کد مطلب: ۴۶۰۲۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نارضایتی سهامداران سهام عدالت از عملکرد مسئولان / پاسخ‌هایی که قانع کننده نیست!

نارضایتی سهامداران سهام عدالت از عملکرد مسئولان / پاسخ‌هایی که قانع کننده نیست!

مشکلات دارندگان سهام عدالت در فروش آن باعث بیشتر شدن موج نارضایتی از مسئولان و نهاد‌های درگیر شده و از نگاه تعدادی از مردم، پاسخ و عملکرد مسئولان نیز در این رابطه قانع‌کننده نبوده است.

مشکلات دارندگان سهام عدالت در فروش آن باعث شده است که موج نارضایتی از مسئولان و نهاد‌های درگیر در این موضوع بیشتر شود.

سهامداران در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند با مراجعه حضوری یا اینترنتی درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را به بانک‌ها بدهند و بانک‌ها از طریق کارگزاری خود نسبت به فروش سهام این افراد اقدام کند.

در حال حاضر بیش از یک ماه از آغاز این فرایند می‌گذرد، اما تاخیر در واریزی‌ها زبان بسیاری از سهامداران را برای نقد عملکرد بانک‌ها تیز کرده است.

تجارت‌نیوز با شروع فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها، مشکلات سهامداران را در این خصوص پیگیری کرده است؛ در غالب این پیگیری‌ها سعی شده که از طریق مدیر عامل کارگزاری‌های بانکی به عنوان عالی‌ترین مقام، علت تاخیر و زمان واریز پول سهام را بیان شود.

از بانک‌های تجارت، کشاورزی، ملی، ملت، انصار، سپه، آینده، پارسیان، صادرات، مسکن، مهر ایران، پاسارگاد و پست بانک و از میان کارگزاری‌ها نیز دو کارگزاری آگاه و فارابی(مسئول سامانه سعدی) مشکلات سهامداران پیگیری شده و در خصوص دو بانک ملی و کشاورزی و کارگزاری آگاه پیگیری‌ها دو مرتبه با فاصله زمانی انجام شده است.

در بسیاری از موارد مسئولان علت را در نحوه فروش و واریز پول سهام اعلام کردند، دو جمله «منتظر دریافت لیست از سوی شرکت سپرده‌گذاری هستیم» و «پول سهام برخی از سهامداران به علت نواقصی که در اطلاعات حساب سهامداران بوده برگشت خورده است» بیشترین جمله‌هایی است که از سوی آنها برای علت عدم واریزی عنوان شد.

در این خصوص تجارت‌نیوز مساله را در شرکت سپرده‌گذاری نیز پیگیری کرد.

حسین فهیمی، رئیس شرکت سپرده‌گذاری که مسئولیت سخنگویی ستاد راهبری سهام عدالت را نیز بر عهده دارد، در این باره گفت: فرایند فروش سهام عدالت به گونه‌ای است که شرکت‌های کارگزاری بر اساس شرایط بازار اقدام به فروش سهام می‌کنند. در برخی اوقات هنوز سهام سهامداران یا به فروش نرفته و یا رقم فروش بسیار اندک است و باید این ارقام تجمیع و سپس برای بانک‌ها ارسال شود.

مسئولیت سهام عدالت از آغاز به عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مربوط به این وزارتخانه یعنی سازمان خصوصی‌سازی بوده است.

اما هم وزیر اقتصاد و هم رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو‌های جداگانه با تجارت‌نیوز، خود را نسبت به مشکلات سهامداران سهام عدالت بی‌ارتباط دانستند.

بسیاری از کارشناسان نسبت به فرایند اجرای آزادسازی سهام عدالت انتقاداتی دارند و عمده آن «عجله‌ای بودن» و «نبود زیرساخت‌ها» است و مسئولان کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند.

این اظهار بی‌ارتباطی از سوی اصلی‌ترین وزارتخانه و سازمان درگیر در سهام عدالت در حالی عنوان شده است که سهامداران با مشکلات سهام عدالت دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی از آنها گفته‌اند که بیش از یک ماه است درخواست فروش خود را ثبت کرده‌اند ولی هیچ گونه وجهی دریافت نکرده‌اند.

اظهارات برخی از سهامداران در ادامه آمده است:

«بانک تجارت شد ۳۷ روز چی شد هنوز سود خودت بر نداشتی پول ما رو بدی»

«از ۸ خرداد ماه تا الان یک ریالم واریز نکردن پولمونو لازم نداشتیم نمیفروختیم»

«هفتم خردادماه ازطریق ایوا بانک ملی فروختم.کدرهگیری هم دارم.الان دوازدهم تیرماه شده.نریختن.شماره شباهم درسته.»

«بانک مسکن چرا واریز نمی کنه بیشتر از یه ماه شدن»

«من ششم خرداد ثبت فروش غیرحضوری زدم از بانک کشاورزی کو کجا ؟ برام واریز نشده»

«بانک ملت کی میخوای وایز کنی الان ۳۵ روز گذشته از فروش همه بانکا رفتن مرحله سوم ولی تو یک ریال هم واسم واریز»

«من از ۱۲ خرداد از طریق سامانه بانک کشاورزی فروختم ولی تا الان ریالی دریافت نکردم و همینطور خواهرم بانک تجارت و برادرم بانک رفاه و پدرم بانک مسکن هم از ۱۲ خرداد ثبت کردن ولی تا این لحظه هیچ پولی واریز نشده»

«من ششم درخواست دادم هنوز هزارتومنم برام نفرستادن. مگه میشه آخه؟»

«توروخدابانک تجارت وپیگیری کن ۳۵روزه فروختیم فقط دیروزهجده هزارتومن واریزکرده بخدانیازداریم»

«دقیقا من ۱۰ خرداد از طریق سداد بانک ملی فروختم هنوز ی ریال واریز نشده»

« ۳۶ روز پیش ۶ خرداد از اپلیکیشن ایوا بانک ملی برای خودم و همسرم ثبت سفارش سی درصد سهام عدالت کردم و کدپیگیری دریافت کردیم اما تا الان ریالی واریز نشده»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • گرفتار

    مسئولان تورخدا پیگیر بشید همه گرفتار هستن …مشکل دارن بانک پاسارگاد جواب گو نیستش بی احترامی هم میکنن کارمندان بانک میگه مردم و سرکار گذاشتن واریز نشده الان ۲ ماه هستش برای من هم ازاد سازی برداشتن هم تغییر شماره تلفن به سایت سامان میرم…چیکار کنم رهنما یی کنید تورخدا صواب داره..

  • ناشناس

    سلام من ۱۲خرداد ثبت فروش زدم حتی پیامشم اومدحالا میرم تو سایت میگه درخواستی فروش شما ثبت نشده اگرثبت نشده چرا توسامانه های دیگه میزنم میگه برا این سهام کارگذارناظر درنظرگرفته شده قبلا دارای رو میاوردبالا الان زده صفر کسی میتونه راهنمای کنه

  • سهام ناعدالت

    سلام . ایا کسی توانسته با وارد شدن به سامانه سجام و گرفتن کد بورسی سهامشو بفروشه و پولش در عرض چند روز وایز بشه . لطفا و حتما بگید . تا ما هم اقدام کنید

    • 1

      من کد بورسی گرفتم فعال هم شد ولی سهام عدالت من تو سایت کارگزاری مشاهده نمیشه فقط الکی هزینه کردیم

  • مهدی

    الان میگم باور نمیکنید ۴۶ روز سهامم روبه بانک تجارت فروختم ریالی واریز نکرده.چرا هیچ کس پیکیر نیست.بانک تجارت تبریز واریز کن

  • ناشناس

    بانک تجارت ۴تا حساب دارم تنهایی.۴تارو مسدودمیکنم خانواده که جایی خود سهام منم ببر براخودت مراسم برا خانوادت بگیر

  • هیچکس

    دیونه شدیم.. رو حرف مسیولین حساب کردیم رو این پول حساب کردیم. حالا دارم بیچاره میشم. دستتون دردنکنه.. دستتون درد نکنه واقعا. یه بروزرسانی چقد زمان لازم داره؟؟؟؟؟ تا کی باید ارور چند روز اینده مراجعه کنید رو بیینم؟؟ چند روز یا چند ماه؟ متاسفم کار خوبتو رو انقد بچگونه خراب کردید

    • 2

      مشکل من هم هست

    • ناشناس

      مشکل من هم همینه

  • مانی

    سلام عرض ادب تجارت نیوز خواهشاً بانک آینده را پیگیری کنید من هشتم رفتم بانک و سی درصد سهام عدالتم فرمش پر کردم ولی الان بعد حدود پنجاه پنج روزه هیچ واریزی نداشتم نه بانک آینده جوابگو هست نه کارگزاری آینده ..لطفاً خواهشاً به این موضوع رسیدگی کنید ‌‌

  • ملی

    بانک ملی چرا واریزی نداره… الان 20 روزه تقریبا، خسته‌ شدیم دیگه، لطفا پیگیری کنید

  • ح

    سلام ۳۰درصد سهام عدالتم فروش گذاشتم ارزش سهامم یک میلیون است حدود ۲ماه میباشد فروش گذاشتم …بانک ملت حسابم است ۱۱ میلیون ارزش ۳۰درصد سهام من است هنوز ۵میلیون بیشتر واریز نکردند …به کجا مراجعه کنیم چرا سرکارمون گذاشتن میگن بعد فروش ۳روز بعد تمام پول تو حسابتوپه ولی شده۲۵۰۰تومان هم برام واریز کردن این چه کاری است لازم داشتم فروش گذاشتم یه نفر نیست رسيدگي کنه؟؟؟ خواهشمندم رسیدگی کنید نه اینکه ۲هزار ۲هزار واریز کنید و از ۱۱ میلیونفقط ۵میلیونش واریزی داشته باشم گدا نیستیم که حقمون فروختم همش یجا واریز کنید …بانک‌‌ملت

  • پرورش

    سلام
    ازآذرماه سهام عدالتم از طریق سامانه ی سعدی فروختم تا ب امروز ک ۴ماه شد هیچ مبلغی ب حسابم واریزنشد،اگ نیازنداشتم ک نمیخروختم،کی باید جوابگو باشه؟