کد مطلب: ۶۷۶۲۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت دلار آزاد و طلا/ قیمت دلار، طلا و سکه ۱۱ تیر ۱۴۰۱

افزایش قیمت دلار آزاد و طلا/ قیمت دلار، طلا و سکه ۱۱ تیر ۱۴۰۱

قیمت‌ دلار و طلا امروز شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به آخرین روز کاری، پنجشنبه ۸ تیر، ۲۷,۷۱۱ تومان اعلام شد.

اما روند قیمت‌ها در بازار آزاد، نسبت به دو روز گذشته، افزایشی و در حال حرکت به سمت کانال بالاتر است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز ، قیمت دلار نیمایی امروز نسبت به آخرین رقم اعلامی تغییری نداشته و ۲۵۴۲۵ تومان ثبت شده است.

دلار صرافی ملی در هفته‌ گذشته نیز نوسان چندانی نداشت. اما در بازار آزاد نوسانات بیشتری برقرار بود. با آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای، قیمت دلار به کانال پایین‌تر برگشت و روند کاهشی داشت. در ادامه، انتشار اخبار ناامیدکننده در این مورد، باز هم دلار را افزایشی کرد و به کانال بالاتر بازگرداند. روز پنجشنبه باز هم دلار روند صعودی داشت و حتی بر اساس اعلام بعضی کانال‌ها به یک سطح بالاتر نیز رفت. البته برخی منابع معتقدند که کانال‌های تلگرامی نرخ ارز را بیشتر از کف بازار اعلام می‌کنند.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند افزایشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۳۷ تومان رسیده است.

قیمت سکه نیز افزایشی است و اکنون با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح قدیم، نیز اکنون روند صعودی دارد و به ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱,۸۰۹٫۹۱ دلار معامله می‌شود.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند. با وجود مدتی توقف در مذاکرات هسته‌ای، هفته گذشته مذاکرات برجام در دوحه قطر برگزار شد. با وجود امیدواری‌‌های ابتدایی، اما در نهایت گفتگوها بدون نتیجه به پایان رسید.

شروع اولین مرحله از مذاکرات با گفتگوی «علی باقری» مذاکره کننده ارشد کشورمان و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کلید خورد.

اطلاعات رسیده از اتاق مذاکرات حاکی بود که در اولین روز، گفتگوها بر سر موضوعات باقی مانده با «رویکردی فنی و با جدیت» دنبال شد ( نورنیوز ).

از سوی دیگر، سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته ای به صورت غیرمستقیم، میان تیم‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در قطر، گفت: مذاکرات برجام از وین به جای دیگری منتقل نشده است.

پیتر استانو در یک‌ کنفرانس خبری در بروکسل در این باره بیان کرد: آنچه در حال حاضر در قطر در حال رخ دادن است، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با تسهیل‌گری اتحادیه اروپاست (ایسنا).

امیدواری‌ها در مورد این مذاکرات، قیمت دلار را کاهشی کرده بود اما انتشار اخبار ناامیدکننده از شکست مذاکرات، مجددا روند بازار ارز را افزایشی کرد. برخی فعالان بازار، دلیل این موضوع را کمبود ارز در بازار هم می‌دانستند.

واکنش‌ها به شکست مذاکرات قطر

پس از اتمام بی‌نتیجه مذاکرات دوحه، انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای نوشتند: ما حمایت کامل خود را نسبت به تلاش‌های هماهنگ‌کننده برجام جهت احیای برجام ابراز می‌کنیم. ایران باید از این فرصت تا زمانی که از دست نرفته، برای نهایی‌سازی توافق استفاده کند ( ایسنا ).

در این میان، شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد واشنگتن آماده است تا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند (شفقنا). این خیر می‌تواند هیجانات در بازارهای مالی را افزایش دهد.

در عین حال، معاون دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: همراه با دبیر کل از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا می‌خواهیم فورا همکاری ذیل برجام را از سر بگیرند.

او تاکید کرد: از آمریکا می‌خواهیم تحریم‌های خود علیه ایران را به نحو تشریح‌شده در برجام رفع یا متوقف کند. از ایران می‌خواهیم اقدامات مغایر با برجام را به عقب برگرداند ( فارس ).

بازدهی بازارها در هفته اول تیر تحت تاثیر اخبار مثبت ابتدای هفته کاهشی بود اما در روزهای پایانی با شکست مذاکرات، قیمت‌ها صعودی شدند. اما در نهایت هفته با بازدهی منفی سه بازار و رشد اندک دلار صرافی ملی به پایان رسید.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.