کد مطلب: ۴۶۴۱۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا، چهارشنبه اول مرداد ۹۹ چه می‌شود؟

بورس فردا، چهارشنبه اول مرداد ۹۹ چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورت کنترل قیمت دلار انتظار می‌رود بازار دیگر آن شتاب رشد سابق را نداشته باشد و حتی شاهد ریزش هم باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش از این احتمال کاهش نرخ ارز سبب شده بود تا زمزمه‌هایی از تاثیرگذاری آن بر شاخص کل و بازار سرمایه شنیده شود. کارشناسان نیز در پیش‌بینی‌های خود عنوان کرده بودند برگشت قیمت ارز به کانال ۲۰ هزار تومان، بازار را با اصلاح همراه خواهد کرد. بالاخره پس از پیش‌بینی‌های صورت گرفته، نرخ ارز امروز به کانال ۲۰ هزار تومان برگشت.

در پایان معاملات بورس آخرین روز تیرماه، شاخص کل با افتی ۸۶۰۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۹۱۶ هزار واحدی (۰٫۴۵ درصدی) سقوط کرد و بدین ترتیب همانگونه که در پیش‌بینی‌های کارشناسان اشاره شده بود بازار سهام به دلیل افت قیمت دلار، روزی منفی را پشت سر گذاشت.

مهدی رضایتی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: مهم‌ترین متغیری که امروز بر بازار تاثیر گذاشت کاهش نرخ دلار بود که در ادامه ریزش‌های روز گذشته باشتاب بیشتری کاهش پیدا کرد و به حوالی ۲۱ هزار تومان رسید. این اتفاق طبیعتا بر میزان تقاضا تاثیر داشت؛ همچنین می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در بازار فردا باشد.

وی ضمن امیدواری درباره کنترل قیمت دلار گفت: به نظر می‌رسد دلار بتواند تا مدتی کنترل شود و طی این مدت نیز انتظار می‌رود بازار دیگر شتاب و رشد سابق را نداشته باشد، درنتیجه شاید بتوان شاهد معاملات متعادل‌تر یا حتی برای یکی دو روز هم شاهد معاملات منفی بود.

کاهش قیمت دلار در کنار عرضه‌های آینده دولت می‌تواند سرعت رشد بازار را کاهش دهد و اصلاح محدود شاخص را نیز درپی‌داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در انتها نیز بازار فردا را متعادل و منفی پیش‌بینی کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا دیروز کارشناساتون میگفتن دولت قیمت دلارو کنترل نکنه سرمایه ها از بورس و تولید بسمت دلار و سکه فرار میکنه. الان که دلار داره میاد پیایین چسبوندینشن به بورس که اینم باید بیاد پایین. مغز سهامدارو چرا شستشو میدید؟؟؟

  • سعید

    حالا با پائین آمدن قیمت دلار وطلا و صف فروش بورس، می فروشید که کجا سرمایه گذاری کنید.
    کارشناسان اقتصادی فقط با کلمات بازی میکنن وکمتر به تحلیل درست می پردازند وبیشتر دوست دارند آب گل آلود باشد تا ماهی بیشتر بگیرند.
    اکثرا کارشناسان در مشورت جمعی خیانت ذات کارشون

  • علی وزیری

    این سایتهایی مث تجارت نیوز فقط دنبال درج مطلبی برای افزایش مخاطب هستنو تحلیلشون در این راستا هستپس توقع تحلیل درست نداشته باشید لطططططفا

  • ناشناس

    دیگه چی مونده کاهش پیدا نکنه! اینم روش…

  • ناشناس

    سلام از دولت محترم خواهش میکنم با دخالت بیش از اندازه در بازار بورس اینجا رو هم دچار چالش و بحران نکنن و با انجام عرضه های دستوری و اجبار شرکتها به شناور سازی درصد بیشتر سهامشان توازن بازار بر پایه اقتصاد باز رو بر هم نزنن ،دولت به جای اینکه با دخالت در عرضه و تقاضا روند تجارت و بازار رو برهم بزند بهتر است تمام توان خود را بر نظارت بر روی بازار سرمایه بگذارد تا تخلفی در آن صورت نگیرد و زمینه را برای تسهیل در روند معاملات معامله گران هر روز بهتر و بهتر کند و نه اینکه به جای نظارت بربازار خود هم به طور مستقیم در بازار دخالت کند و زمینه رانت و فساد و اخلال در بازار سرمایه را مشابه سایر بازارها را بوجود بیاورد

  • ناشناس

    بهترین بازار فعلا بازار سرمایه هست. مگر چند ماه پیش که دلار ۱۴هزار تومن بود و شاخص حدود سی درصد ریزش داشت چی شد؟ هر کسی سهامشو نگه داشت حداقل صددر صد سود کرد. حالا بازم پولتون را ببرید بدید دلار بخرید.

  • ابوالفضل

    شمایی که میگین تجارت نیوز چرا این کارشناس میاره و اینافعلا که پیش بینی هاشون تقریبا درست بوده
    شماها فقط ادعاتون میشه و فقط بلدید به همه گیر بدید
    خودتون همش دارید اظهار نظر می کنید

  • بهار

    درسته قبول دارم ریزشی خواهد شد

  • ناشناس

    سلام با تشکر از کارگزاری سعدی بالاخره امروز۱/۵مبلغ پانصد و شصدو هشت هزار تومان واریز کرد.بعد ۴۰روز بلاتکلیفی باید پول رو کاملا واریز میکردین چرا قطره چکانی واریز میکنین

  • ناشناس

    از ترس ریزش بازار سرمایه بروید دلار بخرید همان نتیجه حاصل میشود