کد مطلب: ۷۲۹۳۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بازار رمزارز و پایداری روند صعودی

پیش بینی بازار رمزارز و پایداری روند صعودی

روز گذشته، بیت‌کوین نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و به زیر 16650 دلار سقوط کرد. اما پس از انتشار صورت جلسات FOMC، بیت‌کوین و بازار رمزارز شتاب صعودی تازه‌ای را به دست آوردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق صورت جلسه FOMC، اکثریت قابل توجه مقامات فدرال رزرو انتظار کاهش سرعت رشد نرخ‌ها را در آینده نزدیک دارند. که این مسئله خود می‌تواند محرکی برای بازار رمزارز باشد.

علاوه بر این، پس از آن که Kathy Hochul، فرماندار نیویورک، با امضا قانونی مبنی بر این که برخی از فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین با انرژی مبتنی بر کربن را ممنوع می‌کند، روند صعودی بیت‌کوین و بازار رمزارز آغاز شد.

ایالت نیویورک استخراج کریپتو را به مدت دو سال ممنوع کرد

یک شرکت معدنی اثبات کار برای دو سال آینده، تمدید مجوزها یا اجازه دادن به رقبای جدید برای شروع فعالیت، منع شد. مگر اینکه فقط از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند. بیت‌کوین یک سیستم اثبات کار (PoW) است که در آن ماینرها برای پردازش تراکنش‌ها با هم رقابت می‌کنند. هدف این قانون کاهش و ارزیابی اثرات زیست محیطی این صنعت است.

علاوه بر این، این قانون برای شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال که به دنبال مجوز برای تبدیل تاسیسات سوخت فسیلی دولتی به عملیات استخراج هستند، ممنوعیت دو ساله نیز اعمال می‌کند. همچنین، این قانون، عملیات ماینینگ جاری را که به مصرف همان مقدار برق ادامه می‌دهند، محدود می‌کند.

گفتنی است، ماینرهایی که سعی در استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر جایگزین دارند تحت تأثیر این قانون قرار نگرفته‌اند. فرماندار نیویورک در ادامه گفت که این اقدامی برای کاهش ردپای کربن با سرکوب استخراج ماینرهایی است که از برق تولید شده توسط نیروگاه‌های سوخت فسیلی استفاده می‌کنند.

شهر نیویورک یک مقصد محبوب برای استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال است. از طرفی، Hochul مایل است که ایالت را در مسیری مسئولیت‌پذیرتری از نظر زیست‌محیطی هدایت کند. پیش‌بینی اینکه چگونه این امر در بلند مدت بر قیمت بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد دشوار است، اما می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر تولید و استخراج جهانی بیت‌کوین داشته باشد.

مدیر عامل Ark Invest رشد بیت‌کوین را پیش بینی می‌کند

کتی وود، مدیر عامل، مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری آمریکایی Ark Invest در مصاحبه با بلومبرگ، دلیل اینکه چرا پس از ورشکستگی FTX همچنان به ارزهای دیجیتال اعتقاد دارد، صحبت کرد. او معتقد است که ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک شکوفا خواهند شد.

وود پیش‌بینی می‌کند که ارزش بیت‌کوین افزایش خواهد یافت و هر کوین آن تا سال 2030 به ارزش 1 میلیون دلار خواهد رسید.

او ادامه داد که حتی اگر بین معامله‌گران و فعالان بازار رمزارز همچنان سردرگمی وجود داشته باشد، افراد پس از به دست آوردن تجربه در این بازار و افزایش علم خود، به راحتی می‌توانند وارد سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین شوند. علاوه بر این، بلاکچین‌هایی مانند بیت‌کوین و اتریوم دارای زیرساخت محکم و فناوری‌های پیشرفته هستند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد کاهش علاقه مردم به رمزارزها پس از سقوط صرافی FTX بیان داشت: شرایط کنونی بازار رمزارزها دلیل کاهش علاقه مردم نبود. وی همچنین اظهار داشت که در بازار فعلی تنها تصورات مردم در وضعیت منفی قرار دارد، زیرا سقوط ناگهانی صرافی FTX موجب نگرانی سرمایه‌گذاران و مردم شده است.

از آنجایی که کتی وود یک چهره شناخته شده در جامعه ارزهای دیجیتال است، نگرش مثبت او نسبت به بیت‌کوین ممکن است بر رفتار سرمایه‌گذاران تأثیر بگذارد و قیمت بیت‌کوین را افزایش دهد.

بیت‌کوین و بازار رمزارز

نمودار قیمت بیت‌کوین - منبع: Tradingview

روند کنونی بیت‌کوین

قیمت فعلی بیت‌کوین در سطح 16650 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 33 میلیارد دلار است. بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 2 درصد افزایش داشته است.

می‌توان انتظار داشت که روند صعودی ادامه یابد، زیرا RSI و MACD هر دو در منطقه خرید قرار دارند. شکست قیمت به بالای سطح 17000 دلار می‌تواند بیت‌کوین را به سطح 17600 دلار برساند.

از جنبه نزولی، حمایت بیت‌کوین هنوز در سطح 16000 دلار قرار دارد و شکست در این سطح می‌تواند بیت‌کوین را تا 15670 دلار کاهش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دنیای آینده مجبور به استفاده ازارزدیجیتاله چاره ای جز این ندارد بدون شک