کد مطلب: ۵۷۸۳۱۹

ادعای تسهیل مشکل ضمانت برای متقاضیان وام ودیعه

ادعای تسهیل مشکل ضمانت برای متقاضیان وام ودیعه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با مساعدت بانک مرکزی سعی کرده‌ایم با کمترین ضمانت، وام ودیعه مسکن را در اختیار مستاجران قرار دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده درباره آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وام ودیعه مسکن، مهلت ثبت‌نام متقاضیان تا پایان شهریور ماه بود. با توجه به درخواست متقاضیان و مستاجران مقرر شد کسانی که در نیمه دوم سال موعد قرارداد آن‌هاست، هم بتوانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

او ادامه داد: ما پیشنهاد مهلت تمدید ثبت‌نام تا پایان آذرماه را به کارگروه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کردیم و منتظر تصویب نهایی آن هستیم که امیدواریم تا کمتر از یک هفته آینده بتوانیم این مصوبه را دریافت کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش‌ از این ۸۰۹ هزار متقاضی در سامانه املاک و اسکان برای وام ودیعه مسکن ثبت‌نام‌کرده بودند، گفت: از روز گذشته تا امروز تعداد متقاضیان ثبت‌نام‌کننده به ۹۸۰ هزار نفر رسیده و این افزایش ۱۰۰ هزار نفری نشان‌دهنده استقبال متقاضیان است.

مدارک را تکمیل کنید

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بیش از ۱۶۶ هزار متقاضی تاکنون مدارک خود را در سامانه تکمیل و منتظر معرفی به نظام بانکی هستند از این تعداد هم ۲۸۰۰ نفر توانستند تاکنون تسهیلات دریافت کنند.

محمودزاده با بیان اینکه کسانی که پیش‌ از این ثبت‌نام‌ کرده و انتخاب شعبه کرده‌اند، می‌توانند به سامانه مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند، افزود: کسانی که تاکنون پیامک دریافت نکرده‌اند، حتما دوباره به سامانه مراجعه کنند، چراکه به‌طورقطع مدارک آن‌ها ناقص بوده و باید دوباره اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

او با بیان اینکه متقاضیانی که مدارک آن‌ها تکمیل‌شده، در اولین فرصت و ظرف ۲۴ ساعت به نظام بانکی معرفی خواهند شد، افزود: شرایط دریافت وام ودیعه مسکن را برای متقاضیان بسیار راحت کرده ایم.

محمودزاده تصریح کرد: کسانی که دارای خانه استیجاری، قرارداد معتبر و کد رهگیری باشند، می‌توانند در استان تهران ۷۰میلیون تومان، در سایر کلان‌شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان و در شهر‌های کوچک هم ۲۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی ظرف ۲۴ ساعت تمامی مستندات خود را به بانک‌ها ارائه می‌کنند، گفت: متقاضیان باید برای دریافت تسهیلات خود زودتر به بانک‌ها مراجعه و ضمانت و مدارک لازم را ارائه دهند.

ارائه وام ظرف ۲۴ ساعت

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۶۶ هزار نفر در مرحله معرفی هستند، گفت: این افراد یک‌بار دیگر به سامانه مراجعه کنند. در صورتی‌ که متقاضی مدارک خود را تکمیل کند، مشکلی از لحاظ مدرک نداشته باشند، می‌توانند ظرف ۲۴ ساعت تسهیلات خود را دریافت کنند.

او تصریح کرد: ممکن است برخی از متقاضیان شرایط لازم از جمله مجرد بودن و یا نداشتن کد رهگیری را داشته باشند، این متقاضیان امکان دریافت تسهیلات را ندارند.

محمودزاده بیان کرد: ما سعی کرده‌ایم شرایط را در این دوره برای متقاضیان بسیار آسان‌تر کنیم، تا متقاضیان با شرایط بهتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

او افزود: سقف اعتبار برای تسهیلات در نظر گرفته ۱۰هزار میلیارد تومان است و تا زمان اتمام این اعتبارات و متقاضیان می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

معرفی سریع‌تر ضامن به بانک

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر متقاضیان ضامن‌های خود به بانک‌ها را در اولین فرصت معرفی کند، سرعت‌ عمل متقاضی بیشتر باشد می‌توانند تسهیلات را در اولین فرصت دریافت کنند، افزود: بیشترین آمار پرداخت تسهیلات مربوط به استان تهران و کمترین آن مربوط به استان ایلام است.

محمودزاده بیان کرد: زمان پرداخت تسهیلات محدود است و اگر متقاضیان حداکثر تا زمانی‌ که اعلام می‌کنند که شامل دو تا سه هفته است به بانک‌ها مراجعه نکند و مدارک خود را تکمیل نکنند، ممکن است با رد درخواست متقاضیان توسط بانک‌ها روبه‌رو شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: زمان مدت پرداخت تسهیلات محدود است، بنابراین متقاضیان باید در اولین فرصت اقدامات لازم را انجام دهند، در غیر این صورت ممکن است بانک‌ها رد درخواست بزنند و متقاضیان را حذف کنند.

تلاش برای تسهیل ضمانت

او با بیان اینکه با مساعدت بانک مرکزی و تلاش همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی ما سعی کرده‌ایم با کمترین ضمانت تسهیلات در اختیار مستاجر قرار دهیم، گفت: ۱۲ هزار و ۸۰۰شعبه بانک برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته ایم و ما دوباره تاکید می کنیم در صورتی‌که ثبت‌نام‌کرده و پیامک دریافت نکرده‌اند حتما دوباره به سامانه مراجعه کنند و اطلاعات خود را بارگذاری کنند.

محمودزاده گفت: همه مستاجران که اجاره نامه رسمی با کد پیگیری دارند و خانواده باشند، می توانند این وام را دریافت کنند البته این وام به خانم های مجرد بالای ۳۵ سال هم تعلق می گیرد.

او ادامه داد: کسانی که سال گذشته این تسهیلات را گرفته اند تا زمانی که تسویه نکنند، نمی‌توانند دوباره دریافت کنند.

محمودزاده با بیان اینکه در حال حاضر سرعت پذیرش و پرداخت تسهیلات بهتر شده و توصیه ما این بوده که شرایط تسهیل شود، گفت: از زمانی که افراد در سامانه ثبت‌نام کنند و مدارک را تکمیل کنند تا معرفی آنها به بانک کمتر از ۲۴ ساعت زمان طول می‌کشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تورابخداچرامردم رامسخره میکنید بانکها که میخندندومیگن اقای وزیرخودش وام بده اصلاحرف هیچ مسئولی،راقبول ندارند مگه بانکهاجزدولت مانیستند مگه بانکهاخودمختارکارمیکنندوای خدوای خداوای خدا کی عزرائیل رامیفرستی جون مارابگیره اینقدرجلوزن وبچه هامون عرق شرم نریزیم خدایاگناه ماچه بودتوایران متولدشدیم