کد مطلب: ۴۹۴۶۴۷

نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد دیجی‌کالا

آیا عملکرد دیجی‌کالا افت کرده است؟

آیا عملکرد دیجی‌کالا افت کرده است؟

کاربران دیجی‌کالا نظرهای مختلفی در مورد عملکرد این فروشگاه اینترنتی دارند؛ برخی راضیند و گروهی معتقدند کیفیت آن نسبت به قبل کاهش داشته است؛ برخی فروشنده‌های نیز تاکید می‌کنند که نیروهای دیجی‌کالا باید در حمل و نقل کالا دقت بیشتری داشته باشند.

تجارت‌نیوز چندی پیش گزارشی را با عنوان کیفیت دی جی کالا منتشر کرد. این گزارش به نکات مثبت و منفی این فروشگاه اینترنتی، از نظر کاربران می‌پرداخت.

در ادامه، نظرهای برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در این مورد می‌خوانید.

کاربرانی با تجربه خرید خوب

گروهی از مخاطبان از عملکرد دیجی‌کالا راضی هستند و به ویژه در شرایط کرونایی، خرید از آن را توصیه می‌کنند.

- «من از مشتری های ثابت دیجی کالا هستم. تقریبا از شروع کرونا بیشتر چیزهایی که لازم دارم رو از دیجی کالا تهیه می کنم. خیلی راضی هستم. از تحویل به موقع کالا ها گرفته تا مرجوعی و پرداخت پول همه جوره هوای مشتری رو دارند. سیستم پاسخگویی خیلی خوبی دارند. چندین بار هم قیمت هارو با بیرون مقایسه کردم که تفاوت چندانی احساس نکردم.»

- «خیلی موقع ها میبینم که تو نظرات کاربران در مورد یه کالا می نویسند خیلی کوچیک بود مرجوع کردم….خوب این نشون میده موقع خرید به رنگ سایز جنس و مشخصات کلی کمتر دقت میشه. خودمم شده که از روی عکس کالا خوشم اومده انتخاب کردم بعدا دیدم رنگی که ارسال شد اونی نبود که می‌خوام و خودم دقت نکرده بودم. در خصوص پوشاک خیلی سایز بندی ها دقیق نیست اما کلا من خیلی راضی هستم.»

- «من عاشق تخفیف های شگفت انگیز در دیجی هستم.»

- «بنظر من دیجی کالا از نظر نرم افزاری و سخت افزاری بهترینه؛ سالهاست که من از دیجی کالا خرید می کنم. شاید هرماه چند مورد خرید می کنم تابحال نشده که اشتباهی در ثبت سفارش یا ارسال کالا صورت بگیره، کالایی رو ثبت سفارش کردم که قبل از ارسال قیمت کالا یک میلیون تومان افزایش یافته ولی با همون قیمت قبلی بدون هیچ بهانه ای ارسال کردند.»

من از مشتری های ثابت دیجی کالا هستم؛ تقریبا از شروع کرونا بیشتر چیزهایی که لازم دارم رو از دیجی کالا تهیه می کنم، از تحویل به موقع کالا ها گرفته تا مرجوعی و پرداخت پول همه جوره هوای مشتری رو دارند

خوب است، اما …

برخی از آنها، با وجودیت رضایت از عملکرد دیجی‌کالا، معتقدند انتقاداتی هم به این مجموعه وارد است؛ از جمله در بحث مرجوعی یا قیمت‌ها.

-«حتما یه رقیب بزرگ باید برای دیجی کالا باشه تا هم بنفع خریدار باشه، هم انگیزه ای برای توسعه و خلاقیت در فروش بوجود بیاد. چرا که آب برکه ای که یکجا جمع بشه و جریان نداشته باشه، بعد مدتی راکد بودن به گند کشیده می شه.»

- «بنده از مشتری‌های چندین‌ساله دی‌جی کالا هستم؛ بیشتر اجناس دیجیتال و متعلقاتشان را از اینجا خریدم. پیش از این کیفیت کالاها به‌مراتب بهتر و بالاتر بود اما رفته‌رفته ورود کالاهای بی‌کیفیت جای برندهای خوش‌نام را گرفت؛ البته که دی‌جی کالا به‌ناچار دست به این کار زد چراکه خرید برندهای معروف، دیگر در سبد خرید مردم جایگاهی ندارند؛ بهتر بگویم که توان خرید مردم بسیار پایین آمده است.»

- «من مشتری دیجی کالا هستم، بزرگترین مشکل دیجی کالا همین مرجوع کردن هست که متاسفانه بعد از مرجوع شدن یک کالا، همون کالا رو دوباره برای شخص دیگری ارسال می‌کنند. بر ای خود من پیش آمده.»

- «دیجی کالا واقعا خوبه به شرط اینکه همینجور که قیمت ها رو بالا می بره زمان گرونی، همینجور قیمت ها رو بیارن پایین موقع روند نزولی دلار.»

- «دیجی کالا یه هدفون ریزر گذاشته پنج تومن، ولی همین هدفون رو اگزو، سه و نیم میده. کالا ها را نسبت به بازار ارزون میده ولی بعضی هاشو نسبت به فروشگاه های دیگه گرون میده ولی خودم تا حالا ده پانزده تا چیز خریدم، همشون سالم بودن.»

من مشتری دیجی کالا هستم، بزرگترین مشکل دیجی کالا همین مرجوع کردن هست که متاسفانه بعد از مرجوع شدن یک کالا، همون کالا رو دوباره برای شخص دیگری ارسال می‌کنند

کاربرانی با تجربه‌های بد

در مقابل، گروهی از مخاطبان تجربه‌های بدی از خرید یا فروش کالا از طریق این سایت دارند یا معتقدند عملکرد دیجی‌کالا نسبت به قبل افت کرده است.

- «دیجی کالا دیگه نه اون دیجی کالای سابق هست و نه قیمت هایش مناسبه. بلکه گرون می فروشند و کالاهای نامناسب و بی کیفیت می فرستند.»

- «چندین بار خرید کردم که مشکل داشته که در سایت enamad پیگیری کردم و سریع پاسخ دادن. اگه مشکلی داشتین در enamad ثبت نام کنید و مشکلتون رو مطرح کنید . خیلی خوب پیگیری می کنن.»

- « من یه هفته پیش از دیجی کالا یه گوشی خریدم، پولشم واریز کردم، بعد یه هفته زنگ زدم ببینم سرنوشت خرید ما چی شد، میگه پول رو به حسابت برگردوندیم، منم کلا خبرنداشتم اس بانکی هم نیومده بود. میگم علتش چیه میگه امکان ارسال نداشتیم در حالی که آدرسشم یکی از شهرستان های بزرگ زنجان بود به همین راحتی یک هفته مارو علاف خودشون کردن از اون ناراحتم که یه معذرت خواهی خشک و خالیم نکردن.»

دیجی کالا دیگه نه اون دیجی کالای سابق هست و نه قیمت هایش مناسبه، بلکه گرون می فروشند و کالاهای نامناسب و بی کیفیت می فرستند

- «نظارت دقیقی روی محصولاتش نیست و بعضی موقع کالاهای تقلبی بیداد می کنه، به سرم آمده زنگ زدم گفتن معذرت میخوام ازتون. آیا با معذرت خواهی چیزی درست می شه؟ من دیگه مفت بدن نمی خرم…»

- «دیجی کالا قیمتاش گرونه،فقط جنسای کم مشتریش قیمتش خوبه، گوشیاش هم سامسونگ ها اکثرا هندی هستن…»

- «رشد دیجی کالا در واقع مرهون حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری است که یک کسب و کار قدیمی رایج در دنیا را به نام دانش بنیان به مردم معرفی کرد البته این شرکت قبل از دولت دهم هم فعالیت می کرد. اما به صورت رقابتی نه انحصاری»

- «کاش واسه اجناس فروشنده ها بیمه میذاشتن و پولشم ازفروشنده ها می گرفتن تا این همه خسارت به ما فروشنده ها وارد نمی شد.»

- «من فروشنده لوازم چوبی دردیجی کالا هستم عمده فروش بنده جاکفشی هست وچون سایز جاکفشی تولید بنده جوری هست که کارتن واسش نمیشه تهیه کرد باپلاستیک حباب دار دو لایه و کارتن تیکه ای و سلفون، بسیار بادقت بسته بندی می کنم ولی اینقدر بی انصاف و بی دقت جابجا می کنن که کالا منفجر شده به دست مشتری می رسه که مشتری کالا رو تحویل نگرفته مرجوع می کنه که حق داره ولی شرکت اصلا با کسایی که این بلا رو سر کالاها میارن برخورد نمی کنه فقط ضررش واسه من فروشندس، کاش می شد شرکت یه فکری واسه این بی مسئولتیای بعضی باربری ها وکارگرای بی وجدان می کرد.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام،دیجی عزیزروی فروشندگانش نظارت کافی ندارد،اکثراوقات کالامغایرسفارش است.

  • ناشناس

    من فروشنده توی دیجیکالا هستم. مزززززززخرفه سیستمش. انحصاری شده دیگه. الآنم تو کرونا داره می تازونه. فقط هزینه ی اضافی و خسارت وارد می‌کنه. انشاا… یه رقیب کمی خوب هم باشه واردبشه انشاا… بایا کارش بگیرره هممون کوچ کنیم بریم اونور.

  • ناشناس

    با سلام. مهمترین اثر مثبت دیجی کالا، شفافیت در قیمت ها است ولی بزرگترین اشکال آن به ویژه در چند وقت اخیر، در برخی موارد، عدم تطابق مشخصات کالا با موارد اعلامی در سایت است. البته انشاالله یک رقیب پیدا بشه

  • سارا

    ما ازش رنگ مو خریدیم توبرگه سفارش هم رنگی که سفارش دادیمدکاملا مشخصه منتها تو ارسال اشتباه کردند و شماره ی رنگی که فرستادن کلا با اونی ک سفارش دادیم مغارتوزیادی داشت.ما طبق معمولدکه به دیجی کالا اعتماد داشتیم بسته ای که رسید رو چک نکردیم که ببینیم شمارش چند .بعداز ده روز کخواستیم استفاده کنیم و ریختیم قاطی کردیم شک کردیمد دیدیم کلا اشتباه فرستاد کوزیر بار هم نرفت

  • ایلیا

    من چندین سال هست خرید میکنم بسیار راضی هستم
    الان هم که یکساله که این ویروس منحوس آمده تمام خرید هامو از دیجی کالا انجام میدم از هر لحاظی راضی هستم ‌اصلا هیچ کالایی رو گرون نمیده میتونین تعویض کنیم مرجوع کنیم ‌پول رو به راحتی بر میگردونه، نحوه پرداخت بسیار آسان هست هم اینترنتی و هم درب منزل ،بسته بندی تمیز و عالی تحویل میدن خلاصه هر چی بگم کم گفتم

  • فرج

    سلام کیفیت دیجی از بین رفته، دیجی کالا با تغییر نگرش اساسی سود محوری و فروش حداکثری رضایت مشتری را فدای فروش بیشتر کرده و بعنوان یک دلال یا واسطه اینترنتی، فقط فروشنده را به خریدار متصل می‌کند بی آنکه هیچ مسئولیتی را بپذیرد. و از همین روست که آمار نارضایتی افزایش یافته است. کیفیت کالاها بشدت تنزل پیدا کرده و اجناس تحویلی با اجناس نشان داده شده مغایرت دارند و…… بنظر من دیجی کالا از رسالتی که داشت منحرف شده و برای همین گاهی قیمت‌های او نه تنها به صرفه نیست بلکه در بازار با قیمت مناسبتری قابل تهیه است

  • Mr

    کسایی که از دیجی کالا تعریف میکنند یا ازش چیزی نخریدن یا واقعا دارن دروغ میگن هر بار که چیزی از دی جی کالا خریدم ازش ناراضی بودم…

  • شمس

    قیمتها مخصوصا دیجیتال و وارواتی رو سریع با نوسان دلار بالا میبره (لحظه ای ) اما وقتی دلار میاد پایین قیمتها ثابت است و متاسفانه مرجع قیمت شده (به علت نبود رقیب قوی تو بازار) ونمیگزاره قیمتها پایین بیاد . مراجع قانونی نظارت ندارند متاسفانه

  • ناشناس

    چند ماهی به عنوان فروشنده با دیجیکالا کار کردم.
    تنها فروشندگانی از طرف سایت حمایت میشن که اجناس پرفروش ارائه کنند تا میزان کمیسیون سایت بالا بره. به صورت سیستماتیک از برخی فروشندگان حمایت میشه.از نادیده گرفتن فروش اجناس تقلبی به جای اصل تا حتی تائید نکردن کامنت های مخالف و منتقد اونها.
    در کل در بازار خرید آنلاین فعلی ایران دیجیکالا مثل ایران خودرو و سایپا در خودروسازی عمل میکنه و نهایت استفاده از نداشتن رقیب رو میبره.

  • بهداد

    نارضایتی از بی تفاوتی گروه دیجی کلاب که دیجی را به باد می دهد

  • ص

    من نرم افزارش رو نصب دارم ولی دیگه ازش خرید نمیکنم از باسلام خرید میکنم