کد مطلب: ۵۰۸۰۵۹

روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد

روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران گفت: با بررسی روند کاهشی نرخ ارز در این هفته معاملاتی بازار ارز می‌توان انتظار داشت که نرخ ارز در این بازار همچنان روند کاهشی خود را حفظ کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی گوهررستمی، مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران در خصوص نوسانات اخیر بازار ارز، اظهار کرد: نرخ ارز در بازار متشکل ارز ایران به ۲۱ هزار تومان رسید. همچنین باید در نظر داشت، نرخ ارز در بازار متشکل ارز ایران برمبنای مکانیسم عرضه و تقاضا کشف می‌شود بر همین مبنا شاید بتوان گفت افت نرخ ارز در این بازار به معنای کاهش تقاضا و افزایش عرضه توسط فعالان در این بازار است.

او ادامه داد: با بررسی روند کاهشی نرخ ارز در این هفته معاملاتی بازار ارز می‌توان انتظار داشت که نرخ ارز در این بازار همچنان روند کاهشی خود را حفظ کند.

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران در رابطه با تاثیر بازار متشکل ارز ایران بر کاهش نرخ ارز در کشور گفت: در مورد دلایل کاهش نرخ ارز به عنوان یک متغیر کلیدی و بنیادی در اقتصاد کشور، متغیر‌های اقتصادی و غیر اقتصادی گوناگونی در سطح ملی و بین‌المللی سهیم هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به گمانه‌زنی‌در مورد تحریم‌های اقتصادی و انتظارات ناشی از آن اشاره کرد.

او تصریح کرد: طی روز‌های معاملاتی اخیر، به‌طور مشخص در بازار نقدی (اسکناس) ارز و در چارچوب بازار متشکل ارز ایران، برآیند تغییر و تحولات این متغیرها، خود را به صورت انتظارات کاهشی نرخ ارز در میان فعالان بازار ارز نشان داده و منجر به ترغیب کارگزاران به فروش ارز و افزایش عرضه شده است. بررسی روند معاملات و نرخ ارز‌ها در این بازار از ابتدای این هفته احتمال ادامه روند کاهشی نرخ ارز را تقویت می‌کند.

گوهررستمی با اشاره به فعالیت بازار متشکل در روز معاملاتی ۲۹ دی ماه ادامه داد: بازار متشکل ارز ایران روز معاملاتی ۲۹ دی ماه را با دلار ۲۲۰۰۰ تومان و یورو ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز و به ترتیب با نرخ‌های ۲۱ هزار ۰۴۸ و ۲۵ هزار ۵۰۰ تومان به پایان رساند. همچنین میانگین قیمت نرخ دلار و یورو امروز، به ترتیب ۲۱ هزار و ۶۴۳ تومان و ۲۵ هزار و ۷۷۷ تومان است.

او بیان کرد: باید توجه داشت که با افزایش رو به رشد فعالیت‌های بازار متشکل ارز ایران در حوزه معاملات نقدی (اسکناس) ارز در کشور و انتشار عمومی نرخ ارز‌های این بازار طی دو ماه گذشته و استقبال مردم و فعالان ارزی از این بازار رقابتی و شفاف، شاهد علامت‌دهی صحیح نرخ ارز‌های معاملاتی این بازار در سطح کشور هستیم که این موضوع به سهم خود از توان قیمت‌گذاری دلخواه و اثرگذاری دلالان و سفته‌بازان ارزی کاسته است.

گوهررستمی تاکید کرد: در آینده نزدیک با تعمیق بازار متشکل ارز ایران از طریق افزایش تعداد کارگزاران و نماد‌های معاملاتی و همچنین تنوع‌بخشی در ابزار‌های جدید معاملات ارزی، شاهد آرامش و ثبات بیشتر در بازار نقدی ارز کشور باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دمتون گرم انشاالله که بریم برای دلار 18000تومانی ودرس عبرت بشه برای کسانی که می خواستند با پولشون خون مردم تو شیشه کنند

  • ناشناس

    دلار در محدود ۲۰هزار تومان تثبیت میشود و باتوجه به کاهش زیاد اکثر سهامها، این هفته صف های فروش جمع و روند صعودی شروع خواهد شد

  • ناشناس

    تمام صادرکنندگان را به خاک سیاه نشاندی

  • حسینی

    کسی خبر از بازار آهن آلات نداره که خیلی شدید داره از قیمتش کم میشه انگار.

  • حسن

    دلار پانزده هزار تومانی دور از ذهن نیست

  • ناشناس

    امیدوارم قیمت دلار برگرده به روزهای ۱۰۰۰ تومانی،والا ما راضی هستیم، خدا خیر بده کسانی رو که اینکارو انجام میدن،

  • تیموری

    امیدواریم که قیمت دلار چنان نزول کنه که برسه به ۱۰۰۰ تومان،حقوق ماهم بشه، خدا خیر بده کسایی رو که به فکر مردم و ملت هستند،