کد مطلب: ۵۶۷۱۴۳

افزایش دوباره قیمت مرغ / در بعضی شهرها، ۴۵ هزار تومان!

افزایش دوباره قیمت مرغ / در بعضی شهرها، ۴۵ هزار تومان!

قیمت مرغ بار دیگر افزایش یافته و به ۴۰ هزار تومان و در در برخی شهرها به ۴۵ هزار تومان رسیده، در حالی که که قیمت مصوب، همچنان ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرغ یکی از کالاهایی است که در یک سال اخیر هر روز خبر افزایش قیمت آن به گوش می‌رسد؛ در روزهای اخیر نیز خبرها حاکی از افزایش قیمت تا ۴۰ هزار تومان است؛ البته مرغ ۴۰هزار تومانی خبر جدیدی نیست و کمتر از دو هفته پیش نیز، شهروندان به هنگام خرید مرغ، با مرغ ۴۰هزار تومانی روبه‌رو می‌شدن؛ هرچند قیمت غیررسمی مرغ به ۴۰ هزار تومان رسیده، اما قیمت رسمی آن هنوز هیچ افزایشی نداشته و همچنان روی عدد ۲۴هزار و ۹۰۰تومان ثابت است.

مرغداران نبود نهاده را عامل افزایش قیمت می‌دانند و ارز ترجیحی نیز عامل نبود نهاده در شرایط فعلی است ( اقتصاد آنلاین ).

در این شرایط، حسین‌قلی قوانلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز تاکید کرده است که قیمت مصوب مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود و هر گونه فروش مرغ بالاتر از این قیمت تخلف است ( خبرگزاری صدا و سیمای ).

مرغ ۴۵ هزار تومانی!

این در حالی است که یعقوب یاوری، رئیس هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی روز گذشته با اشاره به اینکه قیمت مرغ در برخی شهرها به ۴۵ هزارتومان افزایش یافته است، از سوءمدیریت‌های صورت گرفته در این حوزه به شدت انتقاد کرد بود.

او درباره افزایش قیمت مرغ در بازار طی روزهای اخیر، گفت: متأسفانه در روزهای اخیر، قیمت مرغ در برخی شهرها تا ۴۵ هزار تومان هم بالا رفته است؛ این مسأله کاملاً قابل پیش‌بینی بود و بارها به مسئولان مربوطه هشدار داده شد ولی رویه ناصواب و غلطی که در پیش گرفته شده، ظاهراً پایانی ندارد.

وی تصریح کرد: این نابسامانی‌ها ناشی از سوءمدیریت مدیران دولتی است که اقتصاد کشور را به این روز انداخته‌اند، در نتیجه چنین عملکردی هم مردم زیر فشار اقتصادی له شده‌اند و هم تولیدکنندگان بی انگیزه و از ادامه کار و تولید ناامید شده‌اند ( مهر ).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا رو شکر.بزار گرون بشه.همه چی گرون شده.مگه فقط مرغ هس که خودمونو ناراحت کنیم.برنج کیلو ۵۰ تومنی رو کجای دلمون بذاریم.