کد مطلب: ۳۴۷۶۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد :

واکنش‌های توئیتری به تهدید جدید بازار طلا و ارز

واکنش‌های توئیتری به تهدید جدید بازار طلا و ارز

کارشناسان معتقدند که 120 هزار میلیارد تومان گواهی سپرده‌ای که ابتدای اسفند ماه سال جاری سررسید می‌شوند می‌تواند بازارهای طلا و ارز را بیشتر از سایر بازارها تحت تاثیر قرار دهد. اما آیا واقعا این طور است؟ برخی کاربران در توئیتر نسبت به این مساله واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پویا ناظران، اقتصاددان چند روز پیش در تحلیلی از بازار ارز، از ورود سرمایه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان و فشار افزایشی این پول روی بازارهای سهام، مسکن، ارز و طلا نگرانی خود را درباره آینده دلار ابراز کرد.

اسفند ماه سال گذشته بانک مرکزی 100 هزار میلیارد تومان گواهی سپرده ریالی فروخت، ابتدای اسفند ماه سال جاری زمان سررسید این 100 هزار میلیارد تومان است که با احتساب سود 20 درصدی که به آن تعلق می‌گیرید احتمالا 120 هزار میلیارد تومان وارد اقتصاد شود.

ایمان نوربخش، کارشناس امور بانکی بازار اصلی که این سرمایه را جذب می‌کند درباره تهدید جدید بازار ارز و طلا عنوان کرد: به احتمال زیاد بانک مرکزی این گواهی سپرده‌ را تمدید می‌کند و به تبع آن نیز سرمایه‌گذاران تمدید و بخشی نیز ابطال می‌کنند. بازار اصلی که این دارایی‌ها را جذب می‌کند بازار ارز و طلا است

کامران ندری دیگر کارشناس امور بانکی نیز بازار طلا، سکه و ارز را محتمل‌ترین بازار عنوان و بیان کرد: سرریز این دارایی‌ها به بانک‌ها و بورس احتمال ضعیفی دارد.

اما انتشار این خبر در توئیتر واکنش کاربران توئیتری را به همراه داشت.

کاربری به اسم علی در توئیتر خود رقم سررسید را خیلی بیشتر از مبلغ منتشر شده دانست و نوشت : «رقم 100 هزار میلیارد تومان فقط مربوط به شش روز اول بود، در حالی که این طرح دو هفته ادامه داشت و بانک مرکزی هیچ وقت رقم نهایی رو اعلام نکرد. فقط بانک ملی 40 هزار میلیارد تومان گواهی فروخت. بقیه بانک‌ها بماند برآوردها چیزی حدود 150 هزار میلیارد تومنه که با 20 درصد سود میشه 180 هزار»

حامد نیز در توئیتر خود نوشت کم کردن سود بانکی موجب ضربه به اقتصاد و گرانی می‌شود: «شاید من که اقتصاد نخونده‌ام اشتباه می‌کنم ولی نظر من اینه که کم کردن سود بانکی در شرایطی که بازار بورس و تولید مناسبی نداریم بزرگترین ضربه را به اقتصاد کشور میزنه، مردن پولشون را درمی‌آرن و در بازارهای کاذب باعث گرانی میشن. این عین خیانت به مردمه. چراشو متوجه نمی‌شم!»

علی از کاربران توئیتر خود در این باره نوشت: «بخشی از این مبلغ مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و بخشی هم مربوط به سپرده بیمه‌ها از محل ذخائر و بخشی هم شرکت‌های حقوقی سرمایه‌گذاری است و تصور می‌کنم این‌ها دوباره در همان‌جا یا بازار مشابه سرمایه‌گذاری کنند.»

کاربر دیگری به نام مجید درباره ماندن دارایی‌ها در بانک نوشت: «از اسفند 96 تا الان قیمت طلا و سکه و ارز حدود سه برابر رشد کرده. کسی از اون زمان پولش رو در بانک نگه داشته و تحمل ریسک وارد شدن به این بازار رو نداشته، به نظرم به احتمال زیاد باز هم پولش رو در بانک نگه می‌داره.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.