کد مطلب: ۳۹۶۲۰۵

تجارت‌نیوز از اقتصاد امروز گزارش می‌دهد:

همه بازارها منفی شدند / دلار و طلا و بورس در ادامه چه خواهند شد؟ / انتشار اطلاعاتی از هزینه و درآمد خانوار

همه بازارها منفی شدند / دلار و طلا و بورس در ادامه چه خواهند شد؟ / انتشار اطلاعاتی از هزینه و درآمد خانوار

امروز هر سه بازار ارز، طلا و سهام یک روند نزولی را پشت سر گذاشتند. با وجود این، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این روند در بازار سهام ادامه نخواهد یافت اما در بازارهای دیگر چه وضعیتی پیش‌بینی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 1.2 درصد کاهش، 11,450 تومان اعلام شده است.

این روند نزولی در بازار طلا نیز امروز وجود داشت. قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز تا ساعت ۱۷ با 25 هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 121 هزار تومان رسید.

قیمت طلا گرمی 18 عیار نیز در بازار آزاد امروز یکشنبه ۳ شهریور تا ساعت ۱۷ با دو هزار و 500 تومان کاهش به 414 هزار و 400 تومان رسید.

این وضعیت نزولی در بازار سهام به چه شکل بود؟ بازار سهام در روز جاري روز پرتلاطمی را پشت سر گذاشت، به طوری که در آغاز معاملات با حدود هزار واحد افزایش، نشان از ادامه روند روز گذشته را داشت، اما پس از دقایقی، روند ریزشی خود را آغاز و تا حدود ۱۷۰۰ واحد نیز با افت شاخص روبرو شد.

final 2

شاخص بورس امروز یک روند نزولی داشت.

با وجود چنین شرایطی اما یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: نمی‌توان گفت که بازار سهام وارد فاز اصلاحی شده است؛ معمولا فاز اصلاحی وقتی می‌خواهد آغاز شود، چند روز قبل از آن سهم‌ها در محدوده حجم‌های بالا همراه با نوساناتی حركت كرده و در وضعيت متعادل قرار می‌گيرند و بعد از آن وارد فاز اصلاحی می‌شوند.

درباره بازارهای ارز و طلا نیز مرتضی ایمانی‌راد، کارشناس اقتصادی پیش‌بینی کرده است: در نیمه دوم امسال اگر شرایط آرام بماند، سرمایه‌گذاری‌ها از حوزه‌های تحریک‌پذیر (همانند طلا و دلار) به حوزه‌های باثبات (همانند بازار بورس، سپرده‌گذاری در بانک‌ها، سپرده‌گذاری در صندوق‌ها) تغییر جهت می‌دهند.

انتشار اطلاعاتی درباره بودجه خانوار در سال ۹۷ ، تغییر ناگهانی در ترکیب اعضای هیات مدیره سایپا و اعلام ارزان شدن قیمت‌ها در بازار موبایل از جمله اخبار دیگر امروز بودند که در تجارت‌نیوز منتشر شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس میریزه به زودی…
    چون صعودش زورکی بود واسه جذب سرمایه
    با کاهش دلار هم بورس ریزشش شدید تر میشه

  • ناشناس

    چوجه را اخر پاییز میشمارنند

  • سید

    انشاالله که ریزش میکنه وهمه دوباره سراغ دلارمیرن انشاالله

  • سید

    دروغ میگن باورنکنیدازاول محرم که مردم واسه اربعین حسینی ثبت نام میکنندانشاالله میره بالا ساده لوح نباشیدنفروشید.

  • نادری

    دوستان تو فامیل ها و دوستان ما همه تقریبا وارد بورس شدن : وام گرفتن ، ماشین فروختن ، طلا فروختن ، خونه فروختن
    قرض کردن ، هر چیزی هم در میارن دوباره میزان تو بورس
    به نظر شما این تا کجا ادامه پیدا میکنه
    یعنی بورس تا کجا جا داره سود برسونه

  • ناشناس

    چه فایده جنس ها که روزبروز گرانتر میشه

  • خان اوغلان خدایی. تحلیلگر اقتصاد سیاسی

    پاییز سیاسی دلار به دلیل اقتصاد سیاسی مجموعه عوامل بازدارندگی موشکی و مقاومت اقتصاد ایران علیرغم کاهش قابل ملاحظه توان خرید مردم موجب تنزل و تثبیت قیمت دلار در کانال 12 طی تابستان 1398 گردید.اینک با نزدیک شدن به زمان انتخابات آمریکا در زمستان و تردید و کاهش ظرفیت دیپلماسی تهاجمی ترامپ در مورد نحوه تعامل یا تقابل با ج.ا.ایران دلار به دلایل سیاسی در کانال 11استقرار ونوسان داشته و تا اواسط شهریور پس از نزول و صعود پی درپی به دلیل افتادن توپ دیپلماسی و مذاکره در زمین ایران و مانور نسبتا مناسب آن توسط بازیگران با شیب نسبتا بیشتری به پایین تر از کانال 11احتمال افت خواهد داشت که مجددا پیش بینی می شود در زمستان سال جاری عوامل سیاسی ناشی از افزایش تنش های داخلی امریکا ان را حتی در صورت افزایش نسبی در کانال 11منجمد خواهد ساخت بنابراین پاییز و زمستان 98 خزان و انجماد ارز و دلار و طلا محسوب می شود .