کد مطلب: ۴۸۳۷۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چالش‌های ادامه‌دار اپلیکیشن «ناشاد» / شبکه شاد قطع شد؟

چالش‌های ادامه‌دار اپلیکیشن «ناشاد» / شبکه شاد قطع شد؟

همان روزی که انتشار گزارش‌هایی درباره خودکشی کودکی 11 ساله به دلیل نداشتن موبایل و ناتوانی در استفاده از اپلیکیشن شاد و حضور در کلاس‌های درس بسیاری را متاثر کرد، تعدادی از مخاطبان تجارت‌نیوز از قطع این اپلیکیشن و عدم دسترسی به آن خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رسانه‌ها و فضای مجازی پر شده از غمنامه کاربران برای محمد، کودک 11 ساله‌ای که به دلیل نداشتن گوشی همراه خودکشی کرده است. آموزش و پروش اما موضوع را تکذیب کرده و مدعی شده که از فروردین‌ماه یک گوشی توسط مدیر مدرسه در اختیار او قرار گرفته و دلیل خودکشی دانش‌آموز دیری، عدم دسترسی به تلفن همراه نبوده است.د آمورش و پرورش می‌گوید، او تا آخرین ساعات پیش از اقدام به خودکشی، در شبکه شاد فعالیت داشت (ایسنا).

با وجود این، مادر محمد در گفتگو با خبرگزاری رکنا، دلیل خودکشی پسرش را نداشتن تلفن هوشمند دانسته و گفته مدیر وعده داده بود موبایلی را در اختیار او قرار می‌دهد اما این کار را نکرد.

حالا گزارش‌ها نشان می‌دهد همان سامانه آموزش آنلاینی که بسیاری از خانواده‌ها را مجبور به خرید گوشی هوشمنده کرده، مدام دچار مشکل می‌شود و دانش‌آموزان نمی‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

انتقاد کاربران از قطعی شاد

شاد از همان زمان که ارائه شد، با انتقادات زیادی مواجه بوده؛ برای مثال دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم به این اپلیکیشن نگرانی‌هایی را در زمینه عدالت آموزشی ایجاد کرده است. خود مقامات وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرده‌اند، سه میلیون و 500 هزار دانش‌آموز به این شبکه متصل نشده‌اند.

حتی در مورد هزینه اینترنت شاد و مشکلاتی که این موضوع برای برخی خانواده‌ها ایجاد کرده نیز اخبار ضد و نقیضی منتشر شده است؛ با وجود تاکید مقامات دولتی به عدم دریافت هزینه ترافیک، برخی کاربران تاکید دارند که اینترنت شاد، رایگان نیست.

از سوی دیگر، ایرادات نرم‌افزاری و کندی سرعت، از دیگر مشکلات اپلیکیشن شاد است. در همین زمینه، امروز تعدادی از مخاطبان تجارت‌نیوز، پیام‌هایی را مبنی بر قطع شبکه آموزشی دانش‌آموزان و عدم دسترسی به آن، در این سایت درج کرده‌اند.

بر اساس این پیام‌ها، برنامه شاد برای برخی از کاربران به صورت کلی قطع بوده است. آنها همچنین با پیام «خطای دسترسی به اینترنت» مواجه بوده‌اند. مخاطبان تجارت‌نیوز، از اینکه کسی پاسخگوی این مشکل نیست، گلایه دارند.

همچنین برخی به کندی بیش از حد این اپلیکیشن و ارسال دیرهنگام فایل‌ها انتقاد کرده‌اند و معتقدند این چالش‌ها باعث افت درسی دانش‌آموزان می‌شود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که شاد امروز برای برخی از کاربران از صبح و برای گروهی دیگر از ساعاتی بعد قطع بوده است. برخی از کاربران نیز هر چند به اپ دسترسی داشته‌اند، اما به سختی می‌توانستند پیام‌ها را ارسال یا دریافت کنند.

ظاهرا چالش‌های این اپلیکیشن به حدی است که برخی از مدارس از آن فقط برای حضور و غیاب استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر معلمان تدریس خود را از طریق اپ‌های دیگر انجام می‌دهند.

چندی پیش، برخی از مخاطبان با اشاره به همین مشکلات در شبکه آموزشی دانش‌آموزان پیشنهاد داده بودند که وزارت آموزش و پرورش اسم آن را به «ناشاد» تغییر دهد.‌

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به خدا از دست شاد دیوونه شدیم قطع میشه همش یا ضعیفه ????

  • ندا

    سلام ،ماهم همين مشكل كندى سرعت برنامه ى شادروداريم. واينكه الكى وعده دادن اينترنش رايگان ميشه حتى شده ،ولى ازاين خبرانيس كلابرنامش حتى محتواى درسيش هم عقبه يه فصل ميگه اموزش ميده رفت تاكى خداميدونه بازاموزش بزارن لطفا نظارت كنيد

  • حسین

    سلام.من خودم گوشی نوکیا۳ دارم در روز سه بار به شارژش میزنم.بعضی وقت ها نتش کلا ضعیف میشه.تازه من می‌خوام گوشی جدید بگیرم.باید ۸میلیون پول بدم.از کجام بیارم؟!!!خدا نگذرد ازتان

  • ^_^

    شاد واقعا مزخرفیه همش هنگ میکنه اینترنشم رایگان نیست واقعا چی میشد اگه امسال کلن تعطیل میکردید
    این جوری فایده نداره فقط وقتمونو دارینم تلف میکنم

    • یزدان

      آفرین به خدا راس میگه

  • ...

    واقعا هزینه های اینترنت این برنامه بدرد نخور خیلی زیاده
    ارزش این همه پول بسته اینترنتی نداره

  • ناشناس

    با سلام اینترنتبدرد نخور

  • ا. د. ر

    سلام شاد نه ناشاد
    من یک مادر سرپرست با دو فرزند پسر دبیرستانی توانایی خرید گوشی ندارم مستجر و ب دلیل کرونا تعطیلی کار مستضعف شدم

  • ناشناس

    اره

  • رضا

    چرا قطع شدع؟!

  • رضا

    واسه چی قطع شده؟!