کد مطلب: ۵۶۶۶۰۰

پرش دوباره مرغ به سکوی ۴۰ هزارتومانی!

پرش دوباره مرغ به سکوی ۴۰ هزارتومانی!

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت هر کیلو گوشت مرغ در خرده‌فروشی‌های تهران به ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران و گزارش‌های رسیده از برخی مناطق، قیمت هر کیلو مرغ گرم آماده طبخ ۳۷ تا ۴۰ هزارتومان است و عرضه مرغ تنظیم بازاری محدود به میادین میوه و تره‌بار و برخی از خرده‌فروشی‌ها شده است.

این در حالی است که کمتر از دو هفته پیش در مناطق مختلف تهران مرغ با قیمت‌های هر کیلو ۳۳ تا ۳۷ هزارتومان به بازار عرضه می‌شد و به نظر می‌رسد در این مدت مرغ مجددا دچار جهش قیمت شده است ( ایسنا ).

بازار به دستورها عمل نکرد

به گزارش تجارت‌نیوز، آشفته‌بازار مرغ، از دی ۱۳۹۹ آغاز شد و مردم را به ایستادن در صف‌‌های طولانی کشاند. کار به جایی رسید که دولت در ایام نوروز امسال، تصمیم به تشکیل «قرارگاه مرغ» گرفت.

برخی نمایندگان مجلس، تشکیل چنین کمیته‌ای را «وهن نظام» دانستند. مردم اما، واکنش‌های مختلفی به آن نشان دادند. گروهی خشمگین بودند و ماجرا را حقارت‌آمیز توصیف می‌کردند. برخی هم آن را دست‌مایه طنز و شوخی کردند.

قرار بود بازار را آرام کند

«قرارگاه مرغ»، دهم فرودین با تصویب ستاد تنظیم بازار، تشکیل شد تا بر تولید، توزیع و قیمت این محصول نظارت کند و آرامش را به بازار بازگرداند.

تنها پنج روز از انتشار خبر تشیکل آن گذشته بود که کاظم خاوازی، وزیر جهادکشاورزی و رئیس این کمیته ادعا کرد که با تصمیمات گرفته شده، بازار به آرامش رسیده است (ایسنا).

اما اکنون که حدود سه ماه و نیم از تشکیل «قرارگاه مرغ» گذشته، قیمت در بازار همچنان دو نرخی است. روزی که دولت تصمیم گرفت چنین کمیته‌ای را تشکیل دهد، مرغ به قیمت ۳۰ تا ۳۹ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسید؛ در حالی که نرخ مصوب آن، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بود.

این روزها نیز مردم باید بین ۳۰ تا ۳۷ هزار تومان برای خرید هر کیلو مرغ بپردازند؛ نرخی که در برخی از روزهای خرداد و تیر، به حدود ۴۰ هزار تومان هم رسید. در حالی که بر اساس یکی از نخستین تصمیمات قرارگاه مرغ، نرخ مصوب این محصول، ۲۴ هزار و۹۰۰ تومان است!

مطالعه متن کامل گزارش قرارگاه مرغ منحل شد پیشنهاد می‌شود.

آخرین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.