کد مطلب: ۶۵۷۹۴۷

هشدار به صاحبخانه‌های متخلف/ چه کسانی جریمه می‌شوند؟

هشدار به صاحبخانه‌های متخلف/ چه کسانی جریمه می‌شوند؟

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه صاحبخانه‌هایی که قرارداد سال گذشته مسکن خود را بیش از ۲۵ درصد افزایش دهند خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به هشدار سازمان تعزیرات حکومتی جریمه صاحبخانه‌های متخلف پنج برابر، مبلغ مازاد گرانفروشی حساب می‌شود.

محمدعلی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برخورد با تخلفات حیطه رهن و اجاره مسکن و برخورد تعزیراتی با این مسئله گفت: تا پیش از این برخورد با تخلفات این چنینی و اینکه مبنایی برای برخورد تعزیراتی داشته باشیم، وجود نداشت.

وی افزود: اتفاقی که قرار است بیفتد بسیار اتفاق مناسبی است و با کسانی که در حیطه مسکن مستأجران را مجبور به پرداخت هزینه گزاف می‌کنند، برخورد خواهد شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: هر مبلغی که سال گذشته مورد توافق طرفین بوده مبنایی برای افزایش قیمت است به طوری که افزایش این مبنا در تهران ۲۵ درصد و در سایر کلانشهرها ۲۰ درصد است. همچنین این میزان در سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام شده است.

جریمه صاحبخانه‌های متخلف چقدر می‌شود

اسفنانی با بیان اینکه اگر صاحبخانه‌ای قراردادی با بیش از این میزان منعقد کنند، تخلف کرده است گفت: اگر کسی بالاتر از این میزان قراردادی منعقد کنند گرانفروشی کرده است و اگر رقمی بیش از ۲۵ درصد ببنند، مبلغ مازاد گرانفروشی محسوب می‌شود.

وی در خصوص اعمال جریمه برای صاحبخانه های متخلف گفت: گرانفروشی هم جریمه‌های مشخص دارد و در صورت تصویب نهایی و طی شدن روند اجرایی مصوبه افزایش اختیارات تعزیرات، جریمه‌های مذکور پنج برابر می‌شود.

اسفنانی در ادامه و در خصوص پرونده‌های مربوط به گرانفروشی کالاهای اساسی گفت: حسب گزارش‌های متعدد، در این رابطه هم پلمب و هم تخلف گرانفروشی داشتیم.

وی افزود: علاوه بر این تخلف، عدم عرضه هم گزارش شده مبنی بر اینکه برخی شرکت‌های تولیدی کالا را تولید کردند اما عرضه نمی‌کردند.

برخی موارد هم تقلب داشتیم به طوری که برنج داخلی را با برنج خارجی مخلوط کرده بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صاحبخانه کد رهگیری نمی‌ده

    صاحبخانه کد رهگیری نمی‌ده میگه دلم نمیخاد

  • گلاب

    سلام ترا بخدا ب داد ما مستجرها برسید یکماه ن شب دارم ن روز با پولی ک دارم خونه گیرم نمیاد چکار کنم ترا ب همه ی مقداسات یه کاری برای ما ب خونه ها بکنید

  • گلاب

    تنها دیدگاهم ب داد مردم برسید در اصفهان وضع خانه افتضاحه هیچکس بداد کسی نمیرسه

  • موجر

    سلام
    اصلا دولت همیشه دستش توی جیب ملته.. دلت میسوزه برای مستاجرها.. هر ماه کمک بلا عوض بده بهشون.
    همه چی از پارسال تا امسال 300 درصد اضافه شده انوقت توقع دارند. صاحب خانه ها 25 درصد افزایش داشته باشند… از جیب خودتون مایه بذارید.. اینجوری هم دعوا زیاد میشه… هم هیچ کس دیگه دنبال خانه سازی جهت‌ اجاره نمیره… یکی. دو سال دیگه خانه ای برای اجاره نیست

  • ناشناس

    لطفاً آب را بیشتر از این گل آلود نفرمایید

  • ناشناس

    صاحب ملک با همکاری املاکی خیلی بیشتر از اینایی که میگین مبلغ اجاره رو بالا میبرن ولی جایی نیست ما گزارش تخلف بدیم خواهشا یه شماره تلفن اعلام کنید مردم بدبخت بیان این تخلفات رو گزارش بدن .
    یا همین املاک کمیسیونایی میگیرن نجومی
    دردمون رو به کی بگیم ؟

  • شجاع باجی

    تمام بنگاهی معاملاتی به یک سیستم متصل شوند و اگر کسی خانه برای فروش یا اجاره داشته باشد از طریق سیستم که دولت تعریف‌شده که در اختیار بنگاه قرارگیری معاملات انجام بشه فروشنده یا صحاب خانه از بانک پول بگیر هرماه ثبت مشه دوم این سیستم همانند سیستم حمل نقل کشور یا همان نر افزار بارنامه بشه اگر نیاز هست بیشتر توضیح بدم

  • امید

    صاحب خ من ی منزل قدیمی به من اجاره داده ۱۰۰ پیش ۱۵۰۰ اجاره ، حالا اجاره رو کرده ۳۰۰۰۰۰۰ الان قانون و تخلف که دم میزنید کجاست کجا برم با بچه معلول تو خونه ای که سقفش تو حیاط ریزش کرده

  • حمید

    بله….خواهشمندم‌از‌مسعولین‌محترم…که‌این‌طرح‌رو‌حتما‌پیاده‌کنید…چون‌صاحب‌خانه‌ها….میخوان‌که‌اون‌۳۰۰درصده‌گرون‌شدن‌بازارو‌….من‌مستجر‌بدبخت‌‌پرداخت‌کنم…..ما‌چه‌گناهی‌کردیم

  • ناشناس

    سلام خدمت وزیر محترم راه وشهر سازی باوام صدملیون قسط وام را پرداخت کنیم یا کرایه منزل که صاحبخانه افزایش داده واقعا به داد مردم برسید خود وزیر محترم سرزده بره به یک بنگاه معاملاتی ببین واقعا منزل اجاره ای از پارسال تا به امسال چند برابر صاحبخانه ها کرایه منزل را افزایش داده اند ماکه دیگه توان پرداخت اجاره گزاف وحباب صاحبخانه ها رانداریم ومن اله توفیق