کد مطلب: ۵۸۴۸۶۵

قیمت خرید ویلا در مازندران

۱۵۰ درصد افزایش قیمت ویلا در مازندران / ویلا در محمودآباد متری ۸ میلیون تومان

۱۵۰ درصد افزایش قیمت ویلا در مازندران / ویلا در محمودآباد متری ۸ میلیون تومان

با توجه به خرید و فروش ویلا در استان مازندران در یک سال گذشته، درصد افزایش قیمت خرید ویلا در برخی از شهرهای این استان به دست آمده است که بر اساس آن شهرهایی همچون چالوس و رامسر بیش‌ از ۱۵۰ درصد رشد قیمت را ثبت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنا بر اطلاعات به دست آمده از سایت دیوار و قیمت ویلا دو تا پنج سال در استان مازندران، فهرستی از متوسط قیمت خرید ویلا تهیه شده است. همچنین بر اساس تغییرات قیمت از شهریور سال ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ درصد افزایش قیمت ویلا در برخی از شهرهای این استان به دست آمده است.

با توجه به داده‌های جدول زیر، میانگین افزایش قیمت ویلا دو تا پنج سال در برخی از شهرهای مازندران در آگهی‌های دیوار حدود ۹۹ درصد رشد داشته است. این درحالی است که میانگین افزایش قیمت در مناطق گران قیمت تهران (شمال شهر تهران) از شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ حدود ۳۱ درصد ثبت شده بود.

همچین بالاترین درصد افزایش قیمت در بین محلات مختلف شهر تهران (با توجه به آگهی‌های سایت دیوار) برای مناطق امیریه و سوهانک با ۵۰ درصد افزایش قیمت سالانه بوده است.

در بین شهرهایی که تعداد زیادی آگهی خرید و فروش ویلا در سایت دیوار را داشته‌اند، شهرهای رامسر با ۱۸۸ درصد افزایش قیمت و چالوس با ۱۵۵ درصد افزایش قیمت در یک سال گذشته بالاترین درصد افزایش قیمت ویلا در مازندارن را ثبت کرده‌اند.

بر اساس آگهی‌های دیوار، بابلسر و محمود آباد از شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ با ۱۲۰ درصد افزایش قیمت یک متر مربع ویلا از دیگر شهرهایی بودند که میزان افزایش قیمت زیادی را تجربه کرده‌اند.

متوسط قیمت هر متر مربع ویلا در شهر بابلسر در شهریور ۹۹ حدود چهار میلیون تومان و در شهریور ۱۴۰۰ حدود ۹٫۲ میلیون تومان اعلام شده است. همچین قیمت هر متر ویلا در شهر محمود آباد در شهریور ۹۹ معادل ۳٫۶ میلیون تومان و در شهریور ۱۴۰۰ برابر با هشت میلیون تومان(۱۲۰ درصد افزایش) است.

افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت ویلا در مازندران در یک سال گذشته در حالی رخ داده است که میانگین افزایش قیمت یک سال گذشته در شهر تهران حدود ۴۰ درصد اعلام شده است.

شهرهای آمل و نوشهر از دیگر شهرهایی هستند که ویلا در این شهرها در یک سال گذشته بیش‌ از ۱۰۰ برابر شده است. درصد افزایش قیمت هر متر مربع ویلا در شهر آمل از شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ حدود ۱۱۲ درصد و برای شهر نوشهر ۱۰۲ درصد بوده است.

شهرهایی همچون بابل و فریدون کنار حدود ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. از شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ ویلا در شهر نور حدود ۵۸ درصد، در شهر تنکابن ۶۸ درصد و در شهر قائم شهر ۷۸ درصد افزایش قیمت داشتند. نکته قابل توجه آن است که شهر نور از مرداد ۱۴۰۰ تا شهریور حدود ۱۲ درصد کاهش قیمت داشته است اما در مقابل شهر قائم شهر از مرداد تا شهریور ۱۴۰۰ حدود ۱۲ درصد افزایش قیمت در هر متر مربع ویلا را ثبت کرده است.

در جدول زیر متوسط قیمت خرید ویلا در برخی از شهرهای مازنداران در کنار درصد افزایش قیمت سالانه و ماهانه از مرداد تا شهریور ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنید.

2 page 0001 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی نمیشه به قیمتهای دیوار استناد کرد.
    املاکیهای شمال یه ملک رو چند بار با قیمتهای مختلف و تخیلی آگهی میکنن و البته فروش هم نمیره.
    ولی دیوار این قیمتهارو به اسم افزایش واقعی ثبت میکنه در صورتیکه به شدت راکد شده بازار و خریدی صورت نمیگیره.
    تو دوره های قبلی دستکاری قیمت هم املاکی به شدت موثر ولی بعدش مجبور میشن در بدر دنبال مشتری بگردن با قیمتهای خیلی پایینتر.

    • ناشناس

      نمیخرن فروش ویلا تو شمال خیلی سخته من ویلا ۴میلیاردی ۲سال گذاشتم برا فروش آخر سر۲۵۰۰میلیارد از تهران خودم مشتری بردم فروختم .املاکها شمال نمیزارن تهرانیا ویلا بفروشن مشتری میپرونن تا خودشون بز بخرن ولی تهران مثل نقل هر چی بخری فروش میره رشد شمال حباب هست بلاخره شمال هم شهرستانه با یه جادهه همیشه پر از ترافیک قفل دلیلی نداره انقدره رشد کنه .بهترین گزینه برا ویلا اطراف تهران کردان کرج .دماوند.فشم .شمشک.لواسان .

  • ناشناس

    در شمال قیمتها واقعی نمی باشد مراقب باشید ، تمام قیمتها در دیوار حباب است

    • ناشناس

      شما تهرانی ها نیاین زمین نخرین انقدر قیمت بالا نمیره

  • ناشناس

    با وجود شلوغی و ترافیک و هوای سمی و آلوده تهران ۱۰۰ متر آپارتمان ۴ میلیارد بسیاری از بازنشستگان و کسانی که در توان و امکاناتشان هست ترجیح میدهند از تهران خارج شوند و همینطور دیگر شهرهای شلوغ ایران ، بسیاری چهار دیواری اختیاری را بر آپارتمان و مجتمع ارجح میدانند و بسیاری تفاوتهای دیگر که دلیل بر مهاجرت از شهرهای آلوده و شلوغ هستند ، هوای سالم برای تنفس و سکوت و آرامش قیمتی بسیار بالاتر از باید باشد و هر کسی توان مالی و امکانش را دارد مهاجرت میکند و به حرف من و شما نیست .

  • ناشناس

    سلام ،قیمتها در شمال مثل تهران نیست که عرف داشته باشد ،هر کس هر جور بخواهد قیمت میدهد ،من سال گذشته زمینه متری ۱۷ میلیون را بعد از نه ماه فروختم متری ۹تومن ،