خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۳۳۵۲

۷ هزار مسکن مهر بدون متقاضی در ۳۰ کیلومتری پایتخت

7 هزار مسکن مهر بدون متقاضی در 30 کیلومتری پایتخت

مسکن و اجاره‌بها می‌رود تا در سال آینده به پیچیده‌ترین مشکل اقتصادی مردم مبدل شود.

تورم در مسکن از 15 درصد فراتر رفت تا به عبارتی فنر مسکن که مدت‌ها تحت فشار بود رها شود، در حالیکه ضامن کنترل آن دست هیچکس نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت مسکن که از پاییز امسال به آرامی کلید خورد اکنون نگرانی‌های زیادی را در پی داشته، کارشناسان معتقدند علت این رخداد چه تبانی مشاوران املاک باشد، چه عوارض رکود 5 ساله بازار از آنجا که شتاب افزایش قیمت مسکن اکنون از تورم جامعه فراتر رفته، تبعات ناشی از آن نظیر طغیان قیمت اجاره بها دامنگیر قشر ضعیف کشور خواهد شد.

در این میان میزان سرمایه‌گذاری دولتی‌ها بدون احتساب آورده مردم 5 هزار و 260 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره است که این پروژه را مبدل به بزرگترین پروژه مالی کشور می‌کند؛ در این شرایط تنها در مسکن مهر پرند که گفته می‌شود پایتخت مسکن مهر کشور محسوب می‌شود 7000 واحد بدون متقاضی وجود دارد که اگر میانگین ارزش این واحدها 45 میلیون تومان برآورد شود چیزی حدود 315 میلیارد تومان سرمایه در این شهر بدون استفاده رها شده است.

سید علی اکبر طاهری، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند از واگذاری 70 هزار از 95 هزار واحد مسکن مهر پرند خبر داده و می‌گوید: از 25 هزار واحد باقیمانده در این منطقه 7 هزار واحد مسکونی فاقد متقاضی هستند و سایر واحدها به علت بدقولی دستگاه‌های خدمات رسان با اینکه مراحل ساخت انها آماده شده قابلیت واگذاری ندارند.

به گفته این مسئول آسفالت کاری، محوطه‌سازی، انشعابات آب، برق و گاز هنوز در این مناطق انجام نشده و در خوش و بش دستگاه‌های مجری یعنی اداره آب و فاضلاب، برق و گاز و البته مخابرات معطل مانده‌اند.

به نظر می‌رسد کمبود فضای اموزشی، نبود امکانات بهداشتی و پزشکی، بوستان‌ها و فضای سبز و همچنین مسجد و مراکز امنیتی و انتظامی در پرند، یکی از دلایل نبود متقاضی برای هفت هزار واحد در این شهر باشد.

چنانکه گفته می‌شود نبود فضاهای آموزشی نظیر مدرسه باعث شده بود تا ساکنین ناچار باشند فرزندان خود را به رباط کریم بفرستند.

از سوی دیگر نبود آب آشامیدنی در شهر پرند باعث جیره بندی شدن آب یا غیر‌دسترس بودن آن برای واحدهای بالاترو مجتمع‌ها شده است که گفته می‌شود با حفر 11 چاه عمیق تلاش شده مشکل آب این منطقه رفع شود.

کمبود فضاهی آموزشی، خدمات شهری نظیر شعب بانکی باعث شده مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و همچنین شهرداری و نیروی انتظامی درخواست کند برای ایجاد واحدهای اموزشی، بهداشتی، خدماتی و انتظامی خود در این شهر از زمین مجانی استفاده کنند.

7 هزار واحدی که حداقل ارزش آن 315 میلیارد تومان است بدون متقاضی رها شده در حالیکه بر اساس سرشماری سال 95 حدود 30/7 درصد از مردم ایران مستاجرند و اجاره منازل مسکونی آنها با کمترین تحریکی در بازار که می‌تواند کاهش 3 درصدی سود تسهیلات بانکی باشد تا 40 درصد افزایش پیدا می‌کند. وقتی رونق مسکن و گران شدن آن مطرح نبود و معلوم نیست سال آینده با شروع فصل جابه جایی و افزایش قیمت مسکن اجاره بها سر به کدام فلک خواهد زد.

در این میان رئیس کمیته امداد درخواست کرده 7 هزار واحد بدون متقاضی به این نهاد واگذار شود؛ سوال آنجاست که آیا پرویز فتاح امکانات بیشتری از وزیر راه و شهر‌سازی در اختیار دارد که می‌تواند زیرساخت‌های شهری را به 7 هزار واحد بدون متقاضی بیاورد یا اقشار ضعیف چون ضعیفند باید در ساختمان‌های بدون آب و برق و گاز زندگی کنند؟

بعد نا آرامی‌ها که با هدف اعتراض به مسائل اقتصادی صورت گرفت مقام معظم رهبری از همه مسئولان خواستند برای رفع مشکلات اقتصادی مردم همه تلاش خود را بکار گیرند، مشکلاتی که حتماً مسکن و گرانی‌های حاصل از آن از جمله مشکلات آنهاست.

منبع: شهر فردا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.