کد مطلب: ۴۰۰۶۴۲

در اقتصاد امروز چه گذشت؟

گرانی ناچیز دلار و طلا در روز ریزش شدید شاخص بورس / آخرین اخبار از یارانه / اعلام توافق‌های جدید خودرویی

گرانی ناچیز دلار و طلا در روز ریزش شدید شاخص بورس / آخرین اخبار از یارانه / اعلام توافق‌های جدید خودرویی

در روزی که شاخص بازار سهام حدود هشت هزار واحد ریزش کرد، قیمت دلار و طلا اندکی افزایش یافت. در همین حال امروز اخبار متعددی درباره قطع یارانه برخی افراد منتشر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.9 درصد افزایش به 11 هزار و 400 تومان رسید.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۷ شهریور تا ساعت ۱۷ با هزار و 400 تومان افزایش به 408 هزار و 900 تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۷ شهریور تا ساعت ۱۷ با 30 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 51 هزار تومان رسید.

اما همزمان با رشد قیمت دلار و طلای داخلی، در بازار جهانی قیمت نفت اندکی کاهش یافت.

وزیر انرژی عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد که تولید نفت این کشور تا پایان ماه جاری میلادی به سطح عادی باز می‌گردد. انتشار این خبر افت 0.6 درصدی قیمت نفت را به دنبال داشت.

در چنین وضعیتی بازار سهام چه وضعیتی داشت؟ بورس تهران در آخرین روز معاملاتی خود سهامداران را شوکه کرد. گروه‌های خودرویی و بانکی که طی روزهای گذشته با استقبال سهامداران همراه شده بودند، امروز شاهد صف‌های سنگین فروش و افت قیمت بودند. شاخص کل بورس با افت 2.62 درصدی، حدود هشت هزار واحد کاهش یافت.

final 14

شاخص بازار سهام امروز ریزش شدیدی داشت.

در حالی که در روزهای اخیر معاملات خرد بورس رکوردهای جدیدی داشت و سرمایه‌گذاران تازه‌وارد بورس شاهد بازدهی‌های مثبت دسته‌جمعی سهام بودند، در دو روز اخیر شاخص بورس بیش از 12 هزار واحد ریخته است.

در همین حال امروز خبر دادند یارانه نقدی ۲۰۰ هزار نفر قطع شد و سخنگوی دولت توضیح داد که یارانه چه کسانی قطع نمی‌شود؟ پیش از این نیز خبری منتشر شده بود که قطع یارانه را چطور پیگیری کنیم؟

همچنین امروز رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ما به دنبال دور زدن سوئیفت و اینکه انجام مبادلات از طریق پیام‌رسان‌های مالی بانک‌های دو کشور انجام شود، هستیم، گفت: در زمینه اینستکس کار مهمی اتفاق نیفتاده است و به آن امیدی نداریم، خیلی روی اینستکس حساب نمی‌کنیم و برنامه‌هایمان را براساس توانمندی خود طراحی کرده‌ایم.

از مقامات مسوول، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت هم پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های دولت در خصوص جایگزینی جای خالی خودروسازان فرانسوی که به دلیل تحریم‌های آمریکا اقدام به خروج از کشور کرده‌اند، اظهار کرد: دولت در این زمینه دو اقدام را در دستور کار خود قرار داده است. نخستین برنامه جدی‌تر گرفتن ساخت داخل است. در همین راستا ما نهضت ساخت داخل را راه اندازی کرده‌ایم؛ چرا که اکثر قطعاتی که در گذشته وارد کشور می‌شد، قابلیت ساخت در داخل را دارد.

وی افزود: در این راستا توافقی میان خودروسازان و قطعه سازان حاصل شده که طی آن تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۸۵ میلیون یورو منعقد شده است تا قطعاتی که از خارج وارد می‌شوند در داخل ساخته شود.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم دیگری در حال آماده شدن است و طی آن نهایتا در یک برنامه سه ساله تا سال ۱۴۰۰ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی در داخل ساخته خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    باسلام تنهاچیزی که میتواند ملت ایران رانجات بدهد تولیداست همیشه یک سئوال برای من مطرح بوده که چراماخودمان تولید نمیکنیم چه کسانی هستند که مانع ازتولید میشوند ؟
    بنظرمن ماباید ازتاریخ ژاپن وچین عبرت بگیریم ژاپن چگونه ژاپن شد چین چگونه دومین اقتصاد جهان شد

  • ناشناس

    اولا بورس حباب زیادی داشته و در روزهای آینده باز هم شاهکار کاهش شاخص خواهیم بود.ثانیا دیروز طلا به ۴۱۰هزار تومان افزایش یافت نه ۴۰۸ هزار تومان .ثالثا با توجه به اینکه قیمت همه ی اجناس از سال گذشته تاکنون حداقل ۳ برابر شده اند منطقی هست که قیمت طلا حداقل ۵۰۰هزارتومان باشه در حال حاضر و به زودی این عدد را فتح خواهد کرد و از قدیم گفته اند اگه میخوایی ارزش پولت حفظ بشه فقط طلا بخر.

    • ناشناس

      دو هفته پیش سه خانواده با سه خودرو دو هزار کیلومتر را در ترکیه گشتیم اولا هر چیزی را که خودشان می توانند تولید کنند واردات ان کالا ممنوع و بودن ان در بازار جرم است و خارجی ان وجود نداشت مانند کیف و کفش و پوشاک و ظروف.و دوم اینکه ایران از نظر جاده سازی و اسفالت و ایمنی جاده نسبت به ترکیه حدودا 10 سال عقب است و سوم اینکه پلیس قایم و موشک بازیکن و دوربین کش و اعصاب خرد کن و هزینه ساز و حادثه درست کن درمسیرها نبودو مواد ساخت اسفالت از ایران میخرندو خودشان ندارند ولی جاده ها و تونل های شیک و زیبا و ایمن بدون عوارضی داشتندولی بنزین به پول ایران لیتری ۱۴۰۰۰ تومان بود به پول خودشان ۷لیر ترک بود پیشنهاد میکنم وزیر را ه و شهرسازی ورییس پلیس باخودرو یک هفته درترکیه بچرخند و تجربه کسب کنند یک دست انداز و سرعت گیر در شهر و جاده نبود وجود دست انداز دلیل بر ضعف فرهنگ جامعه و نا توانی پلیس در جهت کنترل است عدم توانمندی خودرا با موانع جادهای جبران میکنند