کد مطلب: ۴۰۳۷۶۷

وضعیت امروز اقتصاد ایران به روایت تجارت‌نیوز:

روز ارزانی ارز و ریزش شاخص بورس و کاهش قیمت پراید / توصیه‌های بورسی و مسکنی به مردم

روز ارزانی ارز و ریزش شاخص بورس و کاهش قیمت پراید / توصیه‌های بورسی و مسکنی به مردم

شاخص بورس همزمان با افت قیمت دلار نزولی شد. در همین حال هرچند قیمت طلا نوسانی نداشت اما قیمت سکه اندکی افزایش یافت. در این روز برخی کارشناسان توصیه‌هایی را برای فعالان بازار سرمایه و بازار مسکن مطرح کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۶ با 0.4 درصد کاهش، 11 هزار و 400 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۴ مهر تا ساعت ۱۶ بدون هیچ تغییری به 407 هزار و 700 تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۴ مهر ساعت ۱۶ با سه هزار تومان کاهش به چهار میلیون و سه هزار تومان رسید.

در این وضعیت بازار سهام چه روندی داشت؟ از صبح امروز یکشنبه، فعالان بازار کار خود را با عرضه‌ سهم‌های خود آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی، شاخص کل بیش از چهار هزار واحد ریزش داشت. این روند تا پایان بازار ادامه یافت و شاخص کل بورس تا بیش از ۷۵۰۰ واحد منفی شد، اما در دقایق پایانی رفته رفته از حجم عرضه‌ها کاسته شد و دماسنج بازار با هفت هزار واحد افت، در کانال ۳۲۰ هزار قرار گرفت.

14 مهر

شاخص بازار سهام امروز ریزش شدیدی داشت.

در همین حال سهیل پورصادقی، مدیر عامل مشاور سرمایه‌گذاری کاریزما در خصوص شرایط امروز بازار سهام به تجارت‌نیوز گفت :«مشکل خاصی در بازار مشاهده نمی‌شود و وضعیت بازار در حال حاضر تشابه زیادی به وضعیت دلار در سال گذشته دارد؛ در آن مقطع به صورت روزانه قیمت ارز نوسانات بسیار زیادی را تجربه می‌کرد. بنابراین با نگاه به آن شرایط می‌توان نتیجه گرفت که همان شرایط تکرار می‌شود و نباید نگران ادامه روند بود.»

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه نیز اظهار کرده است: «با نگاه به عملکرد بازار در هفته گذشته، می‌توان این استنباط را کرد که قدرت جریان نقدینگی تضعیف شده است و ممکن است اصلاحاتی را نیز در این هفته داشته باشیم. پس از آن بازار متعادل خواهد شد.»

انتشار اولین جزییات عرضه اولیه جدید در بورس ( عرضه اولیه رنیک ) و توضیحاتی درباره نوسان قیمت سهام بازار پایه از دیگر اخبار بورسی امروز بودند.

هشدار بانک مرکزی درباره درگاه‌های جعلی پرداخت و انتشار آخرین تغییرات بازار مسکن استان‌های مختلف هم از اخبار مهم دیگر امروز بودند. علاوه بر این امروز در خبری اعلام کردند که پراید گران شد .

همچنین رئیس اتحادیه املاک کرج با اشاره به کاهش 30 درصدی قیمت مسکن در دو ماه گذشته گفت: پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت تا بهمن ادامه داشته باشد و به همین دلیل مردم برای خرید عجله نداشته باشند.

از دیگر اظهارات مهم امروز سخنان وزرای امور خارجه و نفت بود.

وزیر امور خارجه گفت: موضوع اقتصاد مهم‌ترین اولویت سیاست خارجی است و ما بر این اساس معاونت دیپلماسی اقتصادی را تشکیل دادیم اما وظیفه وزارت امور خارجه بستن قرارداد و جذب سرمایه نیست، صرفاً وظیفه ما تسهیل این اقدامات است.

وزیر نفت درباره استفاده از «کشتی ارواح» گفت: ما از هر روشی برای فروش نفت استفاده می‌کنیم، چراکه باید تمام توان‌مان را برای مقابله با تحریم‌ها و محدودیت برای صادرات نفت به کار‌گیریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آفرین دقیقا وضعیت بازار سهام‌مثل دلار پارساله
    تا بیست رفت با کله خورد زمین
    بورس هم تا ۴۰۰۰۰۰ میره بالا اخرش با کله میخوره زمین میشه ۱۰۰۰۰۰

  • ناشناس

    همه چیز درحال کاهش هست!!!.علی برکت الله?

  • ناشناس

    پراید باید 30 میلیون بشه

  • godini

    همیقدر که از اخرین خبر ها و بروزترین اطلاعات در جریان روز باخبر میشویم بسیار خرسندم و سعی وتلاشم بر مطلع شدن و اگاهی از این خبرهاست

  • ناشناس

    پرید باید 25 میلیون اون وقت ميگويم قیمت کاهش یافت نه الان وقت 20 میلیون بالا میرود بعد5000تومان میاید پایین این که نشده کاهش

    • ناشناس

      فقط خودت