کد مطلب: ۴۵۵۷۸۹

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‎نیوز:

قیمت مسکن تا پایان تابستان ثابت می‌ماند

قیمت مسکن تا پایان تابستان ثابت می‌ماند

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: خیلی خوشایند نیست بگویم قیمت مسکن رها شده است. اگر شاخص‌های مثل دلار و طلا متعادل باشند قیمت مسکن تا پایان تابستان ثابت خواهد ماند.

به گزارش تجارت‎نیوز ، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که حباب مصنوعی قیمت‌ها در بازار مسکن می‌شکند. این در حالی است که در گزارش اخیر وزارت راه و شهرسازی اعلام شد متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۱۷ میلیون و ۶۶ هزار تومان برآورد شده که نسبت به ماه گذشته یعنی فروردین ماه که متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی ۱۵ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۰۰ تومان بود افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نشان می‌دهد.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است با توصیه وزیر راه و شهرسازی قیمت مسکن تا پایان تابستان کاهش یابد؟ به تجارت‎نیوز گفت: قیمت مسکن از بازارهای موازی تبعیت می‌کند. بازار مسکن در تولید آپارتمان مصرفی کمبودی ندارد و ما در فضای رقابتی و حفظ سرمایه قرار گرفته‌ایم که این موضوع باعث می‌شود بازار مسکن از قیمت‌های کاذب آسیب ببیند.

منصور غیبی افزود: متاسفانه مصرف‌کننده نهایی از حمایت دولتی برخوردار نیست. سیاست‌گذار هر چقدر که میزان وام مسکن را افزایش می‌دهد از طرف دیگر قیمت مسکن هم گران می‌شود.

او اظهار کرد: خیلی خوشایند نیست بگویم قیمت مسکن رها شده است. قیمت مسکن علاوه بر قیمت دلار و سکه، به مراودات بین‌المللی نیز ارتباط دارد. اگر این شاخص‌ها متعادل باشند قیمت مسکن تا پایان تابستان ثابت خواهد ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جراح مغز

    در صورت افت قیمت دلار به نرخ زیر ۱۶هزارتومن اتومات نرخ مسکن برمیگرده

  • ناشناس

    کشور ما کمبود مسکن نداره آخه با این نرخ ازدواج و تک فرزندی کدام عقل سالمی قبول می کنه ما کمبود مسکن هست فقط و فقط احتکار مسکن توسط دلالان هست

  • مستعجره بیچاره

    من مستاجر ۵۸ سال سن دارم متولد تهران هستم
    تمام فکرم اینکه برای تمدید قرار داد صاحبخانه خوش انصاف چه میکنه
    اونم میبینه خونه گرون شده قطعآ گرونش میکنه چند درصد؟
    ماکه از این زندگی چیزی بجز بدبختی ندیدیم
    هر کسی هم میاد راس کار کاری برای مستاجر نمیکنه
    ترخدا نمیخواد جلوی گرونیرو بگیرید هر وقت این کارو کردید بد تر شد
    شما فقط سر ماه حقوق بگیرید تا زودتر عمر ماهم تموم بشه

  • ناشناس

    من نمی‌دونم چه جوری اصلا روشون میشه حرف بزنن دیگه از این اوضاع بدتر هم تو تاریخ داریم به آقایون بگید آیا میشه یه متر خونه تهیه کرد با چه رویی حرف میزنید تو روقران به فکر مردم هم باشید یه قطره

  • ناشناس

    اقای غیبی مثل این که بهترین زندگی داری و خبر از گرانی نداری .شما واقعا کارشناس مسکن هستین .خواهشها چنین نظرانی دیگه ندین چونکه خبر از مردم محروم وبی سر پناه نداری

  • محمود

    نه اصلا خوشایند نیست هیچ کس نباید این جمله در ذهنش خطور کنه که قیمتها رها شده

  • ناشناس

    خودمون معدن اهن وسیمان و داریم بعد مصالح گرونه خوب معلومه مسکنم گرون میشه مصالح و ارزون کنید اونموقع قیمت مسکنم میاد پایین

  • مهدی

    سلام …
    اینا همش حرف مفت هست.
    من هفته قبل رفتم دنبال خونه … امروز هم رفتم، همون خونه رو متری یک میلیون و 300 کشیدن روش.

  • هومن

    جون عمه ات
    متوسط قیمت ۱۰۰ م.ت

  • ناشناس

    توی که به عنوان کارشناس ازت دعوت میکنن و میای اینجا میگی قیمت مسکن متاثر از قیمت ارزه همین حرفت داره دامن میزنه به گرونی مسکن آقای کارشناس …..شمایی که داری میگی قیمت متاثر از ارزه الان بهای تمام شده یه متر مسکن تو تهران، تو تمام مناطقش چقدره ؟؟؟؟؟؟ کمتر از 4 تومنه ……..و به چه قیمتی به دست خریدار (مصرف کننده ) میرسه ؟؟؟؟15 ،20 ،تا 60چر؟؟؟
    این الان کجاش به ارز مربوطه ؟؟ تا زمانی که از امسال مثل شما بخوان بیان برای من نوعی حرف بزنن این مملکت درست نمیشه