کد مطلب: ۶۱۳۷۱۶

کف حمایتی سکه شکسته شد / پیش‌بینی تحرکات در بازار سکه

کف حمایتی سکه شکسته شد / پیش‌بینی تحرکات در بازار سکه

قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار دیروز یک میلیون و ۲۷۹ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۶۵ هزار تومان ثبت شده است. قیمت سکه ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوسانات به وجود آمده در روز سه‌شنبه فقط مختص بازار ارز نبود.

سکه تمام بهار آزادی نیز در روز سه‌شنبه پس از مدت‌ها نوسان بین قیمت‌های ۱۳ میلیون تا ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، بالاخره توانست کف حمایتی خود را بشکند و وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی شود.

قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار روز سه‌شنبه با کاهش قیمتی ۱۶۰ هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه و در نرخ ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

کارشناسان این کاهش قیمت محسوس را اندکی به دلیل سرایت ریزش بازار ارز به بازار سکه و همین‌طور مقداری به دلیل کاهش نرخ جهانی طلا می‌دیدند.

سطح ۱۳ میلیون تومانی سکه واگذار شد

روز سه‌‌‌شنبه، سکه امامی از دو جهت مختلف، یعنی تغییر بهای اونس طلا در بازار جهانی و تغییر نرخ دلار در بازار داخلی تحت فشار کاهشی قرار گرفت و به موجب آن سطحی را که ۱۸روز از آن محافظت می‌‌‌کرد از دست داد و در زیر مرز حیاتی ۱۳میلیون تومان دادوستد شد.

بر این اساس، هر سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

برخی از تحلیلگران بازار طلا معتقدند خرید در موقعیت فعلی بازار پرریسک است. در این میان، با توجه به حباب موجود، آنها اذعان دارند که بازار توان بازیابی سریع و حرکت به سوی سطوح بالاتر را نخواهد داشت.

بنابراین به نظر می‌رسد در چنین وضعیتی معامله‌‌‌گران تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در بازار ارز و نوسان‌گیری از آن داشته باشند.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.