کد مطلب: ۷۳۴۵۳۴

قیمت کیا سراتو ۲۰۲۲/ نسخه فول‌‌آپشن این خودرو وارد می‌شود؟

قیمت کیا سراتو 2022/ نسخه فول‌‌آپشن این خودرو وارد می‌شود؟

گرچه واردات خودرو هنوز نهایی نشده است. اما تبلیغاتی مبنی بر واردات برند کیا توسط شرکتی به نام کوشا خودرو آغاز شده و در بسیاری از بیلبوردهای تهران مشاهده می‌شود. اما گزینه‌های احتمالی واردات کدام‌اند؟ کیا سراتو 2022 چه قیمتی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از یک سال است که دولت و مجلس بر سر واردات خودروهای خارجی بحث دارند و هر روز ایراد جدیدی به واردات خودرو وارد می‌شود. حالا واردات در مرحله نهایی است. اما گویا شرکتی وجود دارد که پیش از نهایی شدن بحث واردات، ثبت سفارش کرده و خودروهای خارجی‌اش اکنون پشت مرز است.

شرکت کوشا خودرو، همان شرکتی است که بیلبوردهای تبلیغاتی‌اش کل تهران را فرا گرفته و در این تبلیغات خود را نماینده رسمی خودروی خارجی کیا در ایران معرفی کرده است.

در این میان این پرسش مطرح می‌شود که این شرکت واردکننده چه خودرویی را انتخاب و وارد کشور می‌کند؟

یکی از خودروهای احتمالی وارداتی، کیا سراتو 2022 است. این خودرو که در کشورهای همسایه، مانند عربستان، امارات و قطر با قیمت 59.900 تا 78000 درهم به فروش می‌رسد که چیزی معادل 16 تا 21 هزار یورو است. با این حساب، امکان واردات نسخه فول‌آپشن این خودرو به ایران وجود ندارد چراکه از سقف 20 هزار یورویی واردات فراتر می‌رود.

با این وجود نسخه‌های پایه و میانی کیا می‌توانند وارد کشور شوند. قیمت کیا سراتو 2022 در ایران در صورت واردات به کشور چیزی بین 528 تا 660 میلیون خواهد بود، ولی به نظر می‌رسد با احتساب مالیات به بالای یک میلیارد و 200 میلیون برسد.

کیا سراتو؛ نام آشنا در بازارهای جهانی

کیا سراتو در بازارهای مختلف اسامی مختلفی دارد. در بازار آمریکای شمالی این خودرو با نام فورته شناخته می شود و در بازار کره جنوبی این مدل K3 نام دارد.

در بازار چین این مدل از کیا، فورته K3 یا شوما نام دارد و در بازار استرالیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین این خودرو در نسخه های سدان، هاچ بک و کوپه با نام سراتو شناخته می شود.

سراتو در نسل دوم ابتدا به صورت وارداتی به ایران آمد و بعد سایپا آن را بصورت مونتاژی به بازار عرضه می کرد. قرار بر این بود نسل جدید کیا سراتو هم به خط تولید سایپا بیاید که با کنار رفتن برجام این همکاری لغو گردید.

آن‌گونه که اسب‌بخار نوشت، همزمان با مونتاژ نسل دوم توسط سایپا، نسخه های وارداتی از این خودرو با نسل سوم هم به بازار ایران آمدند و این روند باعث شد تا بازار ما کاملا با این خودرو آشنا باشد و کیفیت بالای این مدل از کیا باعث شد تا بازار همیشه روی خوشی به این خودرو نشان بدهد.

برای مطالعه بیشتر، خبر تاثیر واردات خودرو بر قیمت بازار چیست؟/ منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا ما نباید مثل کشور های همسایه با یه قیمت عادلانه وارد بشه چرا باید به این قیمت زیاد چرا هر چیزی توی ایران باید به قیمت گزاف به دست مردم برسه آیا این عادلانه است

    • بی نام

      داداش من ایران جهان سوم است و هم چيز بما تحمیل میشه . بوسیله انکلیس و امریکا انسان در ایران عددی نیست

    • ناشناس

      اینجا ایران است و شرایط توسط امریکا انگلیس تحمیل نمیشه بلکه بوسیله دلال های دولتی و داخلی که تمایل به واردات ندارند تا محصولات خودروی بی کیفیت خود را به ملت بفروشند تحمیل می شود . اینها افراردی هستند که نه مصرف بنزبن خودروهای بی کیفیت داخلی براشون مهمه نه ایمینی خودرو و جان ملت ، فقط جیب گشاد و پر پولشان براشون مهم است الکی تقصیر گردن جهان سومی امریکا انگلیس ننداز اونا مسئولیشون خیلی انسان تر از مسئولین ما هستند

  • ناشناس

    چون اینجا ایران است و قواعد اقتصادی اینگونه رقم خورده که به جای اینکه با کشورهای دنیا رقابت کنی و کسب درآمد بکنی خیلی ساده از دسترنج مردم چندین برابر بگیر و خرج خود کن . دستت همیشه تو جیب مردم باشه . چند برابر قیمت بهشون بفروش و پولهاشون را بگیر . مثل .ر دوباره کار میکند و پول در می آورد