کد مطلب: ۳۸۴۵۰۱

رئیس اتحادیه املاک تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

راه‌اندازی سامانه قیمت‌های آنلاین مسکن / برخی صاحب‌خانه‌ها قیمت اجاره را هنوز گران نکردند

راه‌اندازی سامانه قیمت‌های آنلاین مسکن / برخی صاحب‌خانه‌ها قیمت اجاره را هنوز گران نکردند

رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: با همراهی وزارت راه وشهرسازی سامانه املاک و مستغلات به زودی راه‌اندازی و تقویت می‌شود. در چنین شرایطی مردم می‌توانند قیمت مسکن را آنی و بروز رصد کنند.

رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که وضعیت اجاره‌بها در تابستان امسال چه روندی خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: ما در حوزه اجاره‌نشینی باید از کشورهای جهان اول الگو برداری کنیم. در کشورهای پیشرفته قیمت اجاره مسکن به طور آنلاین رصد و مطرح می‌شود. اتحادیه املاک هر بار نسبت به میزان نرخ اجاره‌بها صحبتی به میان می‌آورد باعث برهم خوردگی شرایط بازار می‌شود؛ چرا که قیمت اجاره در هر منطقه از شهر متفاوت است. از این رو نمی‌توان آمار دقیق و جامعی را نسبت به میزان اجاره‌بها در شهر تهران ارائه داد.

مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این پرسش که آیا در سال 98 مستاجران قراردادهای خود را تمدید کرده‌اند یا خیر؟ افزود: متاسفانه در این سال‌ها نتوانستیم صاحب‌خانه‌های خوب را تقویت و تشویق کنیم. هنوز خیلی از صاحب‌خانه‌ها هستند که قیمت اجاره‌بها را برای مستاجران خود افزایش نداده‌اند و سال‌های سال است که مستاجر قرارداد خود را تمدید کرده است. حال امیدواریم این فرهنگ راه‌اندازی شود.

او در بخش دیگر سخنانش از راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات خبر داد و گفت: با همراهی وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و مستغلات به زودی راه‌اندازی و تقویت می‌شود. در چنین شرایطی مردم می‌توانند قیمت مسکن را آنی و بروز رصد کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باید صنف املاکی را حذف کنید[…]وقتی میگویی که باید به دنیا نگاه کنیم .دنیا دارد با دلار حقوق می دهد نه ریال .[…]

  • ناشناس

    املاک باید حذف شده و شرکت های خاصی خرید و فروش را بر عهده بگیرند. و از این خرید و فروش ها در صدی نگیرند بلکه مبلغ مشخصی دستمزد بگیرند
    تا وقتی املاکی ها درصد فروش می گیرند نرخ ها همینطور بالا خواهد رفت

  • ناشناس

    امیدوارم با عنایت به راه اندازی سامانه املاک موجر و مستأجر، فروشنده و خریدار خودشان با قیمت و اجاره بها، زیر نظر مستقیم مسکن و شهر سازی توافق کنند و دست دفاتر املاکی که باعث صد در صدی قیمتها میشوند کوتاه شود. البته اگه این سامانه بدتر از دفاتر املاک نشود. چون این روزها همه گرگ شدن و همه فقط بفکر پر کردن جیب خودشان هستن⁦✔️⁩ به امید روزی که انصاف و عدالت سرلوحه کار و زندگی تمام اقشار جامعه گردد. آمین