کد مطلب: ۶۶۵۰۸۵

خبر جدید برای متقاضیان وام ودیعه مسکن

خبر جدید برای متقاضیان وام ودیعه مسکن

استعلام افراد واجد شرایطی که برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن ثبت نام می‌کنند ظرف ۲۴ ساعت توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، متقاضیان وام اجاره به بانک ظرف ۲۴ ساعت معرفی می‌شوند. و گویا فرآیند تشکیل پرونده به وسیله بانک‌ها در حال انجام است.

به نقل از ایسنا ، فرآیند معرفی متقاضیان وام ودیعه مسکن سال ۱۴۰۱ در حال انجام است. پس از ثبت نام افراد در سامانه طرحهای حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir بررسی شرایط و استعلامات آنها در کمتر از ۲۴ ساعت انجام و به کارتابل بانک‌ها معرفی می‌شوند.

هم‌اکنون در بانک‌ها فرآیند تشکیل پرونده به منظور پرداخت تسهیلات در حال انجام است.

نام نویسی کمک ودیعه مسکن از روز ۱۲ خردادماه سال جاری آغاز شده و اولویت پرداخت تسهیلات با کسانی است که در دو سال گذشته این وام را دریافت نکرده‌اند.

این بدان معناست که طبیعتا با توجه به محدودیت منابع، کسانی که قبلا این تسهیلات را گرفته‌اند در شرایط کنونی وام به آنها پرداخت نمی‌شود.

البته طبق اخبار واصله منابع کمک ودیعه مسکن در سال جاری از طریق سرفصل اعتبارات حوزه مسکن در مقایسه با سال گذشته چهار برابر شده و از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. بنابراین انتظار می‌رود افراد بیشتری موفق به دریافت وام اجاره شوند.

سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است.

در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۴۵۰ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که حدود ۸.۵ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام.من رفتم برا وام گفتن باید گواهی اشتغال به کار بیار که تو شرکتی یا جایی سر کار باشی این دولت فقط مردم سر کارمیزاره

  • ناشناس

    کجا ۸.۵ نیم ملیون مستاجر هست امار غلط ندین که ..اونایی که صاب خونه هستن با اجاره نامه سوری با پارتی رفتن گرفتن یدبخت مستاجر نتونست بگیره…اونقدی که بانک ها ضامن اینا خواستن اونام نتونستن برن دنیال وام ….

  • ناشناس

    من بانک انتخاب کردم رفتم میگه اعتبار نداریم میگم کی بیام میگه نمی‌دانم اکثر بانک‌ها هم زده ظرفیت پره تکلیف چیه

  • ناشناس

    سلام به همه دوستان وهم وطن های عزیزم یه بابا ما بدبخت بیچاره ها اونقدر سرگرم این وام های الکی شدیم ما الان هفت ماه برای یه وام ۲۵میلیونی شدیم دوتا ضامن هم بردیم ولی بازم بهمون وامی که حق دوتا بچه هام هستش ندادن مجبور شدیم از ساوه به یکی از روستاهاش کوچ کنیم از همه امکانات هم دور شدیم چون دیگه نمیتونستیم کرایه خونه بدیم پول پیش هم زیاد نداشتیم کی میدونه ماها چی میکشیم خدا وکیلی سرمون بزاریم بمیریم بهتر از این زندگی هستش

  • ناشناس

    اسمشو گذاشتن ودیعه مسکن و کمک و یاری به مستاجران بیچاره. ولی اصلا شدنی نیست .خیلی از بانکا قبول ندارن که همچین چیری اصلا وجود داره .
    دوما دوتا ضامن میخان. یکی ضامن کارمند و و دیگری بازاری پروانه کسب .آخه مستاجر بدبخت و فلک زده از کجا ضامن بیاره .فقط کلا مثل سایر کاراهای دولت .مردم را سرکار گذاشتن و دارن سر ملت شیره میمالن و نوعی حق سکوته… خدا خونشونو سرشون آوار کنه باعث و بانی این روزارو .

  • یک مستاجر

    سلام منو شوهرم که تازه زندگیمون شروع کردیم با هزار و یک بد بختی که هنوز یه دونه وام و گرفتیم و اونیکی رو هنوز ندادن از پارسال این و ثبت نام کردیم از پارسال که هی مارو پاس میدادم اینور اونور شوهرم ماه پیش رفت بانک مرکزی شهرمون هم برای وام ازدواجمون هم وام ودیعه که گفتن وام ازدواج فعلا باید صبر کنید از خود بانک اس ام اس بیاد براتون ولی این وام ودیعه رو باید پرداخت کنند وقتی که است ام اس تایید و داری رفتیم بانک مسکن هنوز به ما بخشنامه و بودجه ای برای این نیومده تا ماه دیگه هم این خونه وقت داریم و اصلا نمی‌دونم پول از کجا باید بیاریم برا پول پیش بعد میگن جوونا چرا ازدواج نمیکنن

  • متاسفم برا دولت

    این وام هرماه قسطش میشه دو میلیون و پونصد!
    سودشم که هیجده درصده!آخه اگه مستاجر توان پرداخته این اقساط رو داشت که دیگه نیازی به این وام نداشت!لااقل بخاطر هیجده درصدش بازپرداختشو ده ساله میکردین که مبلغ قسطش کمتر بشه و مستاجر توان پرداخت داشته باشه!وگرنه بحث ضامن هاشو غیره و غیره بماند…!!!آخه وقتی هنوز برای بانک های عامل بخش نامه نرفته، سایت چطور داره ارجاع میده به شعب بانک!!!اول ساز و کار طرح رو اجزگرا کنید بعد مردم رو اذیت کنید!!!بفرض که به همه مستاجرین بدون ضامن این وامو دادین
    سال بعد و سال های بعدش رو میخواید چکارکنید؟!
    چون اینجور مستاجرین اینقد به بانک ها بدهکار میشن که باید اجزای بدنشون رو بفروشن تا بتونن از عهده قسط ها بربیاناین چه نزول دادنیه که آخه هیجده درصد به مستاجر دارید نزول میدید

  • بابک

    سلام .آخه چقدردروغ میگید من ثبت نام کردم بانک خودم رو هم انتخاب کردم رفتم بانک بانک میگه هنوزبه ماابلاغیه درموردوام مستجرنیومده

  • ناشناس

    سلام
    به بانک های سپه ، پارسیان، پاسارگاد، ملی، ملت ، صادرات مراجعه شد . فرمودند بخشنامه ای برای پرداخت وام به آن ها اعلام نشده

  • ناشناس

    سلام این شرط یه دوسال پیش 15تومان وام گرفتیم الان میگن نمیشه ثبت نام کنید آخه چرا آقای محترم الان میدونی اجاره چقد شده از کجا بیاریم با این وضعیت