کد مطلب: ۳۹۴۲۰۶

رئیس انجمن تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار:

تخم مرغ در نیمه دوم سال گران می‌شود / قیمت واقعی مرغ ۱۵ هزار تومان است

تخم مرغ در نیمه دوم سال گران می‌شود / قیمت واقعی مرغ 15 هزار تومان است

رئیس انجمن تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه‌دار ایران می‌گوید: قیمت تخم مرغ نیمه دوم سال گران می‌شود. متوسط قیمت مرغ در بازار بالاتر از درب مرغداری است و هر کیلو مرغ در محل واحدهای صنفی به قیمت 15 هزار تومان می‌رسد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه‌دار ایران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت تخم مرغ در نیمه دوم سال گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو تخم مرغ را هفت هزار و 500 تومان تعریف کرده، در حالی که پیشنهاد فعالان این صنعت هشت هزار و 100 تومان است. فعلا قیمت تخم مرغ به دلیل فصل گرما در محل مرغداری شش هزار و 500 تومان است و این یعنی تخم مرغ‌ها با زیان به واحدهای صنفی توزیع می‌شوند.

مهدی معصومی در ادامه افزود: ما این توقف را داریم که در شش ماه دوم سال با افزایش مصرف مردم قیمت تخم مرغ هم گران شود. دولت هم نباید انتظار داشته باشد که قیمت تخم مرغ در تمام نقاط کشور یکسان باشد. امیدواریم این ذهنیت اصلاح شود؛ چرا که در کلانشهری مثل تهران قیمت برق و آب نیز نسبت به سایر نقاط ایران یکسان نیست. بنابراین نباید انتظار نرخ یکسان کالاهای مصرفی را در شهر تهران داشته باشیم.

او اظهار کرد: باید بدانیم که تخم مرغ یک کالای تره‌بار محسوب می‌شود. در برخی فصول سال قیمت این کالا ارزان و در برخی دیگر از فصول قیمت آن نیز گران می‌شود. علت این موضوع هم جبران خسارت تولیدکنندگان است. البته هر ساله در نیمه دوم سال قیمت این کالا افزایش می‌یابد.

معصومی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت مرغ ارزان خواهد شد یا خیر؟ هم گفت: شرایط تولید مرغ و تخم مرغ یکسان است. به دلیل اینکه مصرف در این دو کالا متغییر و تولید معمولا ثابت است این انتظار می‌رود که قیمت‌ها نیز نوسان داشته باشد. معتقدیم دولت برای این نوع کالاها باید همیشه متوسط قیمت را در نظر بگیرد. میانگین یا متوسط قیمت مرغ در بازار بالاتر از درب مرغداری است و هر کیلو مرغ در محل واحدهای صنفی به قیمت 15 هزار تومان می‌رسد. در حالی که دولت انتظار دارد قیمت این محجصول 13 هزار تومان باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.