کد مطلب: ۶۶۹۱۸۱

ناظران نرخ اجاره‌ مسکن چه کسانی هستند؟

ناظران نرخ اجاره‌ مسکن چه کسانی هستند؟

روز گذشته وزیر وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد قراردادهای مستاجرین در قالب بسته حمایتی جدید به‌صورت یک ساله و خودکار تمدید می‌شود و نیازی به تخلیه نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود تعیین نرخ افزایش اجاره‌بها برای مستاجران، مشاوران املاک مدعی هستند هیچ نقشی در نرخ‌های اجاره ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد، حسن لطفی عضو اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار اجاره مسکن با مصوبه و دستور برای کنترل قیمت‌ها به سامان نمی‌رسد و تا زمانی که این مصوبه‌ها به مرحله عملیاتی نرسد، امکان کنترل قیمت‌ها وجود ندارد.

به گفته عضو اتحادیه مشاوران املاک کشوری نرخ اجاره‌ای که اعلام شده هر متر مربع اجاره ۸۶ هزار تومان است غیرواقعی است چرا که نرخ اجاره در بسیاری از مناطق تهران بسیار بیش از این نر خ است.

تا زمانی که دولت برای ساماندهی مشاوران املاک کشوری اقدامی نکند نباید انتظار داشت که این مصوبه به مرحله اجرایی برسید چراکه مشاوران املاک کشور هیچ مسئولیتی برای اجرای این طرح ندارند و از سوی دیگر هم ضمانت اجرایی برای آن وجود ندارد.

هیچ مسئولیتی در نرخ اجاره نداریم!

عبدالله اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: هیچ ابزار نظارتی و اجرایی بر روند نرخ اجاره وجود ندارد چرا که مشاوران املاک کشور تحت پوشش هیچ سامانه‌ای نیستند بنابراین مصوبه اجاره ۲۵ درصدی در این شرایط بی‌معنی است چراکه هیچ نظارتی در این بازار وجود ندارد.

وی مدعی شد؛ مشاوران املاک هیچ مسئولیتی در این حوزه ندارند؛ بنابراین دولت باید در این زمینه تمامی مشاوران املاک را تحت پوشش سامانه قرار دهد و با این اقدام می‌توان به قیمت‌گذاری در این بخش و جلوگیری از تخلفات امیدوار بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ف ز

    خونه ای که مثلا ۵۰۰ میلیون خریدن سالی ۵۰۰ براشون درامدزا شده هیچ حساب کتابی هم نیست انگار هیچ نظارتی نمیشه توروخدااااا یه فکری بکنین نابود شدیم هرسال باید ۵۰ تا۱۰۰ میلیون وام بگیریم برای خونه فقط

  • ناشناس

    ملک وخونه هم مثل بقیه ی چیزا افسار گسیخته و سرخود شده مگه به بقیه ی چیزا نظارت میشه که به املاک بشه همه فکر جیب خودشونن ازدولت گرفت تا املاک ومالک و…..
    الان باید بگی مستاجر تو بزن زار خود ما میکنیم کارخود
    تازه گذسته از قیمت خدانکنه شما تعداد نفراتتون از سه چهار نفر لیشت باشه که دیگه خداد بدادت برسه باید بمیری تا خونه پیدا کنی

  • ناشناس

    اگر یه سامانه مشخص بشه که بر اساس اون نرخ کرایه تعیین بشه این بی قانونی از بین می‌ره هر کی هر چی دوست داره میده

  • ناشناس

    دویست سال پیش، «آدام اسمیت» گفت: «دست غیبی بازار» عرضه و تقاضا را کنترل می‌کند. چهل سال است ج.ا می‌خواهد با زور خلاف جهت آب شنا کرده و عرضه و تقاضا را با زور و گرفتن و زدن و بستن تنظیم نماید.
    می‌ماند یک پرسش شرعی ساده: من اگر ملکی را اجاره کنم و صاحب ملک از قیمتی که آنرا اجاره داده راضی نباشد، و صرفاً باجبار حکومت آنرا اجاره داده باشد، آیا نماز من در چنین ملکی درست است؟ من با اینکه دین و ایمان درست و درمانی ندارم، اما تا بامروز در هیچ ملکی که بدانم مصادره‌ای بوده، نماز نخوانده‌ام. اگر بدانم مالکم راضی به اجارۀ بها نبوده و صرفاً بزور و باجبار دولت آنرا اجاره داده، یک‌شب هم حاضر نیستم در آنجا بصبح برسانم. و کلی مستاجر هستند که درامد انها خیلی خیلی بیشتر از یه صاحبخونه هست که با بدبختی یه خونه ساخته داده اجاره برای مخارج زندگیش دولت همه چیز گران کرده چرا برای ملک مردم میخواد تصمیم بگیره
    در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود
    از گوشه‌ای برون آی ای کوکب هدایت
    از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود
    زنهار از این بیابان وین راه بی‌نهایت

  • ناصر

    اگر قرار باشه همه چیز به نفع مستاجرا باشه صاحبخونه ملکش با کلی وام و قرض ساخته وداره داخل این گرانی زندگی میکنه نمیاد مفت بده خونه اشو که اونم با مصالح که چند برابر شده میاد خونه میفروش سودش براش بیشتر میره خودش مستاجر میشه اگر اینجور بشه

  • ناشناس

    دولت خودش عامل اصلی گرانی وبدبختی مردم شده است . همه چیز را چند صد برابر کرده واقعا باید خجالت بکشند . مگر می شود صاحب خانه را به زور وادار به اجاره پایین کرد .الان صاحب خانه می گوید خانه را فروختم خالی کن . وهزارو یک دلیل دیگر .

  • ناشناس

    دولت حقوق را 10درصد اضافه میکند ولی اجاره را 25درصد خودمان وخانوداه مان هیچ 15درصد بقیه را ازکجا بیاریم . واقعا متاسفم برای خودمان که دراین طور کشوری درفلاکت زندگی می کنیم .

  • علی آذری

    سلام. بنده یک املاکی و مشاور ملاک با تحصیلات کارشناسی ارشد مدیریت مالی و ده سال سابقه امکان داری. با توجه به تجارب خود عرض کنم که مشاوران املاک نقش زیادی در افزایش اجاره بها ندارند این مالکان و موجران هستند که قیمت اجاره مشخص می کنند البته یک عده خلیلی از مشاوران املاک بی انصاف هم داریم که فقط از ایجاد تلاطم و بالابردن قیمت‌ها هم سود می برند و هم لذت. دوم اینکه اتحادیه مشاوران املاک به ازای هر یک میلیون تومان رهن ۳۰هزار تومان کرایه که ۳۶درصد می شود را حذف کنند و آن را بر حسب میانگین سود بانکی که ۲۰درصد است لحاظ کنند.که ماهی ۱۷ هزارتومان به آزاری یک میلیون رهن می شود و نقش خوبی در کاهش اجاره بها دارد‌

  • ناشناس

    یک سامانه دولت ایجاد کنه تمام خانه ها درآن خریدوفروش و رهن واجاره داده شود تا اینقدر دکان املاکی باز نشود توی یک خیابون ۵۰ تا املاکی به چه دردی می‌خورد. تازه یک آورده مالی برای دولت ایجاد می‌شود.و نظارت هم می‌کند. نه اینکه فقط حرف بزند. در کرج مثل قارچ املاکی ایجاد شده چون نظارت نیست که دریک خیابان چرا ۱۰۰ _۵۰ دکان املاکی باید باشد.

  • ناشناس

    دریک خیابان کوچک صدتا املاک اخه نظارت میشه یک سامانه باید ایجاد شود بنگاه‌ها جمع بشن .