خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۵۳۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی فاسمین/ رشد ۲.۲۵ برابری درآمد کالسیمین در تیر ۱۴۰۲

تحلیل بنیادی فاسمین/ رشد 2.25 برابری درآمد کالسیمین در تیر 1402

نگاهی به گزارش عملکرد تیرماه شرکت کالسیمین که سهام آن با نماد فاسمین در بورس تهران فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد شرکت در این ماه به واسطه بالا بردن مقدار فروش خود، توانسته است افزایش چشمگیری در درآمد ماهانه خود ایجاد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی گزارش عملکرد فاسمین در تیرماه نشان می‌دهد، شرکت در اولین ماه تابستان نیز مانند سه ماه گذشته، تولیدات خود را بالای میانگین تولید ماهانه یک سال اخیر (23 هزار و 754 تن) ثبت کرده است. به طوری که گزارش عملکرد ماهانه فاسمین مقدار تولید شرکت را در تیرماه 1402 بیشتر از 28 هزار و 780 تن نشان می‌دهد.

این عدد در مقایسه با مقدار تولید شرکت در خردادماه امسال تغییر چندانی نداشته است. اما مقدار تولید شرکت در تیرماه 1402 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9.34 درصد افزایش داشته است.

فاسمین مقدار تولید

افزایش مقدار فروش فاسمین

لازم به ذکر است در گزارش عملکرد فاسمین در سمت فروش، اعداد کوچکتری به چشم می‌خورد؛ به طوری که شرکت در این ماه 10 هزار و 491 تن از محصولات خود را به فروش رسانده است. البته این عدد در این ماه به بیشترین میزان خود در هفت ماه گذشته رسیده است.

مقدار فروش فاسمین

در این رابطه باید گفت کالسیمین همواره بخش بزرگی از محصولات تولیدی خود را در زنجیره تولید شرکت مصرف و همچنین بخشی از آن را در انبار دپو می‌کند. برای مثال موجودی کالای ساخته شده پایان بهار 1402 حدود سه هزار و 326 میلیارد تومان بوده که بیشتر از 2.3 برابر درآمد هزار و 423 میلیارد تومانی شرکت در این فصل است.

به این ترتیب مقدار فروش شرکت در مقایسه با خردادماه 173 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 حدود 64 درصد افزایش داشته است که در نوع خود عملکرد قابل قبولی برای شرکت تلقی می‌شود.

رشد درآمد فاسمین

باید به این نکته اشاره کرد که علی‌رغم کاهش 10 درصدی نرخ فروش شمش روی در تیرماه، درآمد شرکت در تیر کاهش نیافته است. چرا که افزایش 173 درصدی مقدار فروش شرکت در این ماه، سبب رشد قابل توجه درآمد شرکت تیرماه شده است.

به این ترتیب درآمد حاصل از فروش شرکت کالسیمین در تیرماه نسبت به خرداد همین سال با افزایش بیش از 125 درصدی روبه‌رو شد و از 404 میلیارد تومان به 912 میلیارد تومان رسید.

گفتنی است بیش از 688 میلیارد تومان از درآمد شرکت مربوط به بخش صادرات شمش روی بوده که نسبت به خرداد ماه بیشتر از 3.5 برابر شده است.

درآمد فاسمین

در نهایت باید گفت فاسمین، تابستان خود را به خوبی شروع کرده و اگر همین روند را ادامه دهد، گزارش فصلی خوبی در پایان تابستان ارائه خواهد داد. اگرچه همین گزارش خوب ماهانه شرکت نیز تاثیری در روند قیمتی فاسمین نداشته و سهم در دو روز گذشته (از زمان انتشار گزارش در کدال تا کنون)، منفی خورده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.