کد مطلب: ۵۸۱۲۵۳

تاثیر طرح واردات خودرو بر بازار چه بوده است؟ + قیمت انواع خودرو

تاثیر طرح واردات خودرو بر بازار چه بوده است؟ + قیمت انواع خودرو

فعالان بازار خودرو می‌گویند تحت تاثیر طرح واردات خودرو بر بازار، همه به نوعی منتظر ارزانی خودرو هستند و دست از معاملات کشیده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روزی از تصویب طرح واردات خودرو در صحن علنی مجلس می‌گذرد. طرحی که از همان ساعات نخست تصویب موافقان و مخالفان خاص خود را داشت. برخی بر تأثیر مثبت آن بر بازار خودرو صحبت می‌کنند و عده‌ای دیگر عدم زیر ساخت کافی برای اجرای طرح را بیان و اعلام می‌کنند در شرایط فعلی نتایج قابلی توجهی نخواهد داشت.

اما از آن طرف واکنش بازار خودرو نسبت به این طرح قابل توجه است. فعالان بازار خودرو معتقدند در طول چند ماه اخیر بازار خودرو در رکود مطلق قرار داشت و در دو هفته اخیر تاحدودی معاملات به بازار برگشته بود اما زمزمه آزادسازی واردات خودرو باعث شده تا همه به نوعی منتظر ارزانی خودرو باشند و دست از معاملات بکشند.

فروش خودرو، فقط در صورت نیاز ضروری

امروز فقط آن دسته از افرادی که نیاز ضروری به فروش خودرو دارند اقدام به معامله می‌کنند و مابقی تمایلی به فروش خودرو ندارند. مصرف‌کنندگان هم خوش‌بین به کاهش قیمت‌ها هستند و خبری از رونق در خرید و فروش نیست.

به اعتقاد فعالان بازار پیش از اعلام طرح واردات خودرو مالکان خودروهای خارجی تصور می‌کردند خودروهای عتیقه در اختیار دارند و قیمت های نجومی را برای آنها مطرح می کردند همین افراد امروز احساس خطر کرده و نمی دانند سرنوشت سودهای بالایی که از فروش خودروهای کارکرده خارجی کسب می کردند چه خواهد شد.

قیمت انواع خودرو در بازار

بررسی بازار خودروهای خارجی نشان از آن دارد که طی چند روز اخیر خودروی یم میلیاردی حدود ۲۰۰ میلیون تومان، خودروی دو میلیاردی حدود ۳۰۰ میلیون تومان و خودروهای بالای سه میلیارد و نیم بالای ۴۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

در حال حاضر النترای یک میلیارد و ۴۰۰ میلیونی تومانی به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و سانتافه دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

علاوه بر رکود رد فروش خودروهای خارجی در محصولات داخلی هم بازار شاهد کاهش معاملات است وحتی در برخی از محصولات کاهش قیمت‌هایی هم به وجود آمده است.

بر همین اساس پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۵۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان، پژو پارس سال با قیمت ۲۸۱ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۲۴۷ میلیون تومان، تیبا ۲ با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان، دنا با قیمت ۳۲۸ میلیون تومان و رانا پلاس ۲۷۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع: تسنیم

مطالعه دو گزارش قیمت تارا در بازار چقدر است؟ و آغاز پیش‌فروش تارا پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خود الان هر کی بخواد از توبازار من براش 111 رو 125میخرم براش پارس تیوفایو 270 و پارس سال 230 تومن و اسلیکس 405 رو 225 تو بازار میخرم براش فراون هر کی خواست در خدمتشم اصلا این قیمتا که تو سایتا میزنن مال 10 روز پیشه

    • ناشناس

      دقیقا اینها با خودروساز هم پیاله اند

    • ناشناس

      کی کجا

    • ناشناس

      من پارس تیوفایو میخام

  • ناشناس

    بابا بزار وارد بشه بعد بگویید ارزان شد ماشین حلبی شده یک میلیارد حالا ده تومان میاد پایین میگویید ارزان شد

  • حسین

    خودرو نسبت به اجناس دیگر ارزان شده همین قیمت را هم همه راضی هستند

  • نا شناس

    زمزمه خودرومیاد ..شاید یه عده دارن به جیبای خالیشون فکر میکنن، خب حالا چی میشه درحین فکر همین فکر کردن ،لا اقل یه عده له نشن و فقیر ترا و کارمندام بتونن بخرن شاید با این خریده هم یکم پول تو جیبشون کنن حالا یکم کمتر،صنعت خودرومون خیلی پیشرفت کرد دیگه غوقا کرد،البته به شرطی که خدا چینا واسمون نگه داره!!!!!!

  • ناشناس

    چرا رسانها نمیگذارند قیمت ماشینهای داخلی ارزان شود؟!
    سنگ کی وبرای چی رو به سینه میزنند ……حتما رانتی پورسانتی درکار است … بازار خودرو رو از قدیم عرضه وتقاضا تعین میکرد
    ولی امروز جعل ودخالت رسانه ها که آب به آسیاب دلالان وسود جویان میریزد.

  • ناشناس

    خداییش سانتافه ۲۰۱۸ بالای یک میلیارد ظلمهههههه

  • ناشناس

    دیگه چشمون آب نمیخوره امید به زندی منفی صفر از همه چی

  • ناشناس

    اگر‌وردات‌خودرو‌ازاد‌شود.خودرو‌تولید‌داخل‌ارزان‌مشود‌.باید‌عرضه‌تقاضا‌یکی‌باشد.

  • ناشناس

    وقتی یه شرکت قطعه سازی میره 26٪سهام ایرانخودرو رو میخره، خریدن یه سایت خبری که دیگه براشون مثه جک میمونه…

  • ناشناس

    خود شما در خبر قیمت خودرو را بالاتر از بازار می زنید چرا؟
    حتماً از طرف خودرو سازها …..!

تیترِ یک

آخرین اخبار