کد مطلب: ۶۳۷۶۸۹

ذخیره سوخت برای ایام نوروز/ پیش‌بینی مصرف ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین

ذخیره سوخت برای ایام نوروز/ پیش‌بینی مصرف ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفت ضمن تأکید بر وجود ذخایر مناسب بنزین در کشور برای توزیع در ایام نوروز ۱۴۰۱، از میانگین صادرات روزانه ۲ میلیون لیتر بنزین در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جلیل سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش فنی بومی پژوهشگاه صنعت نفت درباره مقدار تولید بنزین در کشور طی سال ۱۴۰۰ گفت: میانگین تولید بنزین کشور امسال معادل سال گذشته بوده و تغییری نکرده است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی و آمادگی مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای توزیع بنزین نوروزی خبر داد و افزود: شبکه خطوط لوله کشور، مجموعه حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی و جایگاه‌های عرضه سوخت برای توزیع سوخت در ایام نوروز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

ذخیره مطمئن سوخت برای ایام نوروز

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تأکید کرد: برای عرضه سوخت در روزهای نوروز ذخیره‌ای مطمئن انجام شده است و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت سامانه هوشمند سوخت، مدیریت صحیح مصرف سوخت را انجام دهیم.

سالاری با تأکید بر تمرکز بر بحث مدیریت مصرف سوخت و بهینه‌سازی مصرف انرژی تصریح کرد: اقدام‌هایی با خودروسازان در زمینه سبد سوخت در این باره پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح جایگزینی گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) با بنزین در کشور گفت: با اجرای این طرح در زمینه مدیریت مصرف سوخت، پیش‌بینی می‌کنیم دچار مشکل واردات بنزین نشویم و طرح‌هایی از جمله نوسازی خودروهای فرسوده و جایگزینی نیز به همین منظور انجام می‌شود.

مدیریت مصرف سوخت در خودروها به‌صورت سنواتی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: پیش‌بینی‌هایی شده است که با در نظر گرفتن الزام‌های قانونی، به‌صورت سنواتی در تولید خودروهای جدید به سمت مدیریت مصرف سوخت حرکت کنیم.

سالاری گفت: با اجرای این طرح شاهد کاهش پنج درصدی سالانه مصرف سوخت خودروها در کشور تا رسیدن آن به استاندارد مصرف جهانی در طول پنج سال خواهیم بود.

صادرات روزانه ۲ میلیون لیتر بنزین

وی درباره مقدار صادرات بنزین از کشور گفت: صادرات بنزین به‌صورت پیاپی انجام می‌شود و به‌طور میانگین روزانه ۲ میلیون لیتر است و بخشی هم محموله‌هایی است که صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: در روزهای نوروز، نگاه ما بیشتر به ذخیره‌سازی خواهد بود و تلاش می‌کنیم عرضه در بهترین شرایط انجام شود.

پیش‌بینی مصرف روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در ایام نوروز

سالاری تصریح کرد: پیش‌بینی ما مصرف میانگین روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور است که ذخیره‌سازی لازم به این منظور انجام شده است.

وی همچنین مقدار تولید بنزین را مشابه پارسال اعلام کرد و درباره در نظر گرفتن سهمیه بنزین نوروزی افزود: بحث اختصاص سهمیه بنزین ویژه نوروز مطرح نیست.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین درباره نحوه تأمین منابع مالی طرح توسعه پالایشگاه آبادان گفت: پیشنهادی در پیش‌نویس قانون بودجه برای تأمین منابع مطمئن و پایدار در حوزه توسعه پالایشگاهی ارائه شده است که بر اساس آن بتوانیم از محل درآمد واحدهای جدیدی که در سرویس قرار می‌گیرد، ظرفیت پالایشی این پالایشگاه را اضافه کنیم و برای صادرات به‌کار گیریم.

سالاری افزود: تهاتر فرآورده نفتی صادراتی پالایشگاه آبادان به ارزش ۲۶۰ میلیون یورو صرف تأمین اعتبار برای بازتوزیع تسهیلات استفاده خواهد شد.

وی تأکید کرد: گام دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان و طرح کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه اصفهان در مراحل نهایی اجرا قرار گرفته است و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.