کد مطلب: ۶۶۰۲۷۹

قیمت مرغ گرم ۷ خرداد ۱۴۰۱/ هشدار تولید کنندگان برای کاهش تولید مرغ

قیمت مرغ گرم ۷ خرداد ۱۴۰۱/ هشدار تولید کنندگان برای کاهش تولید مرغ

قیمت مرغ گرم امروز شنبه (۷ خرداد ۱۴۰۱) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. هر کیلو مرغ کامل تازه چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت مرغ گرم در ۷ خرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار ) :

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ
۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ
۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

هشدار تولید کنندگان برای کاهش تولید مرغ

به نقل از فارس، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: متضرر شدن مرغداران و نیز کاهش قیمت جوجه که احتمالا تولیدشان را در آینده کمتر خواهد کرد، هشداری برای تولید مرغ در آینده است.

محمد یوسفی گفت: مرغ تولیدی مرغداران را نمی‌خرند و آنها ضرر می‌کنند، شرکت پشتیبانی امور دام کشور باید مرغ مازاد را به همان نرخ مصوب از مرغداران خریداری کند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ کشور در پاسخ به اینکه مرغ را از مرغداران به چه قیمتی می‌خرند، گفت: نرخ ثابتی ندارد، صبح نرخ در میدان بهمن تعیین می‌شود، اما مرغ زنده را به نرخ کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان از مرغدار می‌خرند.

وی اضافه کرد: در حالی کمتر از نرخ مصوب مرغ را از مرغداران می‌خرند که نهاده را با قیمت‌های افزایش یافته تحویل می‌دهند و سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی که مسئولیت تحویل نهاده‌ها را برعهده دارد آن را با قیمت‌های جدید می‌فروشد.

وی در پاسخ به اینکه مرغدار در تولیدهر کیلو تولید چقدر ضرر می‌کند ؟ با نهاده جدید و خرید ارزانی که از مرغدار می‌کنند، آنها حداقل کیلویی ۲۰ هزار تومان ضرر می‌کنند.

یوسفی به مشکل دیگر مرغداران هم اشاره کرد و گفت: مرغداران با توجه به وضعیت سخت تولید، جوجه نمی‌خرند و قیمت جوجه از ۱۱ هزار به ۳ هزار تومان رسیده است.

وی کاهش قیمت جوجه را هشداری برای تولید مرغ در آینده عنوان کرد و گفت: تولید کنندگان جوجه، تولید خود را کم خواهند کرد و چند ماه دیگر به این می رسیم که تولید مرغ کم شده و قیمت ها بالا می‌رود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ کشور در پاسخ به اینکه آیا جوجه ریزی در مرغداری ها کم شده است؟ گفت: الان کم نشده، اما اگر زیان مرغداران ادامه یابد جوجه ریزی را کم خواهند کرد، مرغدار تنها یک دوره می‌تواند زیان را تحمل می‌کند و در دورهای بعدی نمی‌تواند ضرر را تحمل کند و مجبور به کاهش یا توقف تولید می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی در استان تهران ۱۴۰۰ مرغداری وجود داشت، اکنون به ۲۵۰ مرغداری رسیده است و بسیاری از آنها کار خود را ادامه ندادند.

یوسفی در پاسخ به این سوال که اگر تعداد مرغداری‌ها کاهش یافته پس چرا تولید نسبت به قبل بیشتر شده است، گفت: تولید در سایر استان ها افزایش یافته، اما درخود تهران این تولید کمتر شده است، تهران ۲۵ درصد مرغ مصرفی را خودش تامین می‌کند و بقیه از استان‌های دیگر می‌آید.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ کشور در پاسخ به اینکه آیا مرغداران در زمینه تامین نقدینگی با قیمت‌های جدید نهاده مشکل دارند؟ گفت: قرار است بانک کشاورزی وام به مرغداران بدهد، معنی آن این است که مرغداران بدهکار بانک‌ها می‌شوند، دولت باید حمایت ها خود را در جهت افزایش درآمد تولید کنندگان کند.

اخیرا ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ را کیلویی ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده، اما قیمت در بازار ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سلطانی

    بنده یک مرغدار هستم و مرغ زنده را به تعاونی های دولتی هر کیلو از ۱۷۱۰۰ تومان تا ۲۵۵۰۰ تومان می‌فروشیم و بشخصه اصلا ضرری در کسب و کارم نداشتم و خدارو شکر سود اینکار خوب هست ولی نمیدونم چرا همکاران مرغدار همش ناله می‌کنند و می گویند مدام ضرر می‌دهیم و از جیب میخوریم؟!!!!! بنده ۲۰ سال هست به اینکار مشغولم و الحمدالله از یک مرغداری کوچک صاحب چهار مرغداری بزرگ شدم و در حال حاضر بطور مستقیم ۳۵ نفر کارگر برایم کار می‌کنندو در طی چند ماهه آتی به یاری خداوند واحد پنجم مرغداری را راه اندازی خواهم کرد

  • ناشناس

    هنوزم جا داره گرون تر بشه مرغ هورمونی همون نخوری بهتره

  • ناشناس

    کیلویی 2000 هزار تومان ذرت گرفته مرغ توی بازار 58000 تومان چرا ضرر کرده

  • ناشناس

    کیفیت نان خشک خیلی بهتر از این مرغهاست

  • نازی

    مرغ 8هزاربودنمیتونستیم بخریم !الان 60!!!!بایدیک سال پسندازکنیم تابتونیم نیم کیلیومرغ بخریم اونم ب جای تعطیلات نوروزمرغ میخریم😭😭😭😭

  • ناشناس

    نه مرغدار راضی و نه مردم راضی .مرغدار میگه تولید نمیکنم .مردم هم میگن توان خرید نداریم .این چه وضعشه . دولتم خودشو کشیده کنار .سفره مردم هر روز داره خالیتر میشه مردم دارن دچار فقر خاموش میشن فقری که هیچ کارشناس و دکتری نمیتونه اصلاحش کنه

  • ناشناس

    همه دورغ است شهرستان نکا مرغ کیلویی ۴۲۰۰۰ تومان

  • ناشناس

    مقصر مصرف کننده است؟!
    خیلی از ما نمی‌توانیم بخریم۰

  • عباس بوعزار

    یک درصد از پولهای نفت و آب و خاک که داره چپاول میشه رو خرج غذای دام جامعه بشه همه چی حله ، هر ۱ کشتی نفتی که داره صادر میشه بجاش میشه ۱۰ تا کشتی غذای دام وارد بشه ، کشوری که رو ثروت خوابیده واقعا شرمساره دیگه این همه بدبختی و گرسنگی

  • ناشناس

    توان خرید نداریم