کد مطلب: ۳۲۹۳۶۶

نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان در گفتگو با تجارت‌نیوز:

رکود در ساخت‌وساز قیمت مسکن را گران کرد

رکود در ساخت‌وساز قیمت مسکن را گران کرد

نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان می‌گوید: تولید مسکن در تهران به اندازه نیاز مستاجران نیست. به همین دلیل است که قیمت مسکن و اجاره‌خانه در تهران بیش از حد بالاست و هر سال هم افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، فعالان بازار مسکن می‌گویند با توجه به تورم قابل توجه مصالح ساختمانی ( تورم 50 درصدی مصالح ساختمانی در تابستان ) ساخت‌وساز در تهران با کاهش چشم‌گیر و قیمت مسکن با افزایش مواجه شده است.

در همین رابطه، نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان در پاسخ به این پرسش که با توجه به تورم 50 درصدی مصالح ساختمانی در تهران، ساخت‌وساز چگونه است؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به هزینه‌های سربار تولید فعلا ساخت‌وساز با رکود مواجه است. در تولید مسکن هم فعالیتی نیست و از ظرفیت‎‌های بالقوه هم استفاده‌ای نمی‌شود.

ایرج رهبر با اشاره به ادامه‌دار بودن رکود در ساخت‌وساز افزود: روند فعالیت تولید مسکن به وضعیت شاخص‌های کل اقتصاد بستگی دارد. چنانچه شاخص‌ها وضعیت مطلوبی داشته و قدرت خرید مردم هم کافی باشد، معاملات در خرید و فروش مسکن رونق خواهد گرفت و به پشتوانه آن تولید هم شکل می‌گیرد.

قیمت مسکن در تهران

رهبر می‌گوید که تا زمانی که معاملات رونق نگیرد افراد نیز رغبتی به انجام ساخت‌وساز پیدا نخواهند کرد.

او اظهار کرد: در این بازه زمانی دولت باید تمهیداتی را برای قشر ضعیف جامعه بیندیشد. یعنی برای خانه‌دار شدن این اقشار بسته‌های تشویقی یا تسهیلات بانکی را در نظر بگیرد. به عنوان مثال پروژه مسکن مهر یکی از اقدامات دولتمردان بود که این نوع برنامه‌ها باید بیشتر در دستور کار افراد باشد.

رهبر درباره پرسشی مبنی بر اینکه آیا خانه در تهران به اندازه نیاز مستاجران وجود دارد یا خیر؟ گفت: تولید مسکن در تهران به اندازه نیاز مستاجران نیست. به همین دلیل است که قیمت مسکن و اجاره‌خانه در تهران بیش از حد بالاست و هر سال هم افزایش می‌یابد. کمبود عرضه مسکن باعث شده که قیمت مسکن در تهران با جهش‌های نجومی روبه‌رو باشد.

او خاطرنشان کرد: تا زمانی که معاملات رونق نگیرد، افراد نیز رغبتی به انجام ساخت‌وساز پیدا نخواهند کرد. بنابراین به نظر می‌رسد این وضعیت تا زمانی که دولت برنامه‌ای را ارائه ندهد، ادامه‌دار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت مسکن توی تهران منطقی نیست. قیمت مسکن توی بعضی از منطقه های تهران اصلا با اون منطقه نمیخونه