کد مطلب: ۷۸۸۳۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ / بازار سهام روی خوش خود را نشان داد

پایان بورس امروز 24 اسفند 1401 / بازار سهام روی خوش خود را نشان داد

بازار سهام امروز روی خوش خود را به معامله‌گران نشان داد و با نقشه‌ای تماما سبزرنگ به استقبال تعطیلات پایان هفته رفت. در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم شستا، وبملت و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبملت، شستا و خپارس بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات امروز بورس در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت اما با این تفاوت که تمامی گروه‌های بازار به رنگ سبز درآمدند؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 38 هزار و دو واحدی که معادل 2.1 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع یک میلیون و 820 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش 2.4 درصدی به سطح 554 هزار و 195 واحدی رسید. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 13 میلیارد و 820 میلیون و ارزش معاملات را 6 هزار و 783 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 460 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط هشت تا 9 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

24 اسفند 1401

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم شستا، وبملت و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبملت، شستا و خپارس بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

سفارس با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، غگلستا نیز با افت 11 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فسوژ، شستا و رانفور تعلق گرفت. همچنین سهم‌های رانفور، ارفع و تنوین نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای مبین، وتوشه و شاملا خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های لازما، وثخوز و واحیا رقم خورد. همچنین ومشان در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد انرژی1 بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.