کد مطلب: ۴۰۸۸۸۴

بررسی تجارت‌نیوز از کارنامه هفتگی بازار سرمایه:

افت بیش از یک درصدی بورس در دومین هفته آبان

افت بیش از یک درصدی بورس در دومین هفته آبان

هفته دوم آبان درحالی پایان یافت که بورس با افتی 1.3 درصدی همراه شد؛ در این هفته شاخص کل با کاهشی بیش از چهار هزار واحد، در کانال 305 هزار قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته دوم آبان درحالی پایان یافت که بورس با افتی 1.3 درصدی همراه شد؛ در این هفته شاخص کل با کاهشی بیش از چهار هزار واحد، در کانال 305 هزار قرار گرفت.

دوم آبان

بازار سهام در روز شنبه

بازار سهام در اولین روز هفته کار خود را در ساعات ابتدایی، مثبت آغاز کرد و در عرض نیم ساعت، بیش از ۱۷۰۰ پله رشد کرد. اما به مرور بر فشار عرضه‌ها افزوده شد و در نهایت با ورود به محدوده منفی، کار خود را با افتی ۹۳۱ واحدی به پایان رساند و سرانجام شاخص کل در کانال ۳۰۸ هزار قرار گرفت.

در این روز بار منفی افت بازار بر گردن نمادهای بزرگ بازار همچون وبملت، فولاد، وامید و تاپیکو بود، درحالی که پارسان، فارس و شیران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام در روز یکشنبه

بازار سهام در دومین روز هفته، شرایطی خنثی را پشت سر گذاشت؛ بورس در اولین دقایق یکشنبه کار خود را در محدوده منفی آغاز کرد، اما به مرور فشار تقاضای نسبتا کمرنگ توانست شاخص کل را مثبت کند.

نکته قابل توجه معاملات امروز، شاخص کل هم وزن بود که روندی جدای از حرکت شاخص کل در پیش گرفته بود؛ این شاخص با یک هزار واحدی افزایش، رشدی قابل تامل را برجای گذاشت.

در روز یکشنبه، گروه خودروسازی توانست به اتکای خبرهایی که در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی آنها منتشر شد، شاخص را به محدوده مثبت بکشاند، اما نمادهای وبملت، پارس و مبین، بیشتری تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

بازار سهام در روز دوشنبه

بازار سهام سومین روز هفته را در محدوده منفی آغاز و با ادامه همان روند به پایان رساند. بورس در روز دوشنبه، با افتی بیش از ۴ هزار واحد، در کانال ۳۰۴ هزار قرار گرفت و کاهش ۱٫۳۹ درصدی را تجربه کرد.

در این روز، نمادهای وبملت، شتران و تاپیکو، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بازار گذاشتند.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بازار سهام در آخرین روز کاری هفته و در آستانه برداشتن گام چهارم خروج از برجام توسط ایران، به این اتفاق واکنش مثبت نشان داد و کار خود را در محدوده مثبت به پایان رساند. در این روز شاخص کل بورس با رشدی بیش از ۶۰۰ واحد، در کانال ۳۰۵ هزار قرار گرفت.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۲۴۹ واحدی را تجربه کرد. بنابراین می‌توان گفت که کلیت بازار به طور یک نواخت وارد فاز صعودی شده‌اند.

نمادهای وبملت، پارس، وپارس و خودرو، بیشترین تاثیر را در شاخص کل بورس گذاشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.