی مطرح می‌شود که چندی پیش سید مازیار حسینی، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفته بود: «کمیته سقف اجاره‌بهای مسکن در وزارت راه و شهرسازی آغاز به کار کرده و هدف آن حمایت از مستاجران با ابزار مالیاتی است.»
اما نقش سازمان حمایت در بازار اجاره مسکن چیست؟

عباس تابش، مدیر عامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سازمان چه وظیفه‌ای در برابر تعیین سقف قیمت در بازار اجاره مسکن دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: «سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره سقف قیمت در بازار اجاره مسکن دخالتی ندارد و مسئولیت این نوع اقدامات بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.