کد مطلب: ۳۳۷۲۶۴

جدیدترین آمار از مسکن تهران در آذرماه:

قیمت مسکن ۲ برابر شد / قیمت خانه در آستانه ۱۰ میلیونی شدن

قیمت مسکن 2 برابر شد / قیمت خانه در آستانه 10 میلیونی شدن

قیمت هر مترمربع خانه در تهران در آذرماه امسال با رشد 92.6 درصدی نسبت به آذرماه سال گذشته از پنج میلیون تومان به بیش از 9 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش منتشرشده از سوی وزارت راه و شهرسازی، در آذرماه امسال 5 هزار و 896 فقره خرید و فروش آپارتمان‌‌های مناطق 22گانه تهران به ثبت رسید.

تعداد معاملات آپارتمان‌های شهر تهران طی هشت‌ماهه اخیر با روند به‌شدت کاهشی روبه‌رو بوده، به‌طوری که از حدود 17 هزار فقره معامله در اردیبهشت‌ماه سال جاری با کاهش 65 درصدی به پنج هزار فقره در آذرماه رسید.

تعداد معاملات آپارتمان‌های شهر تهران در آذرماه سال جاری با کاهش حدود 0.7 واحد درصدی نسبت به ماه قبل پنج هزار و 896 فقره بوده است.

افزایش قیمت مسکن

روند معاملات و قیمت مسکن از ابتدای سال 1397

بررسی آمارها نشان می‌دهد بیشترین معاملات صورت‌گرفته متعلق به آپارتمان‌های منطقه پنج تهران بوده که سهم 15 درصدی از کل معاملات صورت‌گرفته را به خود اختصاص داده است.

در آذرماه سال جاری متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران با رشد 4.8 درصدی نسبت به ماه قبل به 9 میلیون و 630 هزار تومان رسید.

بالاترین قیمت یک مترمربع آپارتمان در آذر ماه امسال با 22 میلیون و 255 هزار تومان متعلق به منطقه یک تهران و پایین‌ترین قیمت با چهار میلیون و 100 هزار تومان متعلق به منطقه 18 تهران است.

افزایش قیمت مسکن

معاملات و قیمت مسکن در مناطق 22گانه تهران در آذرماه سال 1397

قیمت هر مترمربع آپارتمان‌ در سطح مناطق 22گانه تهران از ابتدای سال جاری تا آذرماه با 72.4 درصد رشد همراه بوده است.

همچنین متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان‌ در سطح مناطق 22گانه تهران در آذرماه سال جاری نسبت به آذرماه سال گذشته با بیش از 92.6 درصد رشد حدود 4.6 میلیون تومان افزایش یافته است. در همین دوره میزان معاملات مسکن بیش از ۶۲ درصد کاهش یافته است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد از سال گذشته تاکنون میزان افزایش قیمت مسکن در آذرماه سال جاری بی‌سابقه بوده است.

افزایش قیمت مسکن

افزایش قیمت مسکن در آذرماه سال 1397

متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان‌ در تهران در آذرماه امسال با رشد بیش از 92 درصد نسبت به آذرماه سال گذشته، حدود 4.6 میلیون تومان گران‌تر شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    دیروز بحث افزایش قیمت مسکن بود و یک کارشناسی می گفت دولت باید با اعمال مالیات سنگین به مسکن مانع معامله آسان مسکن بشه و بذاره رکود بشه تا از ابزار سرمایه ای به مایحتاج اولیه انسان تغییر ماهیت بده. این عاقلانه ترین کار ممکنه

  • علی

    طرح مالیات بر مسکن تنها راه رونق مسکن، کنترل قیمت مسکن و جلوگیری از سفته بازی و دلالی و افزایش دیوانه وار قیمت مسکن است. این طرح یک مطالبه عمومی است و نمایندگانی که ادعای انجام کارهای بزرگ می کنند را در نگاه به این موضوع می توان سنجید. آیا موضوعی به این مهمی که بسیاری از فاکتورهای زندگی ایرانیان را تحت الشعاع قرار داده است در نظر نمایندگان مهم است؟! اگر مهم است نماینده ای که سه سال است در مجلس حضور دارد چه فعالیتی در این خصوص کرده است؟! توضیح دهد…. اگر مهم نیست چرا در مجلس مانده است و چرا برای دوره های بعدی حضور در مجلس تلاش می کند… چه موضوعی مهم تر از این در شرایط فعلی…. کدام نماینده دلسوزانه در این مسیر گام برداشته است… کدام نماینده در مورد موضوعی که بالغ بر نیمی از جمعیت ایران را درگیر خود کرده است محکم ایستاده و نظر راهگشا داده است؟ موضوعی که بسیاری از جوانان را از ازدواج منصرف کرده و حجم بالایی از درآمد خانوارها را به خود اختصاص داده است… چرا در این عرصه دلالان به راحتی مشغول به فعالیتند؟!! چرا به مالیاتی که در این بخش وجود دارد و می تواند در این شرایط اقتصادی بسیار راهگشا باشد توجهی نمی شود؟!! چه مانعی وجود دارد؟!!