کد مطلب: ۷۰۳۹۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیفون ۱۴ نیامده دچار مشکل شد/ دوربین‌ها باز نمی‌شوند؟

آیفون ۱۴ نیامده دچار مشکل شد/ دوربین‌ها باز نمی‌شوند؟

دوربین‌های آیفون ۱۴ به نظر با برخی از اپلیکیشن‌ها سازگاری ندارند، چراکه هنگام استفاده از این برنامه‌ها مشکلاتی مانند لرزش دوربین، لرزش دستگاه، تاخیر در باز شدن دوربین و حتی ایجاد صداهای فیزیکی به وجود می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد که شرکت اپل در محصول جدید خود یعنی آیفون ۱۴ مانند همیشه خوب عمل نکرده‌ است. چرا که اشکالات آیفون ۱۴ در حال زیاد شدن هستند.

روز گذشته گزارش شد که دوربین آیفون ۱۴ پرو با برخی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها هماهنگ نیست. کاربران می‌گویند که با برنامه Camera آیفون ۱۴به مشکلاتی برخورده‌‌اند.

از سوی دیگر نیز برخی از کاربران ادعا کردند که برنامه دوربین آیفون ۱۴ پرو پس از باز شدن حدود ۴ تا ۵ ثانیه طول می‌کشد تا بارگذاری شود. این مشکل تنها زمانی رخ می‌دهد که دوربین را پس از یک بار بسته شدن مجددا باز کنید.

در غیر این صورت، اگر برنامه دوربین را به صورت دستی ببندید و سپس آن را دوباره باز کنید، یا گوشی را مجددا راه اندازی کنید و سپس برنامه دوربین را راه‌اندازی کنید، احتمالاً با این مشکل مواجه نخواهید شد. همچنین زمانی که برنامه روی حالت ویدیو تنظیم شده‌ باشد، این اتفاق نمیفتد.

سیستم عامل iOS 16 مشکلات را حل نمی‌کند

اگرچه به نظر نمی رسد این یک مشکل گسترده باشد و لزوماً هر بار که برنامه دوربین راه اندازی می شود اتفاق نمی افتد. به نظر می رسد که این تنها بر کاربران آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس تأثیر می گذارد. برنامه‌های دوربین شخص ثالث تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند و به‌روزرسانی iOS 16 دارای راه‌حلی برای آن نیست.

همچنین، ریست فکتوری گوشی‌های آیفون ۱۴ کمکی به حل این مشکل نمی‌کند و حتی راه‌اندازی مجدد آنها نیز راه حل دائمی نیست. یکی از کاربرانی که به این مشکل پی برده‌ است، احتمال داده‌ که این ممکن است یک مشکل مدیریت RAM باشد.

این کاربر د ر شبکه اجتماعی نوشت:«من به تازگی متوجه شدم که ممکن است مشکل مدیریت RAM در برنامه دوربین آیفون ۱۴ باشد. وقتی رم آیفون ۱۴ پرو خود را پاک می‌کنم، ابتدا لمس کمکی را در تنظیمات دسترسی فعال می‌کنم، سپس ولوم بالا، کاهش صدا را فشار می‌دهم و دکمه پاور را نگه می‌داریم تا منوی خاموش شدن بالا بیاید و سپس دکمه هوم را در منوی لمسی کمکی فشار می‌دهم تا پاک شود. رم، برنامه دوربین همیشه در اولین تلاش به سرعت راه اندازی می‌شود. با این حال، برای راه اندازی بعدی برنامه دوربین، برنامه هنوز حدود ۵ ثانیه طول می‌کشد تا باز شود.»

باگ دوربین آیفون ۱۴ پرو را کاربران اولیه کشف کرده‌اند

تقریباً یک هفته از عرضه عمومی آیفون ۱۴ می‌گذرد. اما در این مدت کوتاه کاربرانی که آیفون ۱۴ را خریداری کردند، مشکلات متفاوتی را کشف کردند. باگ دوربین آیفون ۱۴ یکی از باگ‌های بزرگ این نسل از تلفن همراه اپل است.

بسیاری از کاربران آیفون ۱۴ پر و شکایت کرده‌اند و شواهد ویدیویی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد دوربین‌ها صدای تق تق و خراش ایجاد می‌کنند و لنز دوربین اصلی به‌طور غیرقابل کنترلی هنگام ضبط ویدیو با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث مانند TikTok، Instagram و Snapchat می‌لرزد و در نتیجه کلیپ‌های لرزان ایجاد می‌شود.

شرکت اپل به این مشکل بی‌توجه نبوده و اعلام کردند که به روز رسانی هفته آینده برای رفع آن ارائه خواهد شد.

البته باید این نکته را در نظر گرفت که شاید این اپلیکیشن‌ها هستند که هنوز برای مواجه با دوربین آیفون ۱۴ آماده نشده‌‌اند.

پذیرندگان اولیه آیفون ۱۴ همچنین با اشکالات دیگری مانند هنگ کردن دستگاه مدل‌های Pro پس از انتقال داده و عدم دریافت تماس‌های iMessage یا FaceTime مواجه شدند. برخی از این مشکلات با آپدیت اخیر iOS 16 برطرف شد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاهش شدید سلامت باطری از ۱۰۰ به ۹۸ طی دو روز پس از نصب ios 16 در ایفون ۱۳ پرومکس هم به شدت شایع شده فعلا اپدیت نکنید