کد مطلب: ۳۸۰۱۳۸

عملکرد بازار سهام در هفته دوم خرداد ماه سال ۱۳۹۸

هفته‌ای که بورس ۱.۱ درصد افزایش یافت ؛ این رشد ناشی از چه بود؟

هفته‌ای که بورس 1.1 درصد افزایش یافت ؛ این رشد ناشی از چه بود؟

بازار سهام در دومین هفته از خرداد ماه سال جاری با رشد قیمت سهام برخی از گروه‌ها صعودی ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری با بازدهی 1.1 درصدی بیش از 2500 واحد افزایش یافت.

بازار سهام در دومین هفته از خرداد ماه سال جاری با رشد برخی از گروه‌ها صعودی ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری 2507 واحد افزایش یافت.

55 1

در سه روز معاملاتی این هفته چه گذشت؟ تجارت‌نیوز با بررسی اتفاقات هفته اخیر به رفتار بازار سهام به تفکیک روزهای هفته می‌پردازد.

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران در اولین روز کاری خود تحت تاثیر افت قیمت نفت قرار گرفت و با افت مواجه شد.

قیمت نفت برنت در روز قبل بیش از پنج درصد کاهش یافته بود. فروش نفت ایران به رکورد ۹ماهه رسید، جنگ تجاری آمریکا و چین هم از دلایل دیگر ریزش قیمت‌های جهانی بوده است.

بازار سهام پس از بازدهی ۴٫۳ درصدی در هفته گذشته، در این روز همسو با افت قیمت نفت، قیمت دلار و فلزات اساسی با کاهش شاخص کل مواجه شد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت تقریبا یک درصدی، بیش از دو هزار واحد کاهش یافت و در کانال ۲۲۲ هزار واحدی قرار گرفت.

در میان نمادهای بورسی، نمادهای (وتجارت)، (خساپا) و (وبصادر) بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای (فولاد)، (فملی) و (کگل) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار داشته‌اند.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس تهران با افزایش تقاضای سهام‌داران، روز یکشنبه را با رشد شاخص شروع به کار کرد.

پس از افت دو هزار واحدی شاخص بورس در روز قبل، بازار سهام در این روز این افت را جبران کرد.

روز یکشنبه گروه بانکی همسو با روند روز گذشته، با افزایش تقاضا دنبال شد و ارزش معاملات آن به بیش از ۱۶۷ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد تقریبا یک درصدی، بیش از دو هزار واحد افزایش یافت و در کانال ۲۲۴ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص کل بورس در گذر از سقف قبلی ناتوان بود. کاهش قیمت نفت و ترس از رکود اقتصادی و ادامه کاهش قیمت‌های جهانی به علت مذاکرات بی‌نتیجه میان آمریکا و چین و شروع تعرفه 25 درصدی ایالات متحده بر کالاهای چینی در این وضعیت اخبار مهم و موثر بوده است. همچنین تعطیلات طولانی هفته جاری نیز بازار را تا حدودی به حالت انتظار برده است.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران در واکنش به اظهارات جدید وزیر خارجه آمریکا که پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط با ایران را مطرح کرده بود و در ادامه روند روز گذشته، امروز صعودی ظاهر شد.

شاخص کل بورس که در عبور از سقف قبلی خود ناتوان بود در این روز علیرغم کاهش قیمت دلار و نفت توانست از این نقطه مقاومتی بگذرد و رکورد تازه‌ای را به ثبت برساند.

آمریکا ظاهرا سخت‌گیری خاصی نسبت به تحریم شرکت‌های پتروشیمی ندارد و این مساله باعث شده شاهد معاملات مثبتی در این گروه باشیم.

کاهش چالش‌های سیاسی، فصل مجامع و جریان ورود سرمایه به بورس مانع از افت بیشتر شاخص کل شده است. اما ریسک اصلی بازار مربوط به ترس از ریزش قیمت‌های جهانی به علت درگیری‌های تجاری ایالات متحده با چین و سایر کشورهای جهان است.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد بیش از یک درصدی، ۲۴۰۰ واحد افزایش یافت و با قرار گرفتن در کانال ۲۲۶ هزار واحدی از سقف مقاومت خود عبور کرد و رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری که تنها سه روز کاری داشت، با رشد 2507 واحدی معادل 1.1 درصد از 224 هزار و 476 واحد به 226 هزار و 983 واحد افرایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.