خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۲۷۳۱

قیمت هر گرم طلا به ۴۰۹۲۹۷ تومان رسید/ قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۷/۸

قیمت هر گرم طلا به 409297 تومان رسید/ قیمت طلا و دلار امروز 98/7/8

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به کاهش بهای جهانی طلا و رشد نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 409 هزار و 297 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار با توجه به تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین کاهش یافت و به 1486 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از مونیکا کرولی، سخنگوی وزارت خزانه داری نوشت: کاخ سفید به دنبال ممانعت از عرضه سهام شرکت‌های چینی در بازارهای سهام آمریکا نیست.

این اظهارات پس از گزارش رویترز مطرح شد که روز جمعه خبر داده بود دولت آمریکا سرگرم بررسی حذف شرکت‌های چینی از بازارهای سهام آمریکا است.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی تریدر در این باره گفت: در کوتاه مدت در خصوص اخبار متناقضی که پیرامون جنگ تجاری منتشر می‌شود، سردرگمی وجود دارد و در این وضعیت، کاری که سرمایه گذاران انجام می‌دهند، ترک بازار سهام و خرید دلار است که باعث گران شدن طلا می‌شود.

در آستانه مذاکرات تجاری چین و آمریکا، وانگ شوون، معاون وزیر بازرگانی چین گفت: این دو اقتصاد بزرگ اختلاف تجاری خود را با آرامش و رفتار منطقی حل خواهند کرد.

در این بین پاتریک هارکر، رییس بانک فدرال فیلادلفیا روز جمعه اظهار کرد وی با کاهش نرخ‌های بهره بانک مرکزی در سپتامبر مخالف بوده و معتقد است بانک مرکزی باید در خصوص نرخهای بهره محکم بایستد.

نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و طلا که به دلار قیمت گذاری می‌شود را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند و به تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز ارزشمند ضربه می زند.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه ۰.۲۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۲۲.۸۸ تن رسید.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ تا ساعت 17، 11,500 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11400 تومان و 11500 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,700 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4592 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12600 تومان و 12700 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 15 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 35 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 409 هزار و 297 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 50 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 255 هزار تومان و 850 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آیاقیمت طلا کاهش میابد یا افزایش تایک ماه اینده؟