کد مطلب: ۶۶۶۴۵۰

واکنش وزیر راه به افزایش قیمت اجاره‌بها/ مالکان سقف اجاره‌بها را رعایت کنند

واکنش وزیر راه به افزایش قیمت اجاره‌بها/ مالکان سقف اجاره‌بها را رعایت کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید روند افزایش بها در تهران ۲۵ درصد، در شهرستان‌ها حدود ۲۰ درصد و در سایر شهرها کوچک ۱۵ درصد باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها در حوزه افزایش اجاره‌بها مسکن برای مستاجران پاسخ داد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی تا پایان شهریورماه حدود ۱۰۰ هزار واحد را با اتمام نازک کاری به مردم تحویل داده شده است.

به نقل از برنا ، رستم قاسمی به مشکل افزایش اجاره‌بهای مسکن برای مستاجران اشاره کرد و در این رابطه گفت: مجلس طرحی دو فوریتی را در این زمینه در دستور کار دارد که اگر در صحن تصویب شود، مجوزهای لازم در اختیار وزارتخانه قرار می‌گیرد. با این طرح وزارتخانه می‌تواند با استفاده از این ابزارها کنترل‌های لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در این طرح حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش توانایی پرداخت ودیعه مسکن به مستاجرهای دهک‌های پایین در نظر گرفته شده است. این رقم در تهران تسهیلاتی ۱۰۰ میلیون تومانی و در مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۴۰ میلیون تومان است. بخشی از این طرح اجرایی شده و حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و مسیر اجرایی آن در حال انجام است.

نحوه تنظیم بازار اجاره‌بها مسکن

وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه تنظیم بازار در حوزه مسکن نیز گفت: روند افزایش بها باید به گونه‌ای باشد که ۲۵ درصد در تهران قابل افزایش باشد و در شهرستان‌ها حدود ۲۰ درصد و ۱۵ درصد در سایر شهرهای کوچک باشد. چون ابزار کار مشخص نیست با سازمان‌های مربوطه در حال مذاکره هستیم و طرح مجلس نیز در این خصوص می‌تواند کمک شایانی به کنترل قیمت‌ها داشته باشد.

قاسمی همچنین درباره طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار دریافتی از سامانه مسکن باید حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی بسازیم.

تاکنون ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی بر اساس نام و کد ملی افراد شروع شده است و یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در سطح کشور در دست اجرا داریم که از عملیات خاک‌برداری تا نازک‌کاری قرار دارند.

امیدواریم تا پایان شهریور حدود ۱۰۰ هزار واحد را با اتمام نازک‌کاری به مردم تحویل دهیم همچنین بارها اشاره کرده‌ام که در نهایت بنا داریم در دو بخش ۲ میلیونی، این تعهد دولت را عملیاتی کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط دریافت مالیات سنگین از مالکانی که سقف افزایش اجاره بها را رعایت نمیکنن کارسازه و بس

  • ناشناس

    به همون وزیر راه و شهرسازی بگید وقتی تونست ی قوطی روغن نباتی رو به قیمت 12000 تومن برای مالک بخره، مالک هم اجاره اش رو فقط 25 درصد گرون میکنه. یکی نیست از آقایون بپرسه چرا از جیب مردم بذل و بخشش میکنی. اگه راست میگی خودت بیا از پول شخصیت بده به مستاجر ها تا بیان خونه اجاره کنند. همه چیز 200 درصد گرون شده، این آقایون نمی دونم تو این مملکت زندگی نمی‌کنند؟ همین چند روز پیش میخواستم ی دستگاه بلوئر بخرم، قیمتش 1.3 میلیون بود. امروز شد 1.5، فقط طی یک هفته 300 هزار تومن افتاذ روش. برید مقصر اصلی رو پیدا کنید و دستتون رو از جیب مردم در بیارید و با این کارهاتون، مردم رو مقابل هم قرار ندید.

  • ناشناس

    دولت هیچ وقت توان کنترل اجاره بها رو نداشته

  • ناشناس

    صد هزار واحد آنهم شهریور!!! چه فایده موعد تخلیه ام اول تیره هر جا رفتم با پیش پول و اجاره با درآمدم نمیتونم اجاره کنم

  • ناشناس

    یا خدا، تمام کاری که می کنند این است که بگویند «مالکان رعایت کنند» من چند روز پیش در جمع خانوادگی گفتم دولت تصویب کرده که سقف افزایش اجاره بها 25 درصد هست، جالب این بود که همه در همان لحظه غش غش خندیدند. به این حرف ها باید همین واکنش را داشت.

  • ناشناس

    سلام یه خانم36ساله هستم باسه دختر یه شوهر معتاد وکارکر ساده یه روز کار هست یه روز نه اونم که میره پای نعشش همش20میلیون دارم صبحانه وناهارنمیخوریم شب هم اگه داشته باشم درست میکنم یه سیب زمینی که شکم بچه هامو سیرکنم دختربزرگم از هشت سالگی کمرش آسیب دید حالا مهره ها سابیده شده وباید درمان بشه ندارم مخارج بالاست خودم آرتروز زانو وکمر درد دارم چون خونه های مردم کار میکنم حالا صاب خونه ها هرجا میدم میگن80میلیون رهن با ماهی یک ونیم واسه بلانسبت یه آقل سگ ازکجا بیارم با این 25میلیون باید ماهی دو میایون وخورده اجاره بدم قبض ها میشه سه میلیون مگه چقدر کارمیکنم… نمیتونم وام بگیرم چون نه کسی رو دارم چک بده نه ضامن خواهش میکنم یه سری به بنگاه ها ببینید چخبره متشکرم

  • ناشناس

    آقای قاسمی خسته نباشید شما در همه دولت هابهترین بودید مدیریت ومهارت شما حرف ندارد البته اگه بدخواهان بگذارند

  • ناشناس

    موفق باشید آقای رستمی

  • سرباز وطن

    پهلوان رستم بجای این‌ حرف زدن و زورگویی لطفا شرایط ساخت مسکن را مساعد کن و قیمت مصالح ساختمانی خصوصا میلگرد و سیمان را پایین بیار و یا برای هر ایرانی سهمیه میلگرد و سیمان تعاونی بدهید. آیا ما از معادن ملی سهمی در مملکت نداریم و یا همه کارخانه ها را دادید به بخش‌ خصوصی و الآن دست خالی هستید. پس پهلوان پنبه با حرف مشکل حل نمیشه مسکن تولید کنید. آیا خودت می تونی حقوق نگیری و یا از مستاجر پول نگیری. من‌ یک‌ مستاجرم و مشکل را در کمبود مسکن می بینم که مالکان را بی انصاف کرده و این‌ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خوب‌ نیست.

  • ناشناس

    سلام مجوزهای زمین های قولنامه ای آزاد کنید تا ساخت وساز زیاد شود