کد مطلب: ۵۳۰۲۰۲

کاهش ۷ تا ۸ درصدی قیمت مسکن

کاهش ۷ تا ۸ درصدی قیمت مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: قیمت مسکن از ابتدای سال بین ۷ تا ۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک کشور، با بیان اینکه قیمت مسکن در ماه‌های گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است، گفت : طبق بررسی‌های میدانی که از مشاوران املاک در مناطق مختلف دریافت کردیم و طبق رصد معاملات انجام شده در شهرهای مختلف شاهد آن هستیم، قیمت مسکن از ابتدای سال بین ۷ تا ۸ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: متاسفانه بانک مرکزی با ارائه آمارهای غلط سعی دارد گوش سوداگران را در حوزه مسکن تیز کند اما باید بگویم که قیمت مسکن علاوه بر آنکه در تهران بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده، در بسیاری از مناطق کشور هم روند کاهشی داشته است.

خسروی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی و اداره آمار به هیچ عنوان آمارهای درستی ارائه نمی‌دهند و متاسفانه با ارائه چنین آماری بر افزایش قیمت مسکن دامن می‌زنند، افزود: متاسفانه زور مشاوران املاک به این آمارهای غلط نمی‌رسد در صورتی که اگر کوچک‌ترین تغییری در قیمت‌ها رخ دهد، مشاوران املاک را مقصر گرانی می‌دانند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری توضیح داد: متوسط قیمت مسکن در تهران بین ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان است در صورتی که طبق آمارهایی که اخیرا بانک مرکزی درباره قیمت مسکن استان تهران اعلام کرده، میانگین قیمت مسکن در تهران ۲۸ میلیون تومان است.

خسروی همچنین درباره پیش بینی قیمت مسکن برای سال ۱۴۰۰ هم گفت: در صورتی که آمار‌های غلط ارائه نکنند و سوداگران هم مشکلی ایجاد نکنند، شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

او بیان کرد: افزایش عرضه و تقاضا با اجرای طرح‌های مختلف مسکن از طریق دولت زمینه ساز ایجاد ثبات در بازار مسکن خواهد بود.

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی در بهمن ماه سال گذشته، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳.۹ هزار واحد مسکونی رسیده که نسبت به ماه قبل از آن ۱۱.۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۰.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. براین اساس تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ به حدود ۷۸ هزار واحد مسکونی رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این در حالی است که بازار مسکن به گفته بسیاری از کارشناسان در بخش خرید و فروش به تثبیت قیمتی رسیده و این خود زمینه ساز به تعادل رسیدن بازار برای متقاضیان خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط با مسکن را در صفحه اختصاصی مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من الان سی سالمه مجردم ن خونه دارم ن زن ن زندگی حساب کردم تا سال آینده یکسال یکسره کار کنم همش رو پس انداز کنم میشه هفتاد ملیون ولی فقط خونه چهارصد ملیون از الان تا یک سال گرون میشه چیزهای دیگه کنار من موندم فکر که این زندگی بجز عذاب برام چیزی نداره فقط نمی‌دونم باید چیکار کنم

  • Reza

    قیمت میانگین مسکن در تهران از قدیم معادل ۱۰۰۰ دلار در متر مربع بوده چون اصل قیمت اپارتمان قیمت زمین میباشد نه چند کیلو سیمان و اجر و … لذا با ریزش قیمت دلار بعد از تحریمها منتظر ریزش قیمت مسکن باشید . حالا ۴ تا دلال بگن که سیمان گرون شده و اجر رفته بالا و.. هنوز نمی فهمن که میانگین قیمت چیه و ربطش به دلار چیه .

  • ناشناس

    تنها چیزی که در ایران میاد پایین چیه؟

  • ناشناس

    عجیبه امار بانک مرکزی اشتباهه !!!!و سخنان ایشون درست ؟؟؟؟

  • ناشناس

    فقط عرض یک هفته شاخه آهن ۲۷ (۶۵۰) هزارتومان روش اومد.نمیدونم این چندرصد چه دردی دوا میکنه.خدایا خدایا…..

  • ناشناس

    برادرخسروی‌بانک‌درست‌میگویدبرادرمن‌‌امروزهزینها‌خیلی‌سنگینه‌شهرداری‌ازیک‌طرف‌میلگرد۱۳۵۰۰تومان‌وبعقیه‌همانتوری‌مرندبالا‌چهطوری‌میخواهیدارزون‌بش‌الان‌هزینه‌یک‌مترحساب‌کردید۶۵۰۰۰۰۰۰۰هزینه‌بله‌برادر

  • ناشناس

    چرا جلوی شبکه ایران کالا رو که قیمتها رو ثبت میکنه و روح وروان مردم رو با سبز شدن بهم میریزه رو نمیگیرید.
    خدایا به داد همه برس.

  • ناشناس

    خونه ای که ارزشش نهایت ۵۰۰ م هست شده ۳ میلیارد والا قیمت ها به دو سال پیش هم برگرده مصرف کننده واقعی نمیتونه بخره
    خرید و فروشی هم انجام بشه بین دلالهاست

  • ناشناس

    خاک برسرتون که هر دروغی رو منتشر میکنید. من و همسرم دو ساله عقد کردیم و هر سال هر چقدر پول اضافه میکنیم و وام میگیریم باز نمیتونیم یه خونه 50 متری توی کرج یا تهران رهن کنیم. خصوصا از ابتدای سال 1400 اوضاع بدتر هم شده. فقط خدا لعنت کنه دروغگوها رو و منتشر کنندگان دروغ رو به حق این ماه مبارک. کاش یکم از سایت مضخرفتون برای رفع مشکلات مردم استفاده می کردید. توی سال گذشته که تمام زندگی مردم رو با جفنگیات بورسی و تحلیل های احمقانه نابود کردید. خاک برسرتون که همیشه به بدبختی مردم دامن میزنید. لازم نکرده منتشر کنید. خود آشغالتون هم بخونید کافیه.

  • نادر

    اقلام موردنیازیه مسکن چیه اوناروبیارن پاییین خودبه خود ارزون میشه ولی…