کد مطلب: ۳۶۶۳۱۳

تازه‌ترین پیش‌بینی موسسه آربی‌سی‌ کپیتال از قیمت نفت:

نفت در تابستان ۸۰ دلار می‌شود

نفت در تابستان 80 دلار می‌شود

آربی‌سی کپیتال در گزارشی پیش‌بینی خود از متوسط قیمت نفت در سال جاری میلادی را از 69.50 دلار به 75 دلار افزایش داده است. تحلیلگران این موسسه همچنین بر این باورند که قیمت نفت برنت در تابستان به 80 دلار می‌رسد.

در هفته‌ای که گذشت قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به بالاترین سطح خود طی پنج‌ ماه گذشته رسید. این در حالی است که نشانه‌هایی از کمتر شدن تولید در میان کشورهای عضو اوپک و همچنین ادامه درگیری‌ها در لیبی وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، اواسط هفته گذشته قیمت نفت به بیش از 71 دلار رسید.

به طور کلی گزارش‌ها نشان می‌دهد که پس از آنکه بازار در سه‌ماهه چهارم سال 2018 با افت مواجه شد، از ابتدای سال جاری میلادی قیمت نفت برنت بیش از 44 درصد رشد را تجربه کرده است.

همچنین، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با 0.21 درصد کاهش، به 71.40 دلار و هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدیت با 0.45 درصد کاهش به 63.60 دلار رسید.

با این حال، بر اساس پیش‌بینی موسسه آربی‌سی کپیتال، با توجه به عوامل ژئوپولتیک، کاهش تولید از سوی اوپک و متحدان غیراوپکی آنها، سرمایه‌گذاری‌های کمتر در صندوق‌های پوشش ریسک، پیش‌بینی می‌شود که قیمت نفت در تابستان امسال به 80 دلار به ازای هر بشکه برسد.

استراتژیست‌های آربی‌سی به طور قابل توجهی پیش‎بینی‌های خود را برای قیمت نفت برنت و آمریکا افزایش داده‌اند. بر اساس این پیش‌بینی‌ها، متوسط قیمت نفت برنت در سال جاری 75 دلار و متوسط قیمت نفت وست‌تگزاس اینترمدیت 67 دلار است. در حالی که پیش‌تر این قیمت‌ها به ترتیب 69.50 دلار و 61.30 دلار پیش‌بینی شده بود.

نفت 80 دلاری برای کشورهایی چون هند که مصرف بالایی دارند، گران است و تحلیل‌گران بر این باورند که این روند می‌تواند آغازی برای کاهش تقاضا در سطح جهانی باشد.

با این حال، همه تحلیل‌گران به افزایش 10 دلاری قیمت نفت به ازای هر بشکه معتقد نیستند.

به عنوان مثال، موسسه گلدمن سَکس، پیش‌بینی خود از قیمت نفت را از 72.50 دلار در سه ماهه دوم سال به 65 دلار کاهش داده است. چرا که انتظار می‌رود با افزایش تولید شیل آمریکا، اوپک برای کاهش تولیدِ بیشتر تحت فشار قرار بگیرد.

در گزارش آربی‌سی اما آمده که چندین عامل ژئوپولتیک در ماه‌های آینده می‌تواند منجر به افزایش قیمت نفت شود.

اولین عامل وضعیت معافیت‌های خریداران نفت ایران است. طی دو هفته آینده مشخص می‌شود که آیا مقامات آمریکایی بار دیگر این معافیت‌ها را تمدید می‌کنند، یا در نظر دارند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که آمریکا در ماه می این معافیت‌ها را تمدید خواهد کرد.

عامل دیگر، تحریم‌های شدید ایالات متحده آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلاست. بر اساس گزارش‌های اوپک، تولید نفت این کشور تحت تاثیر تحریم‌ها از یک‌سو و قطعی گسترده برق از سوی دیگر 289 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 732 هزار بشکه در روز رسیده است.

یکی دیگر از مهم‌ترین نگرانی‌های ژئوپولتیک در سال اخیر، ادامه بی‌ثباتی‌ در لیبی است. ناآرامی‌ها در این کشور تولید نفت آن را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.